Mistlampterreur
In de file staan is op zich al minder leuk, en dat wordt nog erger wanneer het mistig is zoals de laatste dagen. Als het even tegenzit sta je namelijk achter een auto waar het mistachterlicht een rode vlek op je netvlies brandt. Lasogen krijg je er van. Met een beetje geluk voegt er een auto voor je in die het zicht op het brandende mistlicht van je overneemt. Anders moet je het lijdzaam ondergaan, meer kun je er niet aan doen.
Hele volkstammen menen geheel onterecht al bij een beetje mist hun mistverlichting aan te moeten zetten. De mistachterlichten mogen pas aan wanneer het zicht minder dan 50 meter is (dat is de afstand tussen twee reflectorpaaltjes in de berm), en zo dicht is de mist zelden. En of het allemaal niet erg genoeg is blijven de mistachterlichten vaak nog weken lang na het verdwijnen van de laatste mistbank branden, gewoon omdat vergeten wordt de schakelaar weer terug te zetten. Maar goed, dat interesseert de mistlampbezitter helemaal niets. Die heeft z'n eigen achterkant gered en daar gaat het hem om, de rest is bijzaak.

Cornelis Kit
Autojournalist
Cornelis Kit (1971) behaalde in 1996 z’n diploma aan de HTS Autotechniek na het met succes afronden van een afstudeerproject bij NedCar in Born. Na z’n studie kwam hij al snel in de journalistiek terecht. Sinds 1999 is hij full-time autojournalist. Naast de praktische inzetbaarheid van auto’s gaat z’n aandacht vooral uit naar nieuwe technologieën en in het bijzonder naar alternatieve aandrijving. Brandstofcellen, hybride aandrijflijnen, eind vorige eeuw reed hij al met prototypes en nog steeds volgt hij de ontwikkelingen kritisch, sinds 2004 voor de tijdschriften AutoWeek en GTO. Misschien tegenstrijdig, maar z’n warme belangstelling hebben ook klassieke auto’s (veel ‘moderne’ techniek stamt vaak al uit vervlogen tijden) en de autosport (met name de techniek om zoveel mogelijk prestaties uit een druppel brandstof te halen, in wezen hetzelfde wat gebeurt bij het zuiniger maken van auto’s).