AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Raadplaat: Booij's nieuwe bromtol
Voor alle problemen is een oplossing, en dus ook voor de opeenhoping van automobiele tegenslag die mij onlangs ten deel viel. Samenvattend: mijn dagelijkse vervoersmiddel – de heerlijke Lancia Beta HPE – is na officieel dood te zijn verklaard voor een zacht prijsje verkocht aan een collega (die de kans niet kon weerstaan en zich zodoende binnenkort gaat buigen over een motortransplantatie). Dan was er nog de Wolseley die na een rit naar Frankrijk er op de terugweg vlak voor huis plotseling mee stopte. Met een geleende auto en een geleende aanhanger heb ik 'm naar een specialist in het groene hart van Nederland gebracht om te kijken wat er aan scheelde. Wat bleek: de ontsteking stond zo afgesteld dat de bobine het veel te heet kreeg en daardoor plofte. Kleine beurt erbij, nog wat puntjes op de i en karren maar. Dit weekeinde rij ik er een rally mee. Nu al leuk.
Maar toen was daar de kwestie van het nieuwe dagelijkse vervoersmiddel voor de familie Booij. Dat was tot voor kort immers de Lancia. Er kwamen genoeg reacties op mijn vorige weblog met daarin een keur aan suggesties. Van de gedoodverfde youngtimers van Benz en BMW tot en met Astra's, Aygo's; een 504 Coupé of een X1/9. Allemaal van harte bedankt, maar hij zit er niet tussen.
Kort na het schrijven van het weblog stuitte ik namelijk min of meer toevallig op een auto waarvan ik zelf amper zou geloven dat ik 'm ooit nog eens zou kopen. Maar voordat ik mezelf ervan kon weerhouden was de koop al gesloten. Wat het is geworden? Welnu. Voor een oud ijzer-rijder als ik is hij eigenlijk relatief jong, maar toch ook weer hartstikke klassiek. Hij is licht gemotoriseerd; was zijn tijd qua ontwerp in mijn ogen ver vooruit en is reuze zeldzaam in Nederland. Hij komt rechtstreeks uit een land dat mij na aan het hart ligt, maar van waaruit ik niet eerder een auto in mijn bezit had. Ik heb 'm alleen in een donkere loods zien staan, dus over rij-ervaringen valt nog bar weinig te zeggen. Als het even meezit staat hij over een week of twee niettemin op kenteken en gaat de familie Booij er de weg mee op. Ook nu al leuk.
Enfin: dit moeten toch genoeg hints zijn om te kunnen raden aan wat voor bromtol ik me nu weer heb gewaagd. Plaatje erbij en huppetee. Wie raadt het als eerste?
Plaats een reactie
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs