Vergelijkende Test: Toyota Yaris Cross vs. Volkswagen T-Cross
Toyota’s revanche?
207 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (207) (gesloten)
Sommige mensen snap ik echt niet.
De Yaris Cross vind ik echt zo’n spuuglelijk omroep Max apparaat dat ik echt in dit geval voor de eveneens zeer duffe T-Cross ga maar dat ziet er lichtelijk beter uit.
Tja, sinds de Yaris Verso is er flink wat gebeurd, deze verre voorganger is in niets te vergelijken met deze Cross. Wel een mieters karretje die Yaris Verso hoor, als je gaat mountainbiken: je klapt de bank op en er passen zomaar twee fietsen in.
.
Hoewel, met zo’n verpletterend zwak kabinet …
.
OT: niemand houdt je tegen als jij je zuur verdiende centen stuk slaat op de beste in dit segment.
.
Idd, de Captur.
Dit is nooit wedstrijd geweest. Toyota wint 6,5 vs 3,5?
.
Wat een dure depressieve grijze vlees noch vis T-Cross zeepkist.
Maar sommige mensen worden blij van T-Cross. Ook prima dan koop je die.
Ik heb in beide auto's gereden. Voor mij de T-cross
Mijn schoonzus heeft namelijk zo'n T-Cross (1.0 TSI 95pk, Go uitvoering), 2 maanden nieuwer op kenteken dan deze testauto, en die beschikt over de aanraakgevoelige sliders.
Bekijk ik ook de prijslijst, dan is de handbediende airco (3 knoppen, Climatic) enkel op de Life, en Climatronic (2-zone, automatisch) op de andere uitvoeringen (Go, Style en R-Line)
.
Pijnlijk dit.
.
Wel respect voor de 10 jaar garantie op de Toyota. Dat (plus Cornelis) is het positieve lichtpuntje in dit filmpje vol treurigheid.
Tja, zo is zelfs de Multipla een voertuig....
Ja hallo wat een vergelijking? Vergelijk eens een basis Yaris van 2018 met een basis Yaris 2022 en niet met een Yaris Cross.
Yaris is B segment en de yaris cross is R segment (mini-suv)
Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen.
.
De marketing jongens hebben indrukwekkend brainwashing werk geleverd.
Of denk je dat een bungalow hetzelfde is als een eengezinswoning ook al is het oppervlak waar het huis op staat hetzelfde?
Goed argument!
Dat de Toyota totaal meer punten scoort geeft ook al aan dat AW niet, zoals hier dikwijls wordt aangegeven, door VAG wordt gesponsord.
Voor mij zou het een no brainer zijn als ik voor een dergelijke auto op zoek zou zijn. De Toyota, maar dan wel de hybride met standaard automaat.
Heb deze meegekregen toen mijn RAV4 een onderhoudsbeurt en het reed verrassend leuk.
De T-Cross kan ik niets over zeggen, niet in gereden.
Het is knap als je nog minder dan VW vindt.
Voor een jong gezin dat de komende 15 jaar even andere prioriteiten heeft is de Yaris dé auto. Geen verdere kosten, rijdt wat beter, top!
.
Als "jong gezin dat de komende 15 jaar even andere prioriteiten heeft" met een voorliefde voor Toyota zou ik persoonlijk een Auris/Corolla station halen 'met de kop eraf'. Meer ruimte, minder geld.
.
Liever een Puma, CX-3, Mokka, Captur of Juke.
Ik had wegens stopzetten arbeidscontract geen leasewagens meer en had naast de MX5 dringend iets “minder onpraktisch” nodig. Wel wat eisen die veelal optioneel zijn Adaptive CC, leder, Apple CP en een trekhaak -> mijn garage stelde me een Duits geïmporteerde supernette CX-3 voor…
Omdat ik geen idee heb hoelang en hoeveel ik er mee zal rijden was afschrijving ook een element. Afschrijving zal denk ik eerder laag zijn wegens en gewild bij een ouder publiek (en hybrid dus zuinig) en 2 één na één verlaten heel wat merken de kleinere segmenten omdat de marges er te laag zijn. Zie ik wat bvb VW, Audi, MB en BMW op dat vlak doen.
