AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Test: Porsche 911 GT3 RS 4.0 (2011)
Nooit enige twijfel
77 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Hoe klinkt een racemotor in een straatauto? We zochten het uit in de Porsche 911 GT3 RS 4.0 en gingen meteen maar een uitgebreid blokje om. Speakers aan, subwoofer op hoogste stand!
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Signalement
Merk | Porsche |
---|---|
Model | 911 GT3 RS 4.0 Coupé |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | achterwielaandrijving |
Nieuwprijs | € 256.100 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | 6-cil. boxer |
Cilinderinhoud | 3.996 cc |
Maximaal vermogen | 368 kW / 500 pk bij 8.250 tpm |
Maximaal koppel | 460 Nm bij 5.750 tpm |
Inhoud brandstoftank | 66 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.460 mm / 1.852 mm / 1.280 mm |
Wielbasis | 2.355 mm |
Massa leeg | 1.335 kg |
Laadvermogen | 345 kg |
Banden voor | 245/35ZR19Prijzen |
Banden achter | 325/30ZR19Prijzen |
Topsnelheid | 310 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,9 s |
Brandstofverbruik | 13,8 l/100km |
CO2-uitstoot | 326 g/km |
Lezersreacties (77) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.