AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Gebrek aan imago
88
Het nieuwe jaar trap ik af in een Seat Exeo ST. Ik ben benieuwd; het wordt mijn eerste officiële kennismaking met de auto. Tot nu toe is het bij slechts vluchtig oogcontact gebleven. De Exeo heeft een wat lastige start achter de rug. Hoewel-ie zich presenteert met beproefde Audi-techniek tegen een relatief scherpe prijs, weet Seat maar weinig handen op elkaar krijgen voor de Exeo. En het is niet louter de crisis die het model parten heeft gespeeld. Om het oneerbiedig te zeggen is de auto eigenlijk vlees noch vis. En daar wringt de schoen. Zonder enige moeite valt de vorige – en dus verouderde – editie van de Audi A4 in de Exeo te herkennen, maar dat is het natuurlijk niet. En ondanks ombouwwerkzaamheden past de Exeo niet naadloos in de modellen-line-up van Seat. Op rationele gronden heeft het er alle schijn van dat de Spanjaarden met de Exeo gewoon een goede aanbieding doen, maar de Nederlandse automobilist hecht blijkbaar meer aan imago en illustere merknamen dan gedacht. En dat gegeven staat het echte succes van de auto helaas in de weg. Wellicht zorgt de prijsverlaging die Seat heeft doorgevoerd ervoor dat de consument de Exeo alsnog in het hart sluit.
Lees ook
Weblogs
Weblog Jan - De Golf van nu
Weblogs
Weblog Ken - Wallonië komt met aangepaste autobelasting die anti-SUV en anti-EV is
Weblogs
Weblog Ken: waarom de kritiek op trajectcontroles steeds luider wordt in Vlaanderen
Weblogs
Weblog Bas - Van info naar tainment
Weblogs