Het ziet er idd niet uit om daar als 40er in te rijden maar hé het heeft dezelfde 2L motor dan mijn MX5 maar dan met voorwielaandrijving. Rijdt een stuk minder beroerd dan het eruit ziet…
Je gaat dus voor het uiterlijk. Prima, maar zeg dat dan ook. Zeg dan dat je de Yaris Cross lelijk vindt en graag 4 mille bij aanschaf, mindere rijeigenschappen en na 2 jaar kans op dure reparaties overhebt omdat je valt voor het uiterlijk van de T-Cross. Dan is het helder en eerlijk.
Ik vind je eigen definitie van 'betere' altijd interessant. Het is niet dezelfde als die in de Dikke Vandale. Toch?
En dan hebben we het nog niet eens gehad over hoe bijzonder lelijk de Toyota is.
Waar zie je een VW? Ik wie enkel een saaie grijze schoendoos, een wagentje voor 80-plussers.
Wat ik schrijf: die T-Roc heeft niks uitstraling, hangt ineen van het harde plastic. Een hoogbejaardengebakje waar de Toyota fris tegen afsteekt.
Dus die 'bijdrage' van Martijn is pure onzin en, zoals hij/zij anderen aanwrijft, puur een aanname die door de reportage helemaal niet onderschreven wordt, in tegendeel.
Wat bedoelt u hier mee? Denk dat IDS het exact verwoord.
Waardevaster?
Ten eerste kost de VW 4000 euro meer qua aanschaf en ten tweede is een Toyota Yaris ook superwaardevast. Procentueel wint de Toyota het absoluut van VW als het om waardevast gaat én het blijft nog heel ook.
Een nobrainer dus als je je auto particulier koopt
Maar dat wist je zelf ook wel.
En dan heb ik het niet eens gehad over hoe bijzonder lelijk die VW is, wat een lillekerd.
In het zeldzame geval dat er iets stuk gaat. Zorgen maken over dure onderdelen moet je vooral doen bij merken die rommel leveren, waar je na afloop van de magere garantie op leegloopt. Volkswagen is een perfect voorbeeld van zo'n merk.
Een 12 jaar dealer onderhouden auto. Altijd exact het onderhoud dat nodig is. Ik rij 7-zits ivm benodigde stoelen. Geen frans (want 5+2 = geen 7 zits), geen SUV (onzin). Nu bezig met de nieuwe multivan.
Eens kijken wat er van die 'dealer onderhouden' auto terecht komt. Meestal zijn ze tot op de draad versleten...
Je betaald de garantie zelf? € 4.000,-- minder uitgeven voor een auto met meer specs en een betere inruilwaarde noemt u zelf garantie betalen.
Het tussenbeurtje kost vrijwel niets, de olie is een stuk goedkoper dan de long-life olie die bij de langere intervallen noodzakelijk is. Tevens loopt de monteur rijdens die tussenbeurt allerlei dingen na die op langere termijn prettig zijn, zeker als je weinig km maakt. Per salo zal een langere interval waarschijnlijk duurder uitpakken, of kans op schade geven. Denk aan bandenslijtage, remolie etc. etc.
Bij VW heb je gegarandeerd meer reparatiekosten. Waarmee je je auto dusnook kwijt bent, en dan wel iets langer dan een uurtje...
“Franse auto’s bevestigen het vooroordeel: ze zijn onbetrouwbaar”
Welk gedegen/betrouwbaar onderzoek?
Dat is nu net de grap. Op den duur heb je er veel financieel profijt van.
Hoeveel verkapte Pon medewerkers zitten hier te trollen?
Ha, wederom het uiterlijk....hoezo is VW de betere auto op langere termijn? De hybride aandrijflijn is ook na 10 jaar zeer betrouwbaar. De Toyota heeft ook een hogere waardevastheid.
+ betere rijeigenschappen
+ uitgebreidere veiligheidsvoorzieningen
+ beter infotainment
+ aanmerkelijk lager verbruik
- korter zitvlak
- rumoeriger
Tsja, hoe moeilijk kan het zijn....
En 10 jaar garantie vs 2 en wetende dat bij een VW nogal eens wat kapot gaat.
30.000km is de longlife intetval en tuasendoor bij 15.000km adviseren ze een inspectiebeurt.
Daarnaast zit er bij de beurten geeneens een interieurfilter inbegrepen...die moet je ook nog apart betalen...reken dus maar uit.
De meesten denken ja mooi longlife dus alleen iedere 30.000km en vergeten die inspectiebeurt...en dan janken dat er hoge reparatiekosten zijn.
Lees het hier maar na jonguh:
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/grote-beurt
Gewoon keihard bewijs en jij komt met onzin zonder enig bewijs.
