Gemakkelijk scoren

Alfa Giulia in Toyota-reclame
Samen met vrijwel de hele natie zat ik zondagvond aan de kijkbuis gekluisterd. De uitkomst is bekend. Maar ook in de rust werd er strijd gevoerd. Japan-Italië om precies te zijn. Bij het zien van Toyota's nieuwste reclamespotje, verslikte ik me bijna in een light-chipje (sour cream and onion). Een Alfa. Eentje van meer dan 30 jaar geleden. In een Toyota-filmpje. Dat loopt natuurlijk niet goed af. Moraal van Toyota's verhaal: je kunt je 9.000 euro beter in een Aygo steken dan in de ellende van een (Alfa-) klassieker. Aan het einde van het verhaal liggen er diverse Italiaanse onderdelen op het circuit en snort de driepitter van de Aygo onverstoorbaar verder, ondanks het onophoudelijke gekwetter van bestuurder Vicky.
Een autotest met een kwinkslag kan leuk zijn, maar zo is het wel heel gemakkelijk scoren. Waar blijft die Toyota Crown uit de seventies? Haalde hij het circuit niet omdat roestbescherming van Japanners uit die tijd al net zo waardeloos was als bij Italiaanse tijdgenoten? Waarom dan toch die geforceerde lolligheid? Rancune van een Toyota-employee die op een Milanees terras 16 euro af moest tikken voor twee biertjes? Wie het weet, mag het zeggen. Mijn suggestie aan Alfa: haal zo'n vaag sturende Crown uit de mottenballen en zet hem op een bochtig circuit naast een nieuwe Giulietta. Lachen? Mwah. Maar makkelijk scoren wordt het zeker.

Lezersreacties (175)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.