Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Even in de Escalade

7
Nic de Boer
  • Nic de Boer
  • Weblogs
18 april 2007 om 10:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Af en toe staan op de redactie auto's voor de deur die je echt niet wilt missen. Een extra vriendelijk woord en een paar keer koffie halen voor de schrijver van de test met de Cadillac Escalade, Hummer H3 en de Mercedes-Benz GL en de sleutels van de Cadillac waren voor een avondje veroverd. Ik zal en moet een keer in zo'n onbescheiden bak in de rondte te gaan. Voelen hoe het rijdt en – eerlijk is eerlijk – ook om eens te kijken hoe het publiek reageert op het slagschip (5,15 x 2,01 x 1,89 meter).   Over het rijden kunnen we kort zijn: het is een echte Amerikaan. De gigant wil liever niet de bocht om en alles is gericht op comfort. De 6,2-liter V8 snort zachtjes en laat zich door niemand van de wijs brengen. Bij passanten maakt de auto een bijzondere indruk. Bij het naderen van een rotonde zie je fietsers ruim van tevoren afstappen en ouders trekken hun kinderwagens terug. En heus: ik kom echt niet in denderende vaart aan rijden. Het chroomschip brengt voorbijgangers helemaal van hun à propos. Op de linkerbaan van de snelweg schuift ineens iedereen aan de kant als je in hun achteruitkijkspiegel verschijnt. Dat gebeurt me nou nooit als ik in mijn eigen gebakkie onderweg ben. Op de snelweg meende ik trouwens dat ik de brandstofmeter kon zién dalen. Ik denk dan ook dat deze Escalade de laatste is in zijn soort. Dit type auto komt in de toekomst niet meer op de markt zonder minimaal hybride techniek. Dat kun je de wereld niet meer aandoen. Met mijn plezierritje heb ik er die avond misschien wel dertig liter benzine doorheen gejaagd – en dat alleen voor mijn eigen gerief. Geef uw nageslacht daarvoor mijn excuses door. Toch kon ik een licht gevoel van superioriteit in de Escalade niet onderdrukken. Je zit op je troon en de wereld trekt rustig aan de auto voorbij. Je zit hoger en uitgebreider dan alle weggebruikers om je heen. De rust is sereen. Ik laat het wat betreft de Escalade bij deze ene keer, maar ik kan met goed voorstellen dat er mensen bestaan die totaal verslingerd zijn aan dit soort auto's.
Nic de Boer

Nic De Boer

Autojournalist

Al van jongs af aan ben ik autogek en verslind ik autoblaadjes. Ik wist dus ook al vroeg wat ik wilde worden: het werken bij een titel als AutoWeek lag voor de hand. Mijn eerste klus bij AutoWeek was het bemensen van de nieuwsdesk. Saillant detail: het allereerste bericht dat ik ooit schreef, was de aankondiging van de prijzen van de CityRover – een auto die achteraf nooit is gekomen. Toch was het helemaal in mijn straatje want ik heb een voorkeur voor auto’s die buiten het normale vallen en een bijzonder verhaal hebben. Sinds enige jaren ben ik occasionredacteur en werp ik mijn op als Beschermheer van de Roestplek. Moderne auto’s vind ik weldegelijk interessant maar een auto die al een tijdje ‘geleefd’ heeft, zegt me een stuk meer. Mijn eerste auto was een Citroën ID19B uit 1969. De nieuwste auto die ik ooit kocht, is uit 2002 en de kans is maar heel klein dat ik ooit een auto van later datum aanschaf.

  • Facebook
7 Bekijk reacties

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Nic De BoerLaatste blogs vanNic De Boer

  • Audi A6 - Occasion Aankoopadvies

    Audi A6 - Occasion Aankoopadvies

    504
    • 12 mei 2018
  • Mitsubishi Outlander - Occasion Aankoopadvies

    Mitsubishi Outlander - Occasion Aankoopadvies

    69
    • 17 maart 2018
  • Kia Picanto - Occasion Aankoopadvies

    Kia Picanto - Occasion Aankoopadvies

    54
    • 10 februari 2018
  • Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies

    Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies

    59
    • 3 februari 2018
  • Opel Insignia - Occasion Aankoopadvies

    Opel Insignia - Occasion Aankoopadvies

    97
    • 27 januari 2018

Op zoek naar een auto?

  • Zoek op merk & model zoek prijs en specificaties van een auto
  • Auto's vergelijken vergelijk auto's op prijs en specificaties
  • Private Lease zoek de beste private lease deal
  • Occasions zoek een tweedehands auto

Meest actieve bloggers

  • Bas van PuttenBas van Putten (46)
  • Joas van WingerdenJoas van Wingerden (12)
  • Jan LemkesJan Lemkes (7)
  • Roy KleijwegtRoy Kleijwegt (4)
  • Frank JacobsFrank Jacobs (3)
  • Max VeldhuisMax Veldhuis (2)
  • Damiaan HageDamiaan Hage (2)
  • Marc KlaverMarc Klaver (1)
  • Stephan VermeulenStephan Vermeulen (1)
  • Joost BoersJoost Boers (1)

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden