Ik was een lui varken

Peugeot 508 intro
Dat was ik. Een luie niksnut op een zilveren schaal met een appel in mijn muil. Vroegâh. Toen ik elf jaar geleden in dit prachtige vak stapte, was het allemaal zo gemakkelijk. Dan ging je op introductie. Vliegtuigje in naar 'n zonnig eiland, gezellige collega uitzoeken om samen wat haarspeldbochtjes mee te pakken, copieuze lunch op een prachtig terras (tussenstop heet dat), nog een stukje langs het strand sturen naar het hotel, aperitiefje, vragenrondje (persconferentie heet dat), vorstelijk diner, bar, uiltje knappen, riant ontbijt, nog 'n stukkie sturen met een andere motor naar vliegveld, vliegtuigje terug en naar huis. En de volgende dag op de redactie dan nog een schamele twee pagina's tikken.
Maar de tijden veranderden. Eerst kwam er een website, zodat het aperitief sneuvelde; er moet immers een stukje online komen, en wel sofort. En toen kwam AutoWeek TV en de gezellige collega van een ander blad maakte plaats voor een veeleisende cameraman. Die vooraf uiteraard een goed script wil zien. En omdat filmen erg tijdrovend is, schiet het diner er regelmatig ook bij in.
En toen kwam twitter. Dus moet er getwitterd worden. Op het AutoWeek-account, maar natuurlijk ook onder mijn eigen naam. Hoe interactief wil je het hebben? Vorige week in Alicante tijdens de persconferentie voor de 508 stelde ik de hotshots van Peugeot vragen die jullie me via twitter influisterden (en dat kunnen jullie aanstaande maandag weer doen, als ik voor de Lexus CT200h in Lissabon ben). En dan kom je thuis, en moet er nog een stuk voor het boekje worden getikt. En voor de iPad. Oh ja, en de video moet natuurlijk ook nog worden ondertiteld.
En zo is wat ik ooit 'werken' noemde eindelijk een beetje op werken gaan lijken. Gelukkig, ik zou het niet anders meer willen.

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.