Test: Porsche Taycan GTS

GTS dicht het gat tussen 4S en Turbo

57 reacties

Video

De Taycan was er tot voor kort als naamloos basismodel, als 4S, als Turbo en als Turbo S. Porsche wrikt net als bij de 911 een kiertje tussen de 4S en de Turbo en perst daar de GTS tussen. Op het circuit van Mallorca zoekt Sandor uit of deze Taycan GTS daadwerkelijk iets toevoegt aan het gamma.

Signalement

Merk Porsche
Model Taycan GTS
Carrosserie 4-deurs, sedan
Transmissie 2 versnellingen, automaat
Aandrijving 4wd
Nieuwprijs € 144.750

Specificaties

Brandstof elektrisch
Motor 2 elektromotoren
Maximaal vermogen 380 kW / 517 pk
Maximaal koppel 850 Nm
Accu capaciteit (bruto) 93 kWh
Lengte / breedte / hoogte 4.963 mm / 1.966 mm / 1.381 mm
Wielbasis 2.900 mm
Massa leeg 2.270 kg
Laadvermogen 580 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 0 kg / 0 kg
Banden voor255/40R20Prijzen
Banden achter295/35R20Prijzen
Topsnelheid 250 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 3,7 s
Stroomverbruik (WLTP) 20,3 kWh/100km
Actieradius (WLTP) 504 km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (57) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum