AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Scirocco R - Op de Rollenbank
Hoge verwachtingen
36 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Meer Video's
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Gekopiëerd
Live
00:00
00:00
00:00
Een Volkswagen Scirocco zagen we nog niet eerder in deze rubriek. In feite is het een Golf V maar dan als coupé. De Scirocco R is echter andere koek. Want een 265-pk viercilinder in combinatie met voorwielaandrijving vind je niet in een Golf. Bovendien levert de motor volgens rollenbankchef Ghisbert van Ginhoven standaard ‘doorgaans flink meer dan minder vermogen’. Wat jammer dat we nu juist de Scirocco van Stephan Leever treffen.
Signalement
Merk | Volkswagen |
---|---|
Model | Scirocco 2.0 TSI R |
Carrosserie | 3-deurs, coupé |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 46.937 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.984 cc |
Maximaal vermogen | 195 kW / 265 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 350 Nm bij 2.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 50 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.256 mm / 1.810 mm / 1.404 mm |
Wielbasis | 2.578 mm |
Massa leeg | 1.319 kg |
Laadvermogen | 451 kg |
Banden | 235/40R18Prijzen |
Topsnelheid | 250 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 6,0 s |
Brandstofverbruik | 8,1 l/100km |
CO2-uitstoot | 189 g/km |
Had je deze auto's al gezien?
Lees ook
Praktijkervaring
Praktijkervaring Volkswagen Scirocco: Toen was iets leuks heel gewoon
Vergelijkende test
Peugeot RCZ - Volkswagen Scirocco - Audi TT - Vergelijkende Test
Volkswagen Scirocco R vs Renault Mégane RS
Autotest
Lezersreacties (36) (gesloten)
Ach ja, das war einmal.
Het is toch wat als iemand zijn mening over 'jouw' merk zo persoonlijk neemt..
Massa leeg : 1319 ?
De Divertor valve eens vervangen door een GFB DV+ en eventueel de carter ventilatie vernieuwen. Dat zijn de meest voorkomende onderdelen die boostleak veroorzaken. Kost gelukkig niet zo heel veel ? Bij mij was het probleem hierna opgelost. Mooie velgen trouwens! ?
En dan nog voor Autoweek zelf. Een golf 6 r cabrio is een 265pk golf met voorwiel aandrijving.
Ik zou er eens bp ultimate in gooien.. doet wonderen qua vermogen... een wereld van verschil bij mijn verbrandingsmotoren ivm ron 95
Denk Idd ook de bypass.
Ghisbert geeft al duidelijk aan dat hij niet zijn volledige turbodruk haalt, dus dan is het zeer zeker geen brandstof dingetje.
Overigens vrij simpel op te lossen.
Zou ik zeker doen.
Serieus??
De meeste VW motoren halen hun specificaties al op Euro95, dus betere benzine is altijd goed maar (bij VW) niet noodzakelijk om het fabrieks vermogen te halen.
265pk uit een vier cilinder met voorwiel aandrijving vind je trouwens in een Golf 6 r cabrio.
Zo'n hot air intake helpt ook niet mee.
Zeker in orde maken en daarna naar de tuner en nog een keertje terug naar de rollerbank.
Mijn GR Yaris had fabriek-af specs 260pk maar had daadwerkelijk 280pk op de dyno.
En inmiddels 360pk na een stage 2 upgrade.
Heeft nu al niet meer het vermogen wat ie zou moeten hebben, dat beloofd weinig goeds. De kwaliteit van VW kennende zou ik hem maar snel verkopen zolang het nog een beetje rijd...
op de rollenbank 183 pk, liep als een zonnetje. Gewoon afgunst jegens vw van lui die dit niet kunnen verkroppen, zielig!
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.