Want dan hoeft de inspectie beurt niet. Dus als je meer tijd dan 15.000 per jaar is de VW wellicht toch beter net zijn onderhouds beurten.
Natuurlijk op al die reparatiekosten moet hij toch ergens iets bezuinigen.
Kleine beurt van een Yaris Cross is € 250,--. U wil dus € 4.000 meer uitgeven om 2x € 110,-- te besparen?
betere een duurdere beurt dan een hele dure reparatie.
Verder mag je gewoon betalen voor bijv interieurfilter....dat dat niet in de grote beurt inbegrepen zit is wel heel raar.
https://www.volkswagen.nl/service/onderhoud/grote-beurt
Benieuwd of je dit zeggen van vw zelf ook onzin vind.
Droeftoeter ben je ook he
De vag rijders met EPC storing worden gedwongen zich eraan te houden. Of is dat een marketingstrategie, als de werkplaats maar blijft draaien, coût que coût ?
Oliezuipers en oprekkende kettingen...nee hoor geen verplichting gewoon olie tanken en hij blijft het doen...maar je beurt is goedkoper he
Dat sowieso, maar mensen die er objectief naar kijken en daarom voor de Toyota kiezen, moeten graag voor de VW brigade 'omgepraat' worden met nietszeggende argumenten.
Maar als ik moest kiezen dan koos ik de Toyota vanwege de veel lagere aanschafprijs,en lange garantie.
Als je die cijfers ziet dan weet je wel welke het lekkerst rijdt.
Voor degene die persé de T-Cross kiezen, neem het extra aankoopbedrag gerust voor lief, je moet er elke dag tegenaan kijken en als je voor het eigen gevoel een verkeerde keuze gemaakt hebt dan det dat elke dag pijn. Het is geen verkeerde keuze
Voor als je de beste wilt of het je niet uitmaakt is de test helder: de Yaris Cross is zuiniger, veel langere tijd garantie, een stuk goedkoper in aanschaf en gebruik en de veiligheidsvoorzieningen zijn een stuk beter voor elkaar. Vroeger verloor Toyota het op materiaalkeuze en rijdynamiek, maar ook daarin heeft Toyota Volkswagen al overtroffen. Toyota's zijn gebruikt pittig aan de prijs, dus de restwaarde is ook hoog.
Je moet iets vaker naar de garage voor de beurtjes maar die tussenbeurtjes zullen je de kop niet kosten. Met drie kwartier sta je weer buiten.
? Hoeveel 'vrienden' zitten er in jouw duim? ?
Dit verhaal is copy/paste.
Vw is vervangen door toyota en onderaan is ford vervangen door skoda.
Gewoon copy/paste van iemand anders z'n verhaal.
Staat Martijn weer eens voor paal.
Ga naar de kleuterschool om daar dergelijke praat te houden over "mijn papa" of "mijn vrienden"
Zeer geloofwaardig verhaal.
meld u zich eens voor een orienterend gesprek met ons,echt het helpt.
Heb je niets te trekken dan is die e-2008 natuurlijk zeer het overwegen waard en de Toyota liefhebber kiest dan de Yaris Cross hybrid.
Overigens wordt hier de vergelijking getrokken met de T-Cross. Hoe ze rijden weet ik niet, maar ik heb wel in beide auto's plaats genomen achter het stuur in de showroom. Met mijn 1.92 zit ik heel fijn in de VW en niet zo fijn in de Toyota. Die valt voor mij dus meteen af, ondanks dat het misschien wel de beste auto in zijn klasse is.
CX3, Kona, Puma en dan hebben de Fransen ook het eea in de aanbieding.
Voor dit bedrag heb je overigens ook een Focus Active en andere c-segmenters.
Prijsverhogingen wegens hogere productie kosten en op ICE onuitputtende stijgende BPM zorgen hiervoor.
Niet zo gek dat de particulier nu flink aan het afhaken is om nwe auto's nog zelfs te kopen. De strengere leennorm en nu de 100 % mee tellende BKR registratie op private lease helpt ook niet mee.
Want áls er iets misgaat, hoeveel oplossend vermogen is er bij de dealer en nog belangrijker, de importeur.
Niet alleen coulance na de garantieperiode, maar juist al pro actief optreden tijdens de garantieperiode.
Wel eens gehoord van de dooddoener "producteigenschap"?
Dat is voor mij een belangrijk onderdeel van een keuze voor een auto geworden.
Dus, kies vooral zelf ?
Correctie: 2 x € 250,--
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.