AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Range Rover Sport SD4 HSE
Grote jongen, klein hartje
De Range Rover Sport is voor het eerst verkrijgbaar met viercilindermotor. Het is de Ingenium-diesel die je ook vindt in andere modellen van Jaguar en Land Rover, zoals de XF en Evoque. Maar zo'n grote auto met viercilinderdiesel: dát schreeuwt om een test. Is het behelpen of is het een goede keus?
Verder lezen?
Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.
Het volledige artikel is gratis te downloaden. Het artikel
wordt aangeboden in
PDF
formaat.
Download
Signalement
Merk | Land Rover |
---|---|
Model | Range Rover Sport 2.0 SD4 HSE |
Carrosserie | 5-deurs, suv |
Transmissie | 8 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 98.570 |
Specificaties
Brandstof | diesel |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.999 cc |
Maximaal vermogen | 177 kW / 240 pk bij 4.000 tpm |
Maximaal koppel | 500 Nm bij 1.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 74 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.879 mm / 1.984 mm / 1.803 mm |
Wielbasis | 2.923 mm |
Massa leeg | 2.111 kg |
Laadvermogen | 839 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 3.500 kg / 750 kg |
Banden | 255/50R20Prijzen |
Topsnelheid | 207 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 8,3 s |
Brandstofverbruik | 6,2 l/100km |
CO2-uitstoot | 164 g/km |