AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Als Sinterklaas zonder baard
Ik ben een groot liefhebber van het edele merk uit Maranello. Het rijden in een Ferrari is elke keer weer een bijzondere belevenis. De passie en de sensaties die je achter het stuur voelt, worden maar héél sporadisch door een ander merk geëvenaard. Maar dan nóg is het Ferrari-gevoel anders dan anders; de karaktertrekken van het steigerende paard zijn gewoon uniek.
Ook de net onthulde Scuderia Spider 16M, waarbij het achtervoegsel verwijst naar de zojuist behaalde zestiende wereldtitel Formule 1, is een bijzondere en zonder twijfel uiterst spectaculaire machine. Tóch vind ik dat de ziel hier enigszins verkocht wordt. De meest pure, meest sportieve volbloed van de stal, die is afgeleid van het circuitmodel Challenge, hoort gewoon een dak te hebben. Daarmee is-ie namelijk stijver en lichter dan met een cabrio-constructie, en is dat niet waar het bij de Scuderia om gaat? Een Porsche 911 GT3 of Lamborghini Gallardo Superleggera, om maar eens vergelijkbare concepten te noemen, zijn er om dezelfde reden ook alleen maar als coupé.
Nee, de Scuderia zonder dak is een beetje als Sinterklaas zonder baard. Dat neemt niet weg dat de 499 exemplaren die ervan gebouwd worden in no-time een baasje zullen vinden. En dat als ik de kans krijg om er in één ervan een rondje te rijden, ik zonder voorbehoud in zal stappen...
Plaats een reactie
Lees ook
Weblogs
Weblog Bas – Met de Copen naar Hamburg is spelen met je leven
Weblogs
Weblog Bas - Geef die kleintjes subsidie
Weblogs
Weblog Joas – Hoffelijk rijden: ga op les in de VS
Weblogs
Weblog Bas – Waarom een elektrische GTI een illusie is
Weblogs