Felle rakker
Seat en popster Shakira hebben iets met elkaar, dat is bekend. De Spaanse autobouwer sponsorde de Europese toernee van de Colombiaanse zangeres. Dus nodigde Xeno Grimmelt, directeur van de Nederlandse Seat-importeur, relaties uit om het enige optreden op Nederlands grondgebied van de ster bij te wonen, in het Gelredome te Arnhem: Shakira ging los!
Om tien over half negen kwam ze op, om tien voor tien was ze ook met de toegift klaar. De meningen achteraf waren verdeeld. Van "professionele show, hoog tempo en goed spektakel" tot "weinig verrassend, verplicht nummer, slechte geluidskwaliteit".
Ik heb me uitstekend vermaakt, dank u, al ben ik geen gelouterde popconcert-bezoeker. Een mega-volle Gelredome, vooraf gezellig met z'n allen de wave inzetten, te allen tijde kon je de Seat-VIP-lounge in voor een hapje of een drankje of een heuse Spaanse zak patat. En daar kwam je dan zo maar Bionda uit Zoop tegen, of Sharon, winnares X-factor dit seizoen of Raffaëla, winnares Idols vorig jaar. Ik bedoel maar; dat is niet verkeerd voor een zaterdagavondje!
En, corrigeer me als ik het mis heb, Seat en Shakira passen eigenlijk prima bij elkaar. Fel, sportief, latino, een goed hart, tikkeltje pittig, ziet er strak uit, goede basis.
Dus lijkt het erop dat een deal zoals deze, tussen een autofabrikant en een popster, kan werken. Al verkoop je er misschien niet direct één Seat meer door, je huidige klanten kun je iets leuks aanbieden, je hebt een event voor je relaties en... je kunt domweg een feestje geven dat staat. En dat is altijd leuk. Dus: die sponsoractiviteiten van de auto-industrie zijn óók okay!
Trouwens, we hebben zojuist een Seat Ibiza Cupra opgehaald voor een vergelijkende test tegen een 207 RC van Peugeot. Shakira of niet, we zullen schrijven wat geschreven moet worden. Maar dat weet u van ons.