AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Schminken
13
Voetbalteams en -toernooien, DJ's, Formule 1-racen... Autofabrikanten spenderen miljoenen dollars aan promotie van evenementen die veel mensen trekken. Daihatsu sponsort nu echter de activiteit die al het andere in de schaduw stelt: de tweede WNF-schminkrecordpoginging in Ouwehands Dierenpark! 'Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd', luidt het bekende spreekwoord, maar of de importeur er nu goed aan doet de naam Daihatsu te verbinden aan dit evenement en niet aan bijvoorbeeld aan een leuk basketbalteam, waag ik zeer te betwijfelen.
Het schminken is de vervelendste herinnering aan mijn periode op de basisschool. Na de laatste dag van het schooljaar werden alle kinderen in een rij gedirigeerd en door medogenloze oppasmoeders geschminkt. Andere kinderen ondergingen de mislukte transformatie tot een tijger gelaten, maar voor mij was het altijd het moment om koppig de rij uit te vluchten, wat dan weer tot veel ergernis bij de begeleiders zorgde.
Daihatsu denkt dat aanwezigheid bij dit evenement goed is voor de reputatie. Maar als ik in het vervolg een Cuore zie rijden, denk ik aan de 1100 kinderen die hebben moeten lijden voor de promotie van het zuinigheidswondertje...
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs