Mercedes C270 CDI – 2002 – 709.778 km - Klokje Rond
De 1.500-euro-truc
87 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (87) (gesloten)
Goed materiaal, rustige rijstijl in combinatie met heel goed onderhoud geeft dit zeer respectabele resultaat. Chapeau!
Dat de motor afdekplaat aan de onderkant er nog aan zit met de originele schroeven ipv parkers zegt al genoeg.
Rustig doorrijden, kan nog veel bij ! :-)
Maar betrouwbaar is hij niet als je ziet wat er al vrij snel allemaal vervangen is en dat is nog lang geen slijtage.
Ik zou waarschijnlijk minder geduld hebben en hem al ingeleverd hebben wanneer de eerste koppeling eraan ging. Nu, dat is de man zijn keuze wat hij ermee wil doen en ik kan z'n beslissingen beamen. Met zulke mensen kunnen we nog lang genieten van wat het verleden ons te bieden gaf. Mooi.
Dat zegt voor mij een hele hoop, hij wil gewoon dat zijn auto in orde is.
Is er ook zeker wel aan te zien. 7 ton en nog zo netjes.
Chapeau! Ging iedereen maar zo met zijn spullen om.
zoals de uitlaat idd, mijn oude SLK en CLK zat ook nog de originele Eberspacher onder, top kwaliteit uitlaten maakt die.
Respect voor de eigenaar, zo ga je met een auto om!
Complimenten aan de eigenaar, een hele nette, verzorgde Mercedes!
Daarbij een motor die wat meer vermogen geeft dan de auto nodig heeft en daar dan op de juiste manier mee omgaan en het feest is compleet.
Ook het rekening houden met onkosten en dit reserveren geeft aan hoe verstandig de eigenaar is. Want een dure auto kunnen kopen wil nog niet zeggen dat je hem ook goed kan onderhouden.
Op de aanschaf na, 3,5ct per km aan onderhoudskosten!
Keurig!
Ik hoop deze auto en eigenaar bij een miljoen km weer hier terug te zien!
Snap niet dat men daar op willen gaan 'besparen' en zuinig willen gaan lopen doen. En dan vervolgens nog eens klagen dat hun auto niet lang mee gaan en steeds duurder wordt... Man man man, kijk en denk is wat verder in de tijd...
1500 euro per jaar klinkt veel, maar met een gemiddelde van zo'n 44.000 km per jaar is dat nog geen 3,5 cent per kilometer. Niet veel dus.
Voor een auto in deze prijsklasse? Nee zeer zeker niet.
Maar goed het spuitwerk voor de roest zit er ook bij dus voor het technische onderhoud zit je dus lager qua kosten.
Op naar de miljoen!! Groet Pieter uit Tolkamer
Wat betreft de kosten: het grote vraagteken voor mij is dan of die genoemde 1500 inclusief regulier onderhoud was. Zo ja: dan ben je met zulke kilometrages zonder meer spekkoper. Zo nee: tikje prijzig, maar als de auto dan na al die jaren en kilometers nog zo goed is vind ik het ook weer niet buitensporig. Wachten tot iets kapot gaat en alleen het hoognodige repareren is wellicht goedkoper, maar met die instelling zou de auto waarschijnlijk al rijp voor de sloop zijn geweest.
Volgens mij is de kwaliteit daarvan hoger.
Lak sowieso dus.
Knappe prestatie van deze Benz en natuurlijk zijn eigenaar/garage! Blijft sowieso wel een fraaie auto
Zeer zeker niet, plaatwerk/lak van honda is zeer fragiel.
Roesten doen die oude civcs dan ook zeer zeker!
Zo ook die van mijn vriendin, civic vtec e met nog geen 80k 2001.
Een alto en een swift heb je, appels met peren vergelijken dus.
Met de accord heb ik geen ervaring, dus ik geloof u.
De civic is zelfs berucht om zijn roest.
En dat is heel erg netjes voor een auto in deze klasse.
Ja natuurlijk weet ik er weer niets van
Die civic van mijn vriendin was natuurlijk een uitzondering, oh wacht kijk hier eens.
https://www.google.nl/search?q=honda+civic+1998+rust+problems&oq=honda+civic+1998+rust+problems&aqs=chrome..69i57.8551j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Nou, overtuigend hoor....
Met een beetje rommelen kan ik uiteraard best wat resultaten krijgen. Maar weet je van het leuke van Google is? Vul een willekeurige andere auto in, en je krijgt ook vele duizenden schrikbarende resultaten. Ben ik dus niet zo snel van onder de indruk.
Maar weet je wat ik zo vreemd vind? Laatst hadden we hier een door-en-door rotte W124. Volgens jou desondanks het toppunt van kwaliteit. Vervolgens een door-en-door rotte Golf. Volgens jou desondanks het toppunt van kwaliteit. Maar dan heb je ineens wél lopen mekkeren over een klein beetje roest bij een 20 jaar oude Civic? Beetje hypocriet, vind je zelf ook niet?
Geen auto is perfect, elke auto zal op termijn wat aandachtspuntjes hebben en bovenal onderhoud nodig hebben. Dat blijkt ook uit deze Mercedes, die bovengemiddeld vertroeteld is en dat ook nog toont.
Dat relativeert de prestatie een beetje, want hij mist de complexere techniek die nieuwere, schonere diesels wel hebben en het maakt het doorrijden met deze auto deugd wel een beetje moeizaam. Om te koesteren zeker, maar voor dagelijks gebruik niet meer van deze tijd
Lees mijn 1e reactie eens daar geef ik aan dat deze Mercedes juist roest!
En nu zou ik ineens hypocriet zijn?
De civic van rond de eeuwwisseling roest nog als een malle is gewoon een feit, check eens een willekeurig Honda forum.
Geniet nogmaals van bovenstaande bolide. Dat is een kwaliteit die Volvo of Toyota je niet kan bieden.
Gisteren trouwens met een collega zijn V40 D3 meegereden. Hij gaat binnenkort een Tiguan bestellen. Geen problemen gehad met de V40, maar de kwaliteit is niet wat je van een premium merk verwacht. Op naar beter dus.
@T-bird, uiteraard was dat geen misselijke kilometerstand. Maar de staat van de auto alsmede het feit dat hij al aan z'n 4e motor bezig was geeft ook wel aan dat dat er minimaal 2 a 3 keer zoveel waren dan de auto eigenlijk aankom. Met hangen en wurgen maar door blijven modderen zegt mij niks over de kwaliteit, meer iets over de koppigheid van de eigenaar.
Auto's die met normaal onderhoud na een zeer forse kilometerstand nog in prima staat zijn des te meer. Auto's zoals deze C270 of die miljonair-Civic bijvoorbeeld. Of als ultieme voorbeeld: Irv Gordon die met z'n P1800 hard op weg is naar de 5 miljoen kilometer, nota bene nog met de originele motor. Dát is kwaliteit.
Dat zijn uw eigen woorden, maar goed u mist totaal het punt waar het over gaat, lees nog even de reactie van Jaques 1970 en mijn reactie daarop, verder gaat het verhaal niet.
Woestewolf,
Engels, afgeleide van de rover, daar zit ook het probleem
15 jaar 1500eu per jaar .... én ze nog opmaken.... maakt € 22500 aan onderhoud. 3,2 cent per kilometer, dat lijkt me extreem aantrekkelijk.
Een dergelijke auto ergens oppikken als reeds 80-90% van de afschrijving gedaan is, dan ben je economisch nog eens verstandig bezig. Hoe je het ook wendt of keert, elk jaar pakt de beste man weer een duizendje of 4-5 afschrijving, dat doet toch pijn.
Deze upsize motor heeft geen kind aan deze stationwagon. Eigenaar weet hoe hij met de techniek om moet gaan. Dat verdient waardering. Hopelijk bereikt hij 1 miljoen km.
Wat de AW mannen niet tonen bij 'klokje rond': afgesleten stuurwielen, doorgezakte zetels. Blijkbaar ook zeer OK bij deze Benz. Ik ben al blij met de prima staat en het vorstelijk rijden na haast 4 ton van m'n Xantia, met een overigens véél lager kostenplaatje, maar de afgelegde ritten passen eerder in het eerste plaatje.
@Japanese minded, wel opletten Joep geeft het nog aan oom, bij 4ton is de versnellingsbak gerevisertd en moet waarschijnlijk bij 8ton weer.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk.
Dat is de reden waarom ik dit dus geen echt klokje rond vind.
Ik opteer in de toekomst voor auto's zonder revisie.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.