De Volkswagen Vento leeft voort! Uiteraard als sedan. Weliswaar heeft de in India gelanceerde Polo Sedan die op het subcontinent is gepresenteerd als Vento niets met de opvolger van de Jetta II te maken, het bracht mooie herinneringen boven. Mooie herinneringen aan de Vento! Aan die afzichtelijke Golf III met kont? Jazeker, die heb ik. Een kennis van me had begin jaren negentig een Vento VR6. Rood, ontdaan van VR6-logo's, maar er kwamen wel GT-typeplaatjes voor in de plaats. Met zijn BBS-wielen, bescheiden achterspoiler zag de 174 pk sterke sedan er net zo uit als een 115 pk sterke GT. Niet bepaald een mooie auto. Wel een bloedsnelle. Helemaal na de montage van het VW Motorsport variabele inlaatspruitstuk. Wat ging die Vento af! Tijdens een snelle rit door Duitsland hadden heel wat dikke BMW's de handen vol aan dat suffe sedannetje. Dat zie ik de Indiase Vento nog niet voor elkaar krijgen.
AutoWereld.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

