AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Parijs: de winnaars en verliezers
10
De rookwolken rond de Autosalon van Parijs zijn opgetrokken. Nu we al het belangrijke nieuws op deze site hebben laten zien, heb ik nu eindelijk tijd om eens even rustig te beschouwen welk merk z'n zaken goed voor elkaar had in de Franse hoofdstad, en welke fabrikant juist beter weg had kunnen blijven.
Laten we maar positief beginnen, dus met de grote winnaars. Wat mij betreft had Lamborghini in de vorm van de Estoque de grootste ster van de show op z'n stand. Niet alleen een beeldschone auto, ook nog eens een zeer belangrijke voor de toekomst van het merk. Je mag tenminste hopen dat ze de vierdeurscoupé na alle positieve reacties in productie nemen.
Laten we maar positief beginnen, dus met de grote winnaars. Wat mij betreft had Lamborghini in de vorm van de Estoque de grootste ster van de show op z'n stand. Niet alleen een beeldschone auto, ook nog eens een zeer belangrijke voor de toekomst van het merk. Je mag tenminste hopen dat ze de vierdeurscoupé na alle positieve reacties in productie nemen.
Bovendien is Lamborghini met het tonen van de concept-car Porsche ook nog eens te snel af. De Duitsers hebben de Panamera namelijk over Parijs heen getild, ongetwijfeld om dan meer aandacht te krijgen. Andere toppers waren wat mij betreft de Chevrolet Cruze (een potentieel koopje met de modernste techniek), de nieuwe Renault Mégane Coupé (mooi!), Honda Insight Concept (belangrijk) en de Seat Ibiza Cupra (eindelijk de Ibiza waar we na de Sportcoupé Bocanegra op rekenden).
Het kan natuurlijk niet alleen maar feest zijn. De grootste miskleun was toch wel de Peugeot Prologue. Bij die auto mogen we toch hopen dat Peugeot het nogal vreemde lijnenspel nog even flink retoucheert voordat het merk de mpv als 3008 ons wegennet op stuurt. De andere grote tegenvaller is helaas ook al Frans en wel de Renault Kangoo Bebop. Wie zit er te wachten op de Pluriel onder de mpv's? Verdere tegenvallers zijn de Toyota Avensis (uit geen enkele hoek echt mooi), Audi S4 (veel te ingetogen en minder vermogen dan de vorige generatie) en Mini Crossover (een melkkoe die alle filosofieën van Alec Issigonis schaamteloos overboord zet).
Het kan natuurlijk niet alleen maar feest zijn. De grootste miskleun was toch wel de Peugeot Prologue. Bij die auto mogen we toch hopen dat Peugeot het nogal vreemde lijnenspel nog even flink retoucheert voordat het merk de mpv als 3008 ons wegennet op stuurt. De andere grote tegenvaller is helaas ook al Frans en wel de Renault Kangoo Bebop. Wie zit er te wachten op de Pluriel onder de mpv's? Verdere tegenvallers zijn de Toyota Avensis (uit geen enkele hoek echt mooi), Audi S4 (veel te ingetogen en minder vermogen dan de vorige generatie) en Mini Crossover (een melkkoe die alle filosofieën van Alec Issigonis schaamteloos overboord zet).
Wat zijn jullie winnaars en verliezers?
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs