AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Vergelijkende Test: Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross

Toyota’s revanche?

207 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (207) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
MCW 84
MCW 84
  • 13
lol bij de T-Roc Facelift Friday wilde ik nog posten "welke VW komt dit weekend in de vergelijkende test?"
Juul Snoek Tesla
Juul Snoek Tesla
  • 12
Deze geteste Toyota kost dus € 29.050,00 en de geteste VW kost zelfs € 33.795,00. Hemeltjelief, en dat voor b-segment autootjes die ietsje hoger op hun pootjes staan. Dat de VW uit de test bijna € 5.000 duurder is dan de Toyota is best lastig te verklaren ogv deze test...
MCW 84
MCW 84
  • 1
Heeft niks met mijn post te maken, maar oke.
Mrs Nice
Mrs Nice
  • 1
Maar hij staat lekker bovenaan in de reacties. Daarom.
GTIUpper
GTIUpper
  • 12
Allebei absoluut niet maar als ik echt gedwongen word om een B-segment hoogpoter te kopen dan word het toch de VW voor mij, ben te jong voor de Yaris Verso.
GTIUpper
GTIUpper
  • 2
Nee, onder geen beding maar in het geval van deze 2 wel.
EWi e
EWi e
  • 27
Te jong voor een hippe auto maar niet voor de dodelijk saaie VW...
Sommige mensen snap ik echt niet.
GTIUpper
GTIUpper
  • 4
Ik zou eerder voor een Polo of gewone Yaris gaan (ook niet echt) dan voor één van deze hoogpotige muurbloempjes en in dat geval word het wel de Toyota voor mij.
De Yaris Cross vind ik echt zo’n spuuglelijk omroep Max apparaat dat ik echt in dit geval voor de eveneens zeer duffe T-Cross ga maar dat ziet er lichtelijk beter uit.
RobG
RobG
  • 0
Geen van beide is 'hip'. Ik ben zelf 39, en vind mezelf nog zeker 2-3 decennia te jong voor beide. Dit zijn meer auto's voor gepensioneerden. Beide. Toegegeven, de VW nog meer dan de Toyota, maar zo'n groot verschil in belegenheid tussen de twee is er ook weer niet.
Bert Benson
Bert Benson
  • 15
Allebei absoluut niet maar als ik echt gedwongen word om een B-segment hoogpoter te kopen dan word het toch de VW voor mij, ben te jong voor de Yaris Verso.

Tja, sinds de Yaris Verso is er flink wat gebeurd, deze verre voorganger is in niets te vergelijken met deze Cross. Wel een mieters karretje die Yaris Verso hoor, als je gaat mountainbiken: je klapt de bank op en er passen zomaar twee fietsen in.
M 3257306
M 3257306
  • 6
Nou volgens mij ziet de Volkswagen oubollig uit.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Niemand dwingt je.
.
Hoewel, met zo’n verpletterend zwak kabinet …
.
OT: niemand houdt je tegen als jij je zuur verdiende centen stuk slaat op de beste in dit segment.
.
Idd, de Captur.
Mirage
Mirage
  • 59
Toyota meer uitrusting en €4000 goedkoper, beter rijden strakker en (veel) zuiniger.
Dit is nooit wedstrijd geweest. Toyota wint 6,5 vs 3,5?
.
Wat een dure depressieve grijze vlees noch vis T-Cross zeepkist.
Maar sommige mensen worden blij van T-Cross. Ook prima dan koop je die.
WimZ
WimZ
  • 12
Ik ben absoluut geen VW fan maar ik vind de T-Cross veel meer auto dan die speelgoed Toyota. En ja, ook als je de interieurs vergelijkt.
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 20
Je naam deed al niet anders vermoeden. Maar wat gaf de doorslag? Het logo? De voorliefde of?
Volkswagen Multivan
Volkswagen Multivan
  • 3
Bouwkwaliteit, lagere onderhoudsinterval, Europees (eerlijke prijs voor werk), volwassenere auto, comfortabel, etc. etc. etc.
GLX
GLX
  • 18
De Yaris Cross wordt in Frankrijk gebouwd, de T-cross in Spanje.
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 12
Allemaal onzin. Je hebt ze dus beide niet gereden en zegt maar wat. Ook weer duidelijk.
Der Alte
Der Alte
  • 8
volkswagen betrouwbaar??? neemt u eens contact op met onze vestiging,dan praten we eens hierover en dan krijgt u....... als u dat wilt de eerste 3 behandelingen gratis.
LPG Powered
LPG Powered
  • 2
De T-Cross in de test heeft draaiknoppen voor de gescheiden klimaatregeling... is dit nog een "oude" T-Cross dan? Want tegenwoordig worden ze voorzien van aanraakgevoelige sliders, beetje in ID-stijl. Niet echt een verbetering als je het mij vraagt.
Mijn schoonzus heeft namelijk zo'n T-Cross (1.0 TSI 95pk, Go uitvoering), 2 maanden nieuwer op kenteken dan deze testauto, en die beschikt over de aanraakgevoelige sliders.
MCW 84
MCW 84
  • 2
De Style heeft dat, de Life en R-Line hebben wel deze draaiknoppen standaard.
LPG Powered
LPG Powered
  • 0
De Go is een actiemodel op de Life gebaseerd, en die heeft het ? Draaiknoppen, anders dan deze in de video, krijg je in de Life (handbediende airco).
Bekijk ik ook de prijslijst, dan is de handbediende airco (3 knoppen, Climatic) enkel op de Life, en Climatronic (2-zone, automatisch) op de andere uitvoeringen (Go, Style en R-Line)
grukkie
grukkie
  • 44
Altijd de toyota natuurlijk, gewoon een betere auto en helemaal op de langere termijn.
RobG
RobG
  • 11
Oei. Ik rook de spreekwoordelijke spruitjeslucht al toen ik op Play klikte bij deze vergelijking van 2 B-segment crossovers. De vergelijking begint, en Cornelis begint met de Toyota. De wagen blinkt uit in truttige middelmatigheid. Daarna kwam de VW, waarbij opviel dat zelfs de Toyota nog dynamischer is. Voor de rest hebben ze stoelen, een stuur en kunnen ze van A naar B. En wat kosten ze dan? Vanaf €26k voor de Toyota en €30k voor de VW. Voor B-segment wagentjes in de basisversie. In 2018 kostte een basis-Yaris nog de helft.
.
Pijnlijk dit.
.
Wel respect voor de 10 jaar garantie op de Toyota. Dat (plus Cornelis) is het positieve lichtpuntje in dit filmpje vol treurigheid.
Bumperklevert
Bumperklevert
  • 10
Moet toch heerlijk zijn voor auto fabrikanten, je hoogt een b-segmenter wat op, plakt er wat plastic randjes op, trekt het front wat op zodat ie een vleugje SUV hufterigheid krijgt et voila: alle boomers betalen er grif 5 tot 10 mille meer voor omdat ‘actief dynamische uitstraling’ en ‘fijne hoge zit’.. ?
Bert Benson
Bert Benson
  • 1
Moet toch heerlijk zijn voor auto fabrikanten, je hoogt een b-segmenter wat op, plakt er wat plastic randjes op, trekt het front wat op zodat ie een vleugje SUV hufterigheid krijgt et voila: alle boomers betalen er grif 5 tot 10 mille meer voor omdat ‘actief dynamische uitstraling’ en ‘fijne hoge zit’.. ?

Tja, zo is zelfs de Multipla een voertuig....
Anoniem
Anoniem
  • 10
En wat kosten ze dan? Vanaf €26k voor de Toyota en €30k voor de VW. Voor B-segment wagentjes in de basisversie. In 2018 kostte een basis-Yaris nog de helft.

Ja hallo wat een vergelijking? Vergelijk eens een basis Yaris van 2018 met een basis Yaris 2022 en niet met een Yaris Cross.
RobG
RobG
  • 0
Waarom? Yaris en Yaris Cross zijn beide B-segment Toyota's met dezelfde wielbasis. De ene is wat hoger dan de andere, en dat was het dan. Dezelfde aandrijflijnen, hetzelfde platform, etc. Dezelfde wagens met een iets ander koetsje. Waarom zou je ze niet met elkaar mogen vergelijken?
Climate control
Climate control
  • 2
Zitten helemaal niet in hetzelfde segment hoe kom je daar nou bij?
Yaris is B segment en de yaris cross is R segment (mini-suv)
RobG
RobG
  • 0
Nogmaals: hetzelfde platform, dezelfde wielbasis, dezelfde motor/bak. Andere hoogte. Wanneer we de marketing termen even vergeten, waarom zou je ze niet met elkaar kunnen vergelijken?
Climate control
Climate control
  • 1
Omdat het koetswerk andere maten/verhoudingen heeft misschien?
Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen.
RobG
RobG
  • 0
Dus puur omdat de ene wat hoger is dan de andere mag je auto's van vergelijkbaar (niet identiek) formaat met dezelfde motoren, dezelfde wielbasis etc niet met elkaar vergelijken?
.
De marketing jongens hebben indrukwekkend brainwashing werk geleverd.
Climate control
Climate control
  • 2
Andere klasse en andere prijzen leer dat nou eens een keer jonguh.
Of denk je dat een bungalow hetzelfde is als een eengezinswoning ook al is het oppervlak waar het huis op staat hetzelfde?
Just Saying
Just Saying
  • 44
Toyota heeft altijd al enorm gescoord met de hybride-techniek en de betrouwbaarheid van al haar producten. Daar mag je nu puike rijeigenschappen, goede ergonomie en een royale garantietermijn bij optellen. Zo'n sterk totaalpakket mag en kan je niet vergelijken met een VeeWee...
GLX
GLX
  • 5
leuk voor je

Goed argument!
ElTjappo
ElTjappo
  • 6
Natuurlijk mag je dat wel vergelijken. Zelfde klasse, nagenoeg dezelfde prijs, vermogen en ruimte.
Dat de Toyota totaal meer punten scoort geeft ook al aan dat AW niet, zoals hier dikwijls wordt aangegeven, door VAG wordt gesponsord.
Voor mij zou het een no brainer zijn als ik voor een dergelijke auto op zoek zou zijn. De Toyota, maar dan wel de hybride met standaard automaat.
Heb deze meegekregen toen mijn RAV4 een onderhoudsbeurt en het reed verrassend leuk.
De T-Cross kan ik niets over zeggen, niet in gereden.
Harry Music
Harry Music
  • 11
Niet voor niets zakken de Volkswagen verkopen zelfs in Nederland in: er is mooier en beter te krijgen voor minder.
Tsaar
Tsaar
  • 6
Niet voor niets zakken de Volkswagen verkopen zelfs in Nederland in: er is mooier en beter te krijgen voor minder.

Het is knap als je nog minder dan VW vindt.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 21
Opvallend veel ruimte in deze auto's.
Voor een jong gezin dat de komende 15 jaar even andere prioriteiten heeft is de Yaris dé auto. Geen verdere kosten, rijdt wat beter, top!
RobG
RobG
  • 1
Ik ga ervan uit dat normale slijtageonderdelen zoals banden/remmen/riemen/vloeistoffen niet onder de garantie vallen. Extra kosten zul je altijd hebben. Het voordeel van garantie is dat je geen risico loopt op onverwachte kosten zoals een in de soep lopende automatische versnellingsbak met dubbele koppeling, of een uitgerekte ketting.
.
Als "jong gezin dat de komende 15 jaar even andere prioriteiten heeft" met een voorliefde voor Toyota zou ik persoonlijk een Auris/Corolla station halen 'met de kop eraf'. Meer ruimte, minder geld.
Ben 6977707
Ben 6977707
  • 2
Ooit VW gereden of gewoon de zaken van 8 tot 10 jaar geleden van het internet geplukt? Diverse VW producten gereden nooit problemen gehad maar zel wel de uitzondering zijn.
MCW 84
MCW 84
  • 13
Ik vind beide auto's niet mooi. De T-Cross vind ik, net als zijn Skoda en Seat-broertjes, erg suf/oubollig, zelfs R-Line kan dat niet verdoezelen. De Yaris Cross een beetje plomp vormgegeven. Qua rijden en betrouwbaarheid zou ik sowieso voor de Toyota gaan.
.
Liever een Puma, CX-3, Mokka, Captur of Juke.
Niseko
Niseko
  • 1
Liever een Puma, CX-3, Mokka, Captur of Juke.

Ik had wegens stopzetten arbeidscontract geen leasewagens meer en had naast de MX5 dringend iets “minder onpraktisch” nodig. Wel wat eisen die veelal optioneel zijn Adaptive CC, leder, Apple CP en een trekhaak -> mijn garage stelde me een Duits geïmporteerde supernette CX-3 voor…
Omdat ik geen idee heb hoelang en hoeveel ik er mee zal rijden was afschrijving ook een element. Afschrijving zal denk ik eerder laag zijn wegens en gewild bij een ouder publiek (en hybrid dus zuinig) en 2 één na één verlaten heel wat merken de kleinere segmenten omdat de marges er te laag zijn. Zie ik wat bvb VW, Audi, MB en BMW op dat vlak doen.
Het ziet er idd niet uit om daar als 40er in te rijden maar hé het heeft dezelfde 2L motor dan mijn MX5 maar dan met voorwielaandrijving. Rijdt een stuk minder beroerd dan het eruit ziet…
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 7
Onzinnige test. Je moet wel beide met de hand-bak testen. Beide auto`s vind ik niet veel bijzonders. Dan liever de Ford Puma of Mazda CX-3.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 2
Domme reactie, een hand-bak kan je niet met een DSG vergelijken of visa versa.
RB 68
RB 68
  • 24
10 jaar garantie en betere rijeigenschap en ook nog eens goedkoper dan zou je een dief zijn van je eigen portemonnee als je niet voor de Yaris Cross gaat, maar het is een kwestie van je persoonlijke smaak natuurlijk zelf heb ik niks met dit soort auto's dus voor mij zal de prijs doorslag geven moest er een keuze gemaakt worden.
lennie
lennie
  • 10
Zijn beiden niet mijn auto’s, maar als ik moet kiezen, dan ga ik voor de betere. Dus de VW.
Anoniem
Anoniem
  • 30
Ja Lennie waarom verbaast uw keuze mij niet??
Climate control
Climate control
  • 20
Nee lennie omdat je geen verstand hebt ervan en liever een dief van je eigen portemonnee bent.
lennie
lennie
  • 4
Ik ga liever voor een goed ontworpen hoogwaardige auto dan voor een Toyota. En daar betaal ik graag wat extra voor.
Bert Benson
Bert Benson
  • 18
Ik ga liever voor een goed ontworpen hoogwaardige auto dan voor een Toyota. En daar betaal ik graag wat extra voor.

Je gaat dus voor het uiterlijk. Prima, maar zeg dat dan ook. Zeg dan dat je de Yaris Cross lelijk vindt en graag 4 mille bij aanschaf, mindere rijeigenschappen en na 2 jaar kans op dure reparaties overhebt omdat je valt voor het uiterlijk van de T-Cross. Dan is het helder en eerlijk.
lennie
lennie
  • 1
Ik zie niet waar ik dat schrijf
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 0
Hoogwaardig zijn ze beide denk ik. Toyota zal het wat beter doen qua kwaliteit en VW qua uitstraling ( voor ons Europeanen) en afwerking. Ik zou de Toyota kiezen omdat ik deze mooier en beter vind. Dat wil niet zeggen dat ik de VW niet op mijn oprit zou willen. Mijn V70 is inmiddels wel toe aan vervanging maar als ik dan toch mag kiezen dan maar liever de V40 EV.
Climate control
Climate control
  • 2
Wat is de definitie volgens jou van hoogwaardig en goed ontworpen dan?
Climate control
Climate control
  • 7
Je draait eromheen lennie...kan je ook gewoon normaal en inhoudelijk een antwoord geven erop?
Der Alte
Der Alte
  • 4
ook u komt in aanmerking voor 3 gratis behandelingen.
lennie
lennie
  • 2
Omdat ik dit geen mooie auto’s vind, omdat ik een VW boven een Toyota verkies of omdat jij geen andere mening niet wil lezen dan je eigen? In alle gevallen klinkt het als iets uit Noord Korea.
Frenkie RS
Frenkie RS
  • 38
Hahahaa.... Lennie, jij moet comédienne worden. Of ben je dat al?
Scoob Dogg
Scoob Dogg
  • 12
De Toyota wint de test en is DUS de betere (?)
EWi e
EWi e
  • 14
En weer die rare tegenstelling van deze man... Hij zegt de beste te willen en kiest vervolgens de slechtste, sommig leren het gewoon nooit...
Bert Benson
Bert Benson
  • 8
Zijn beiden niet mijn auto’s, maar als ik moet kiezen, dan ga ik voor de betere. Dus de VW.

Ik vind je eigen definitie van 'betere' altijd interessant. Het is niet dezelfde als die in de Dikke Vandale. Toch?
Patatboer
Patatboer
  • 1
Zo op het oog zou ik de VW groter inschatten dan de Yaris, maar dat blijkt toch mee te vallen. Qua formaat doen ze weinig voor elkaar onder. En wat betrouwbaarheid heb ik geen klachten over de VAG-groep gehad dus dat zou voor mij minder van belang zijn. Blijft over: de ruimte achterin, aangezien ik vrijwel volwassen kinderen heb die toch nog wel eens meerijden. En de prijs. Daar laat VAG het nogal eens afweten, vergelijk bv een 208 met een Polo. Zit gewoon 3K verschil in.
Ben 6977707
Ben 6977707
  • 0
Ga eens jn een 208 achterin zitten en in een Polo! Dan mag jij aangeven of die kinderen dat verschil in prijs waard zijn.
Roadster driver
Roadster driver
  • 12
Zonder twijfel de VW, op lange termijn ook de betere auto kwalitatief en waardevaster.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe bijzonder lelijk de Toyota is.
iDS
iDS
  • 33
Zonder twijfel de VW, op lange termijn ook de betere auto kwalitatief en waardevaster.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe bijzonder lelijk de Toyota is.

Waar zie je een VW? Ik wie enkel een saaie grijze schoendoos, een wagentje voor 80-plussers.
MCW 84
MCW 84
  • 2
Flauwe reactie. Het is immers wel een VW. Wat probeer je nou precies met zo'n reactie te bereiken?
iDS
iDS
  • 23
Flauwe reactie. Het is immers wel een VW. Wat probeer je nou precies met zo'n reactie te bereiken?

Wat ik schrijf: die T-Roc heeft niks uitstraling, hangt ineen van het harde plastic. Een hoogbejaardengebakje waar de Toyota fris tegen afsteekt.
Dus die 'bijdrage' van Martijn is pure onzin en, zoals hij/zij anderen aanwrijft, puur een aanname die door de reportage helemaal niet onderschreven wordt, in tegendeel.
MCW 84
MCW 84
  • 2
"Waar zie je een VW?" Je ziet het logo toch?
Anoniem
Anoniem
  • 8
Het is immers wel een VW?????????
Wat bedoelt u hier mee? Denk dat IDS het exact verwoord.
IT hurts when IP
IT hurts when IP
  • 2
Gelukkig zijn 80-plussers geen mensen met rechten maar personen zonder enige smaak en zonder verstand die maar in een bejaardenhuis moeten zitten, zonder bezoek (toch tijdens de pandemie). Is dat wat je wil zeggen?
Senor la Gaita
Senor la Gaita
  • 27
Zonder twijfel de VW, op lange termijn ook de betere auto kwalitatief en waardevaster.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe bijzonder lelijk de Toyota is.

Waardevaster?
Ten eerste kost de VW 4000 euro meer qua aanschaf en ten tweede is een Toyota Yaris ook superwaardevast. Procentueel wint de Toyota het absoluut van VW als het om waardevast gaat én het blijft nog heel ook.
Een nobrainer dus als je je auto particulier koopt
Maar dat wist je zelf ook wel.
Anoniem
Anoniem
  • 22
Niet mijn segment, maar de Toyota is wel de juiste keuze. VW krijgt hier wel billenkoek van een kwalitatief betere auto, super garantie en dus waardevaster. Toyota niet voor niks wereld markt leider.
En dan heb ik het niet eens gehad over hoe bijzonder lelijk die VW is, wat een lillekerd.
ElTjappo
ElTjappo
  • 14
Waardevaster? Kijk eens naar de prijzen van gebruikte Japanse auto’s.
Scoob Dogg
Scoob Dogg
  • 28
Als je je VW bril afzet, zie je dat er meer oude Toyota's rondrijden dan oude VW's. En wat er niet meer rijdt heeft ook geen waarde meer.....
Climate control
Climate control
  • 9
Kijk maar uit want zodra je in deze vw stapt lijkt het of je meteen gesterriliseerd bent.
Anoniem
Anoniem
  • 22
Als een drol een VW logo heeft, geniet het nog jouw voorkeur....
lennie
lennie
  • 5
Moet je kijken wat je extra kwijt bent door de jaren heen door de korte service interval en de dure onderdelen van Toyota.
BARTDROS
BARTDROS
  • 25
dure onderdelen

In het zeldzame geval dat er iets stuk gaat. Zorgen maken over dure onderdelen moet je vooral doen bij merken die rommel leveren, waar je na afloop van de magere garantie op leegloopt. Volkswagen is een perfect voorbeeld van zo'n merk.
Volkswagen Multivan
Volkswagen Multivan
  • 6
Weer eens. Rij zelf sharan. 240 op de teller nu. 12 jaar oud. Alleen de 30K onderhoudsbeurtjes. Bij een Kia, Hyundai, Toyoya betaal je zelf voor de garantie middels beurten. Wil je dan iets uit Azie: Honda.
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 16
De Sharan is zo'n beetje het lelijkste, op de Multipla na, wat er op de weg rijdt. Maar goed uiterlijk is persoonlijk. Ik geloof ook niks van uw betoog, alleen de 30k onderhoudsbeurtjes. Uw auto is gewoon in een zeer slechte staat en u hebt geen geld om fatsoenlijk onderhoud te plegen. Eigenlijk is ie dus total loss en u noemt dat een voordeel.
Volkswagen Multivan
Volkswagen Multivan
  • 4
Whaahaaaaa, dit is het domste wat ik vandaag ben tegengekomen.
Een 12 jaar dealer onderhouden auto. Altijd exact het onderhoud dat nodig is. Ik rij 7-zits ivm benodigde stoelen. Geen frans (want 5+2 = geen 7 zits), geen SUV (onzin). Nu bezig met de nieuwe multivan.
EWi e
EWi e
  • 14
Ik zeg, meld je aan voor een klokje rond.
Eens kijken wat er van die 'dealer onderhouden' auto terecht komt. Meestal zijn ze tot op de draad versleten...
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 1
Ik geloof van uw verhaal. Ook niet van uw multican het zal wel een multivlaai worden denk ik. Veel plezier met uw Sharlatan.
Tsaar
Tsaar
  • 4
Weer eens. Rij zelf sharan. 240 op de teller nu. 12 jaar oud. Alleen de 30K onderhoudsbeurtjes. Bij een Kia, Hyundai, Toyoya betaal je zelf voor de garantie middels beurten. Wil je dan iets uit Azie: Honda.

Je betaald de garantie zelf? € 4.000,-- minder uitgeven voor een auto met meer specs en een betere inruilwaarde noemt u zelf garantie betalen.
Bert Benson
Bert Benson
  • 12
Moet je kijken wat je extra kwijt bent door de jaren heen door de korte service interval en de dure onderdelen van Toyota.

Het tussenbeurtje kost vrijwel niets, de olie is een stuk goedkoper dan de long-life olie die bij de langere intervallen noodzakelijk is. Tevens loopt de monteur rijdens die tussenbeurt allerlei dingen na die op langere termijn prettig zijn, zeker als je weinig km maakt. Per salo zal een langere interval waarschijnlijk duurder uitpakken, of kans op schade geven. Denk aan bandenslijtage, remolie etc. etc.
lennie
lennie
  • 2
Ik zie een hoop aannames om goed te praten dat je vaker je auto kwijt bent en meer gegarandeerde onderhoudskosten hebt.
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 10
Inderdaad uw aannames zijn de meest verwonderlijke van dit forum.
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 8
Ik zie een hoop aannames om goed te praten dat je vaker je auto kwijt bent en meer gegarandeerde onderhoudskosten hebt.

Bij VW heb je gegarandeerd meer reparatiekosten. Waarmee je je auto dusnook kwijt bent, en dan wel iets langer dan een uurtje...
Climate control
Climate control
  • 5
Niet jouw ervaring...je bent gewoon niet mans genoeg om daar eerlijk voor uit te komen.
lennie
lennie
  • 1
Waarom niet? Als iets goed is dan schrijf ik dat, als iets slecht is ook. Vind ik iets mooi of lelijk dan ook. Wat een ander daarvan vindt, vind ik niet zo interessant.
Tsaar
Tsaar
  • 2
Ik zie een hoop aannames om goed te praten dat je vaker je auto kwijt bent en meer gegarandeerde onderhoudskosten hebt.
Wel € 4.000,-- meer dat ben je dus gegarandeerd kwijt, nog niet te praten over dat je mindere specs hebt en dan nog eens een lagere inruilwaarde ook gegarandeerd geld kwijt. Blijkbaar vindt een VW of Audi dat normaal aan onderhoud kosten. Een Toyota rijder niet.
Harry Music
Harry Music
  • 10
Wat een onzin : als Citroën rijder moet ik op dat gebied Toyota als meerdere erkennen. Volkswagen doet het opdat gebied slechter als Citroën.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 3
Als Citroën rijder moet ik op dat gebied ieder merk als meerdere erkennen.
Roadster driver
Roadster driver
  • 2
Helaas voor u blijkt uit gedegen/ betrouwbaar onderzoek toch echt iets anders.
“Franse auto’s bevestigen het vooroordeel: ze zijn onbetrouwbaar”
Xanthos V6
Xanthos V6
  • 6
Helaas voor u blijkt uit gedegen/ betrouwbaar onderzoek toch echt iets anders.
“Franse auto’s bevestigen het vooroordeel: ze zijn onbetrouwbaar”

Welk gedegen/betrouwbaar onderzoek?
Anoniem
Anoniem
  • 6
Het grote Martijn-kraamt-onzin-uit-want-VW-is-altijd-het-beste-onderzoek!
Anoniem
Anoniem
  • 3
Je vergeet iets: "maar niet zo onbetrouwbaar als Volkswagen"
GLX
GLX
  • 3
Moet je kijken wat je extra kwijt bent door de jaren heen door de korte service interval en de dure onderdelen van Toyota.

Dat is nu net de grap. Op den duur heb je er veel financieel profijt van.
Der Alte
Der Alte
  • 3
reageer a.u.b. op ons aanbod voor de 3 gratis behandelingen,echt het helpt!!!!
EWi e
EWi e
  • 19
Niet weer...
Hoeveel verkapte Pon medewerkers zitten hier te trollen?
Anoniem
Anoniem
  • 16
Te veel, en elke vorm van kritiek proberen recht te praten. Volkswagen moet en zou het beste zijn. En maar tekeer gaan tegen andere, veelal betere merken.
Bert Benson
Bert Benson
  • 13
Zonder twijfel de VW, op lange termijn ook de betere auto kwalitatief en waardevaster.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe bijzonder lelijk de Toyota is.

Ha, wederom het uiterlijk....hoezo is VW de betere auto op langere termijn? De hybride aandrijflijn is ook na 10 jaar zeer betrouwbaar. De Toyota heeft ook een hogere waardevastheid.
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 3
Kwalitatief beter is echt onzin. De statistieken spreken je tegen.
Autopiet
Autopiet
  • 37
De Toyota wint, 10 jaar garantie en stukken goedkoper.
Djeedjai
Djeedjai
  • 16
+ sterkere motor
+ betere rijeigenschappen
+ uitgebreidere veiligheidsvoorzieningen
+ beter infotainment
+ aanmerkelijk lager verbruik
- korter zitvlak
- rumoeriger
Tsja, hoe moeilijk kan het zijn....
Roadster driver
Roadster driver
  • 6
Een sigaar uit eigen doos , dure beurtjes bij Toyota en de onderhoudsinterval bij elke 15000km maakt de Toyota bijzonder onaantrekkelijk ook.
Climate control
Climate control
  • 2
Denk dat alfa z'n onderhoudsinterval aan moeglt passen...iedere 2000km voor een grote beurt zou niet gek zijn om het hok rijdende te houden.
WimZ
WimZ
  • 8
Sssttt, Martijn is bofkont en rijdt alleen maar Deutsch.
EWi e
EWi e
  • 7
Liever elke 15k een goedkoop beurtje dan elke 30k een deurs buurt en daar tussenin ook nog eens een paar bezoeken om de problemen op te lossen...
Tsaar
Tsaar
  • 4
Liever elke 15k een goedkoop beurtje dan elke 30k een deurs buurt en daar tussenin ook nog eens een paar bezoeken om de problemen op te lossen...

En 10 jaar garantie vs 2 en wetende dat bij een VW nogal eens wat kapot gaat.
Climate control
Climate control
  • 4
Leg uit en kom met vergelijkingsprijzen ipv meteen onzin te roepen...tot die tijd kraam jij onzin uit.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 1
Totaal niet, kwestie van gezond verstand gebruiken. Bijvoorbeeld Skoda om de 30 K een beurt die net zo duur kost als een 15 K beurt van een ander merk zoals Toyota. Bij Skoda kan ik het af met 1 beurt, bij Toyota kost het mij 2 servicebeurten. Reken maar uit.
Der Alte
Der Alte
  • 4
skoda???? dat is toch zo,n oostblok porsche.
Climate control
Climate control
  • 6
Nope lees het maar na op de vw site.
30.000km is de longlife intetval en tuasendoor bij 15.000km adviseren ze een inspectiebeurt.
Daarnaast zit er bij de beurten geeneens een interieurfilter inbegrepen...die moet je ook nog apart betalen...reken dus maar uit.
De meesten denken ja mooi longlife dus alleen iedere 30.000km en vergeten die inspectiebeurt...en dan janken dat er hoge reparatiekosten zijn.
Lees het hier maar na jonguh:
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/grote-beurt
Gewoon keihard bewijs en jij komt met onzin zonder enig bewijs.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 1
Ik heb ruim 130 K met een Octavia weg gereden. Alleen 30 K beurtjes en geen reparaties. Nooit advies gehad van de garage / dealer voor een tussentijdse inspectie beurt. Je bent gewoon goedkoper uit.
Climate control
Climate control
  • 3
Staat toch op de vw site...link heb ik erbij gezet of ben jij naar de kwikfit geweest?
Ben 6977707
Ben 6977707
  • 0
Alleen als je geen 30.000 per jaar tijd...
Want dan hoeft de inspectie beurt niet. Dus als je meer tijd dan 15.000 per jaar is de VW wellicht toch beter net zijn onderhouds beurten.
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 0
Je link is geen keihard bewijs want er staat advies. Advies is geen verplichting. Ik reed 20 k per jaar. Dat betekende om de 1.5 jaar een 30.000 km beurt. Als ik Toyota had gereden had ik al twee servicebeurten gehad, dus dubbele kosten.
Tsaar
Tsaar
  • 3
Staat toch op de vw site...link heb ik erbij gezet of ben jij naar de kwikfit geweest?

Natuurlijk op al die reparatiekosten moet hij toch ergens iets bezuinigen.
Tsaar
Tsaar
  • 4
Je link is geen keihard bewijs want er staat advies. Advies is geen verplichting. Ik reed 20 k per jaar. Dat betekende om de 1.5 jaar een 30.000 km beurt. Als ik Toyota had gereden had ik al twee servicebeurten gehad, dus dubbele kosten.

Kleine beurt van een Yaris Cross is € 250,--. U wil dus € 4.000 meer uitgeven om 2x € 110,-- te besparen?
FW Ta 183 Huckebein I
FW Ta 183 Huckebein I
  • 8
Een sigaar uit eigen doos , dure beurtjes bij Toyota en de onderhoudsinterval bij elke 15000km maakt de Toyota bijzonder onaantrekkelijk ook.

betere een duurdere beurt dan een hele dure reparatie.
Roadster driver
Roadster driver
  • 0
Die heb je ook vaak bij Toyota, en met die dure onderdelen gaat het dus dubbel op.
Climate control
Climate control
  • 2
Dat is bij vw ook zo...longlife interval iedere 30.000km maar ze adviseren om bij iedere 15.000km een inspectiebeurt uit te laten en die prijs is niet mals voor een "inspectie"
Verder mag je gewoon betalen voor bijv interieurfilter....dat dat niet in de grote beurt inbegrepen zit is wel heel raar.
Climate control
Climate control
  • 2
Hier heb je bewijs dus lees maar door:
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/grote-beurt
Benieuwd of je dit zeggen van vw zelf ook onzin vind.
Droeftoeter ben je ook he
Ragnar Lodbrok
Ragnar Lodbrok
  • 0
Ach jee, gaan we weer schelden. Ik heb zowel VW en Skoda gereden. Om de 30 k een servicebeurt waarbij de garantie bleef behouden. Geen enkele reparatie gehad. Dat is de praktijk. Ze kunnen adviseren maar het is klaarblijkelijk niet verplicht en daar gaat het om.
Climate control
Climate control
  • 1
Gewoon lezen wat er in de link staat...je kraamt weer onzin uit omdat het je niet uitkomt.
Xanthos V6
Xanthos V6
  • 2
advies is geen verplichting !

De vag rijders met EPC storing worden gedwongen zich eraan te houden. Of is dat een marketingstrategie, als de werkplaats maar blijft draaien, coût que coût ?
Climate control
Climate control
  • 2
En dan janken omdat de vw weer panne heeft om bij de dealer te horen...ja het is advies maar je kan er beter een verplichting van maken.
Oliezuipers en oprekkende kettingen...nee hoor geen verplichting gewoon olie tanken en hij blijft het doen...maar je beurt is goedkoper he
Der Alte
Der Alte
  • 3
dure beurten??? noem eens voorbeelden?? gezien uw logo.... dit merk weet er alles van.
Autotjekind
Autotjekind
  • 28
De yaris als totaalpakket natuurlijk. Die nieuwe tnga platform icm nieuwe generatie hybride aandrijflijn is gewoon zowat een perfectie geworden.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Nou dit was dus gewoon een test van twee verschrikkelijk oninteressante vervoersmiddelen want meer kun je dit niet noemen. Hebben net zo veel emotie als een stadsbus. En natuurlijk moet de Volkswagen opgehemeld worden . Een paar duizend euro meer, ach wat maakt het uit de redactie verdiend blijkbaar genoeg dat we er gewoon duizenden euro's bij gooien. Ben bang dat dat de daadwerkelijke kopers ( lease voer niet inbegrepen ) daar anders over denken.
Ruttie85
Ruttie85
  • 4
Lekker kopen wat je mooi en leuk vindt.
Bert Benson
Bert Benson
  • 8
Lekker kopen wat je mooi en leuk vindt.

Dat sowieso, maar mensen die er objectief naar kijken en daarom voor de Toyota kiezen, moeten graag voor de VW brigade 'omgepraat' worden met nietszeggende argumenten.
ak2
ak2
  • 8
Beide auto's zou ik niet kopen, ik heb liever een lage auto. Die zijn vaak een stuk goedkoper, rijden prettiger, en gebruiken minder brandstof.
Maar als ik moest kiezen dan koos ik de Toyota vanwege de veel lagere aanschafprijs,en lange garantie.
Xanthos V6
Xanthos V6
  • 16
Toevallig was een vriend van mij op zoek naar een nieuwe auto, en kwam zodoende bij de T cross als testauto van VW van den Burg uit. Niets meer dan ellende. Hij reed de straat nog niet uit, of het EPC storingslampje begon te branden. In eerste instantie dacht hij dat het niet zoveel kwaad kon, dus wilde hij zijn proefrit vervolgen. Maar eenmaal op weg begon de motor te stotteren en in te houden, dit resulteerde vermogensverlies, waardoor er flink teruggeschakeld moest worden op de snelweg en op hellingen. Ook optrekken met weinig toeren ging bijzonder slecht. Daarna de VW snel weer teruggebracht, en na wat smoesjes van de verkoper te hebben aangehoord snel een Ford besteld. Sindsdien nooit meer problemen gehad. Zo kan het ook ? het vertrouwen in vw was in één klap weg bij hem. Dus mocht je in de markt zijn voor een dergelijk model, neem Ford dan ook mee in je overweging.
Anoniem
Anoniem
  • 8
Om Martijn te citeren: " Onzin! Dit komt uit jouw forse onderbuik. Hier is niets van waar!"
IT hurts when IP
IT hurts when IP
  • 1
Geen onderbuik, het Ford marketing ‘hoe reageer ik op testen van concurrenten op auto forums’ handboek.
Anoniem
Anoniem
  • 16
Ik dacht dat je dat handboek standaard kreeg als je bij Pon kwam werken, blijkens de vele VW-trollen hier.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Die proberen in ieder geval geen kromme banaan recht te lullen, zoals de VW-wappies wel doen.
eTech
eTech
  • 2
Onzin verhaal, maar een Puma is wel veel mooier dan deze hokken moet ik toegeven ?
Xanthos V6
Xanthos V6
  • 18
Tip: gebruik de zoekterm 'EPC en Vw' eens, en je begrijpt waarom de Toyota de beste keuze is in deze test.
2CV 1953
2CV 1953
  • 2
Als baby-boomer zou ik te allen tijde een e-bike, boven deze “vervoersmiddelen” kiezen.
Carpe
Carpe
  • 20
Toyota heeft de beste aanbieding. Zowel op korte termijn als na lang gebruik..
Wheel Critic
Wheel Critic
  • 1
145nm bij 4800rpm versus 200nm bij 2000rpm
Als je die cijfers ziet dan weet je wel welke het lekkerst rijdt.
Anoniem
Anoniem
  • 1
En dan te bedenken dat die lullige VW nog een hogere restwaarde heeft ook. Aanfluiting.
Djeedjai
Djeedjai
  • 2
Een hogere restwaarde zegt pas wat als dat verhoudingsgewijs is.
dijk
dijk
  • 3
Vandaag nog meegereden in zo'n hogere auto. Daar zaten sportstoelen in; veel steun zogezegd. Nou, bij in- en uitstappen erg onhandig. Dat mensen zich zo'n auto laten aanpraten.
EWi e
EWi e
  • 12
Altijd de Toyota, die ziet er tenminste leuk en fris uit in tegenstelling tot de VW. Wat een saai hok is dat zeg.
Bert Benson
Bert Benson
  • 10
Altijd leuk een Volkswagen tegen een Toyota testen. Deze T-Cross verloor het al eens van de Toyota C-HR. Ik ben dus niet verbaasd dat dit wederom het geval is.
Voor degene die persé de T-Cross kiezen, neem het extra aankoopbedrag gerust voor lief, je moet er elke dag tegenaan kijken en als je voor het eigen gevoel een verkeerde keuze gemaakt hebt dan det dat elke dag pijn. Het is geen verkeerde keuze
Voor als je de beste wilt of het je niet uitmaakt is de test helder: de Yaris Cross is zuiniger, veel langere tijd garantie, een stuk goedkoper in aanschaf en gebruik en de veiligheidsvoorzieningen zijn een stuk beter voor elkaar. Vroeger verloor Toyota het op materiaalkeuze en rijdynamiek, maar ook daarin heeft Toyota Volkswagen al overtroffen. Toyota's zijn gebruikt pittig aan de prijs, dus de restwaarde is ook hoog.
Je moet iets vaker naar de garage voor de beurtjes maar die tussenbeurtjes zullen je de kop niet kosten. Met drie kwartier sta je weer buiten.
Roadster driver
Roadster driver
  • 2
Toevallig was een vriend van mij op zoek naar een nieuwe auto, en kwam zodoende bij de Toyota als testauto.Niets meer dan ellende. Hij reed de straat nog niet uit, of het EPC storingslampje begon te branden. In eerste instantie dacht hij dat het niet zoveel kwaad kon, dus wilde hij zijn proefrit vervolgen. Maar eenmaal op weg begon de motor te stotteren en in te houden, dit resulteerde vermogensverlies, waardoor er flink teruggeschakeld moest worden op de snelweg en op hellingen. Ook optrekken met weinig toeren ging bijzonder slecht. Daarna de Toyota snel weer teruggebracht, en na wat smoesjes van de verkoper te hebben aangehoord snel een VW besteld. Sindsdien nooit meer problemen gehad. Zo kan het ook ? het vertrouwen in Toyota was in één klap weg bij hem. Dus mocht je in de markt zijn voor een dergelijk model, neem Skoda dan ook mee in je overweging.
JaRo12345
JaRo12345
  • 17
Net zoveel als vriendinnen in zijn rechterhand
Climate control
Climate control
  • 19
Hahaha je valt door de mand.
Dit verhaal is copy/paste.
Vw is vervangen door toyota en onderaan is ford vervangen door skoda.
Gewoon copy/paste van iemand anders z'n verhaal.
Anoniem
Anoniem
  • 10
Wa bende gij toch unne zielige zieveraar enne!
Xanthos V6
Xanthos V6
  • 11
Die tekst komt mij bekend voor. Mooi stukje knip en plak werk. Weinig originaliteit. Bovendien hebben zowel Toyota's als Ford's geen last van EPC storingen. Pure VW kwaal, en gezien de vele aandacht op internet lijkt het niet op een incidentje. Grappig hoe die vw verkoper beweerde nog nooit van dit probleem gehoord te hebben, terwijl talloze vag rijders te kampen hebben met dit probleem. Mijn advies: laat de vw staan, en ga eens shoppen bij de concurrenten. Er zij immers zoveel merken met vergelijkbare modellen.
Climate control
Climate control
  • 12
Oh en trouwens een toyota heeft geen lampje met de tekst EPC...dat is juist vw ?
Tsaar
Tsaar
  • 12
Oh en trouwens een toyota heeft geen lampje met de tekst EPC...dat is juist vw ?

Staat Martijn weer eens voor paal.
Kees 1975887
Kees 1975887
  • 12
En bij welke dealer was dat dan? En dan Skoda erbij gaan halen. Zit je met dezelfde ellende had hem dan naar Toyota gestuurd. Lekkere vriend ben jij.
Harry Music
Harry Music
  • 9
Ach zielepoot : copy paste .....niets beter kunnen verzinnen ? Nee dan die geweldige ID serie van VW daar kun je mee lachen : soms halen die de uitgang van de showroom niet eens ??
TMTY
TMTY
  • 2
Je kan er ook aardig wat van Harry.
Tsaar
Tsaar
  • 7
Toevallig was een vriend van mij op zoek naar een nieuwe auto, en kwam zodoende bij de Toyota als testauto.Niets meer dan ellende. Hij reed de straat nog niet uit, of het EPC storingslampje begon te branden. In eerste instantie dacht hij dat het niet zoveel kwaad kon, dus wilde hij zijn proefrit vervolgen. Maar eenmaal op weg begon de motor te stotteren en in te houden, dit resulteerde vermogensverlies, waardoor er flink teruggeschakeld moest worden op de snelweg en op hellingen. Ook optrekken met weinig toeren ging bijzonder slecht. Daarna de Toyota snel weer teruggebracht, en na wat smoesjes van de verkoper te hebben aangehoord snel een VW besteld. Sindsdien nooit meer problemen gehad. Zo kan het ook ? het vertrouwen in Toyota was in één klap weg bij hem. Dus mocht je in de markt zijn voor een dergelijk model, neem Skoda dan ook mee in je overweging.

Ga naar de kleuterschool om daar dergelijke praat te houden over "mijn papa" of "mijn vrienden"
GLX
GLX
  • 8
Toevallig was een vriend van mij...

Zeer geloofwaardig verhaal.
Der Alte
Der Alte
  • 3
heb jij vrienden?????
meld u zich eens voor een orienterend gesprek met ons,echt het helpt.
eTech
eTech
  • 7
Dus hybride is onzin en voegt niks toe zegt deze test? Voor 35.000 euro rijd je dan beter elektrisch in een e2008. Ben je meteen af van het lawaai en de ruimte problemen. Tevens beter multimedia systeem en rijkere standaard uitrusting. En meer vermogen dan deze 110pk ellende. Lijkt me een no brainer dat je geen 35k op deze ouderwetse plof auto’s gaat stuk slaan.
HarrieD
HarrieD
  • 2
Soms kijken mensen verder dan hun geëlectrificeerde neus lang is. Deze Toyota Yaris mag 1350 kg trekken en een e-2008? Dat is ook de zin van de geteste atmosferische Yaris Cross.
Heb je niets te trekken dan is die e-2008 natuurlijk zeer het overwegen waard en de Toyota liefhebber kiest dan de Yaris Cross hybrid.
Overigens wordt hier de vergelijking getrokken met de T-Cross. Hoe ze rijden weet ik niet, maar ik heb wel in beide auto's plaats genomen achter het stuur in de showroom. Met mijn 1.92 zit ik heel fijn in de VW en niet zo fijn in de Toyota. Die valt voor mij dus meteen af, ondanks dat het misschien wel de beste auto in zijn klasse is.
spoiler alert
spoiler alert
  • 3
Wat een hokken. Het kan toch mooier?
CX3, Kona, Puma en dan hebben de Fransen ook het eea in de aanbieding.
Voor dit bedrag heb je overigens ook een Focus Active en andere c-segmenters.
MR EV
MR EV
  • 0
Wen er maar vast aan dat B-Segment Suv'jes in een beetje uitvoering doorgaans boven de 30 mille gaan uitkomen. Net als een C segmenter met automaat richting de 40 mille gaan.
Prijsverhogingen wegens hogere productie kosten en op ICE onuitputtende stijgende BPM zorgen hiervoor.
Niet zo gek dat de particulier nu flink aan het afhaken is om nwe auto's nog zelfs te kopen. De strengere leennorm en nu de 100 % mee tellende BKR registratie op private lease helpt ook niet mee.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Geen van beide want ik ben gewoon geen fan van dit soort hoogpotige wagens maar dan toch de Yaris Cross, dan ben je voordeliger uit, zowel in aanschaf, onderhoud en brandstof!!!! Maar dan kan je beter de gewone Yaris nemen....
Crosslover
Crosslover
  • 0
Met alle respect Cornelis, je bent soms nauwelijks te verstaan, jammer dat ik als Cross rijder dus geen oordeel kan geven over deze goed uitziende review: jammer!
Kristian2
Kristian2
  • 4
De Toyota te speelgoedachtig en de VW een deprimerend ding. Beide niet mijn smaak. Welke kwalitatief de beste is hoef je helemaal geen ellenlange discussie over te voeren, de Toyota, PUNT. Liefde voor een merk verblindt bij een aantal mensen hier waardoor objectief zijn niet meer mogelijk is.
Mrs Nice
Mrs Nice
  • 1
Waarom zou je "achter jezelf gaan zitten"? Nooit begrepen. Liever voortaan weglaten uit een test.
MCW 84
MCW 84
  • 0
Vroeger bij ons thuis ging de langste achter de kleinere passagier zitten. Je schikt een beetje in en dat was het. Waarom veel auto's tegenwoordig onwijs ruim achterin moeten zijn snap ik niet zo. Of je nou 10 of 40cm extra ruimte hebt, als je maar de extra ruimte hebt.
RobSmith
RobSmith
  • 0
Kwaliteit is vooral een beleving als je iets eenmaal in bezit hebt.
Want áls er iets misgaat, hoeveel oplossend vermogen is er bij de dealer en nog belangrijker, de importeur.
Niet alleen coulance na de garantieperiode, maar juist al pro actief optreden tijdens de garantieperiode.
Wel eens gehoord van de dooddoener "producteigenschap"?
Dat is voor mij een belangrijk onderdeel van een keuze voor een auto geworden.
Dus, kies vooral zelf ?
Ronald 1967
Ronald 1967
  • 0
Ik heb zelf sinds 6 weken een Ford Puma ST mild hybride. Heerlijk wagen dus laat deze 2 staan ?
Tsaar
Tsaar
  • 1
Je link is geen keihard bewijs want er staat advies. Advies is geen verplichting. Ik reed 20 k per jaar. Dat betekende om de 1.5 jaar een 30.000 km beurt. Als ik Toyota had gereden had ik al twee servicebeurten gehad, dus dubbele kosten.

Correctie: 2 x € 250,--
Ben 6977707
Ben 6977707
  • 0
Zou dezelfde specificaties van de Toyota benzine motor ook wel in de hybride willen hebben. Zou dat "gewoon" een software opdate zijn?

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum