Test: Volkswagen Golf R

Duur, snel en ultieme alleskunner

71 reacties

Video

Na een GTi was het natuurlijk wachten op een nieuwe R op basis van de Volkswagen Golf VIII. De basis bleef: 2.0 turbomotor en vierwielaandrijving. Maar toch gebeurde onderhuids heel wat, met name de komst van een drift-modus belooft toch een en ander. Roy ging met de 75.000 euro dure Golf op pad en keek waar hij toe in staat is.

Signalement

Merk Volkswagen
Model Golf 2.0 TSI R 4Motion
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 7 versnellingen, automaat met dubbele koppeling
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 83.955

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.984 cc
Maximaal vermogen 235 kW / 320 pk
Maximaal koppel 420 Nm bij 2.100 tpm
Inhoud brandstoftank 50 l
Lengte / breedte / hoogte 4.287 mm / 1.789 mm / 1.478 mm
Wielbasis 2.627 mm
Massa leeg 1.551 kg
Laadvermogen 479 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden225/40R18Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 4,7 s
Brandstofverbruik 7,8 l/100km
CO2-uitstoot (WLTP) 177 g/km

PRIVATE LEASE Volkswagen Golf

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (71) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum