Pret met 'n Kadett

Opel Kadett C Aero
Een beetje volumemerk zet een C-segmentplatform zo breed mogelijk in. Meestal dient 't als basis voor een hatchback, een coupé, een sedan, een stationwagon, een cabriolet en natuurlijk ook nog voor een mpv, soms zelfs in een lange en korte versie. Talloze variaties op hetzelfde thema, lekker uitsmeren die onderdelen, dan verdien je de ontwikkelingskosten makkelijker terug. En toch is dat niet iets van het laatste decennium. Kijk eens wat Opel deed in de jaren zeventig met de C-Kadett. een sedan met twee of vier portieren voor het gezin, de City als driedeurs hatchback, een heuse Coupé-versie voor sjonnies, een stationwagon voor de handelsreiziger en er bestond zelfs een cabrio-achtige, de Aero! Een Kadett voor iedereen, in kekke kleuren als appeltjesgroen of roestbruin. Weliswaar was de Golf I van de aartsrivaal uit Wolfsburg moderner qua concept (voorwielaandrijving, motor dwars voorin, moderne hatchback-koets), als het om het uitmelken van een modelreeks gaat, hadden ze 't in Rüsselsheim al vroeg begrepen. En kijk eens hoe blij de mensen toen waren met zo'n Aero. Dakkie open, handen in de lucht en karren maar! Pret met 'n Kadett, toen was geluk nog heel gewoon.

Lezersreacties (49)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.