AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lelijk eendje wordt mooie zwaan
4
Een gefacelifte Audi A6, een Lexus LS 460 AWD en een concept-car van Mazda. Dat zijn wel ongeveer de belangrijkste primeurs voor de Moscow International Automobile Salon. Een lachertje zou je zeggen, zo vlak voor de Autosalon van Parijs. Een verzameling Oostblokbarrels met nog wat piepklein nieuws, who cares?!?! Maar dat is toch wat te kort door de bocht.
In juli toonde een bericht op onze site aan waar ik op doel: Rusland is tegenwoordig de grootste automarkt van Europa. Inderdaad, zelfs groter dan de Duitse markt, dankzij een groei van meer dan veertig procent in één jaar. De voorkeur van de Russische kopers is anders dan die van ons West-Europeanen: de jongeren lopen warm voor compacte SUV's en uiteraard doen de budgetsedans het ook uitstekend in het land van Poetin. Ook elitemerken als Aston Martin, Ferrari en Rolls-Royce doen prima zaken, dankzij de olieroebels van een select groepje steenrijke Russen.
Mijn voorspelling: volgend jaar krijgt Moskou veel meer primeurs toebedeeld en niet dan niet alleen wat minimale facelifts. Maar op dit moment moeten we het nog doen met het kruimelnieuws, ongetwijfeld omdat zelfs de meest optimistische analisten bij de autofabrikanten niet zo'n heftige groeistuip in Rusland hadden verwacht.
In juli toonde een bericht op onze site aan waar ik op doel: Rusland is tegenwoordig de grootste automarkt van Europa. Inderdaad, zelfs groter dan de Duitse markt, dankzij een groei van meer dan veertig procent in één jaar. De voorkeur van de Russische kopers is anders dan die van ons West-Europeanen: de jongeren lopen warm voor compacte SUV's en uiteraard doen de budgetsedans het ook uitstekend in het land van Poetin. Ook elitemerken als Aston Martin, Ferrari en Rolls-Royce doen prima zaken, dankzij de olieroebels van een select groepje steenrijke Russen.
Mijn voorspelling: volgend jaar krijgt Moskou veel meer primeurs toebedeeld en niet dan niet alleen wat minimale facelifts. Maar op dit moment moeten we het nog doen met het kruimelnieuws, ongetwijfeld omdat zelfs de meest optimistische analisten bij de autofabrikanten niet zo'n heftige groeistuip in Rusland hadden verwacht.
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs