Leuke geheimzinnigheid

Frank in nieuwe Mini
Gecamoufleerde prototypes zijn hier op de redactie lekkere, maar dagelijkse kost, maar er in zitten en zelfs rijden overkomt zelfs ons niet zo vaak. Slim dus van Mini om het journaille een middagje over het circuit van Zandvoort te laten sturen; zo krijg je nog vóór de officiële introductie een hele berg gratis publiciteit. En, toegegeven, ook van ons, want het is natuurlijk leuk om in een zo vroeg stadium al te kunnen vertellen hoe een toekomstig model rijdt. Alle gespeelde geheimzinnigheid daaromheen neem je dan maar voor lief. Het dashboard is nog bedekt met een deken, maar wie zijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen en het camouflagemateriaal stiekem een stukje optilt, stuit op stickers met teksten als 'enjoy the handling for now' en 'under construction': rechtgeaarde Duitse humor.
Veel leuker is het dat je uitgebreid kunt praten met de mensen die de auto hebben gemaakt, of beter, aan het maken zijn. Een gesprek met Simon Weinmayer, een van de mannen die het prototype op deze foto (waar ik trots als een kind even in mocht zitten) wekenlang over de Nürburgring slingerde om hem fijn te slijpen, is boeiend. En als ik de hoogste Mini-ingenieur, Ulrich Kranz, vertel dat de achteruit wat gevaarlijk dicht bij de één zit, beaamt de man dat het probleem ook door hem is opgemerkt en dat er aan gewerkt wordt.
En dat alles op een hermetisch afgesloten Circuit Park Zandvoort. Nou ja, hermetisch: terwijl ik in de auto zit om er heen te gaan, word ik door de redactie gebeld dat ze een lezer aan de lijn hebben die zojuist de volgende Mini heeft gespot. In Zandvoort.

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.