AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Mercedes C270 CDI – 2002 – 709.778 km - Klokje Rond

De 1.500-euro-truc

87 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
AutoWeek 04 2018
AutoWeek 04 2018

Je leest het in AutoWeek 04 2018

Maar liefst 140.000 gulden investeerde Richard Aartsen in 2001 in een Mercedes C-klasse. Op 2 januari 2002, de eerste werkdag na de invoering van de euro, nam hij hem in gebruik. Vandaag de dag rijdt hij die auto nog steeds en staat de kilometerstand al over de 700.000.

Verder lezen?

Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.

Inloggen of Registreren

Lezersreacties (87) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
MR PMG
MR PMG
  • 12
Geweldig!! Alle waar is naar z’n geld. En onderhoud is behoud.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Perfecte auto. Gefeliciteerd Richard!
Goed materiaal, rustige rijstijl in combinatie met heel goed onderhoud geeft dit zeer respectabele resultaat. Chapeau!

Dat de motor afdekplaat aan de onderkant er nog aan zit met de originele schroeven ipv parkers zegt al genoeg.
Ipoba
Ipoba
  • 2
Heerlijke klokje rond! Goede eigenaar, goede garage en ja echt een top product. Ook reclame voor de garage zou ik zo zeggen.
Benzman
Benzman
  • 5
Geweldig, goed om te zien dat die man hem niet weg doet als er roest ontstaat maar gewoon stukjes laat spuiten en ander onderhoud telkens laat uitvoeren. Zo houdt je je auto op de weg.
Wout2b
Wout2b
  • 2
Top product. Echte Duitse degelijkheid.
Rustig doorrijden, kan nog veel bij ! :-)
Anoniem
Anoniem
  • 1
Wat een nette auto na zoveel kilometers! En bijna geen roest of andere narigheid zoals wel vaker bij MB uit die bouwjaren. TOP!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Hij ziet er nog erg netjes uit na 700dkm, komt natuurlijk ook wel door het onderhoud en reparatie, ligt het aan mij of zijn de koplampen dof?
Maar betrouwbaar is hij niet als je ziet wat er al vrij snel allemaal vervangen is en dat is nog lang geen slijtage.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Als ik de onderhoudshistorie weet kan ik een echt oordeel vellen, maar deze auto's kunnen zeker hoge kilometerstanden aan.
iSpy
iSpy
  • 1
Zeer nette en mooie wagen! De man heeft iets over voor zijn auto en dat is er duidelijk aan te zien.
Ik zou waarschijnlijk minder geduld hebben en hem al ingeleverd hebben wanneer de eerste koppeling eraan ging. Nu, dat is de man zijn keuze wat hij ermee wil doen en ik kan z'n beslissingen beamen. Met zulke mensen kunnen we nog lang genieten van wat het verleden ons te bieden gaf. Mooi.
Anoniem
Anoniem
  • 8
Ik heb Joep zelden zo enthousiast gezien. Dat mag deze meneer, maar ook meneer Benz zelf natuurlijk, wel als een complimentje opvatten...
P Zonda
P Zonda
  • 2
Zoals ze dat mooi zeggen, das beste oder nichts! Super resultaat
Carpe
Carpe
  • 2
Netjes onderhouden en de roest bijgewerkt ook. Want deze generatie roest wel eens.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Netjes maar eerlijk ...het is niks bijzonders meer. Verwachtingspatroon is ook hoger
Nissan GTR R34
Nissan GTR R34
  • 11
Meneer vind het jammer dat bij de apk keuring dat stangetje niet naar voren is gekomen.

Dat zegt voor mij een hele hoop, hij wil gewoon dat zijn auto in orde is.
Is er ook zeker wel aan te zien. 7 ton en nog zo netjes.

Chapeau! Ging iedereen maar zo met zijn spullen om.
M Klinkhamer
M Klinkhamer
  • 5
Kwaliteit betaalt zichzelf terug....maar opnieuw moet Joep bijna schreeuwen om boven de muziek uit te komen....kennelijk vinden ze dit leuk bij AW. Of ben ik de enige die zich hieraan bij veel videos ergert ???
Bofkont
Bofkont
  • 12
Een w203 in deze staat is een zeldzaamheid, roest is vooral zijn grootste vijand helaas, technisch zijn het bijzonder goede wagens.
zoals de uitlaat idd, mijn oude SLK en CLK zat ook nog de originele Eberspacher onder, top kwaliteit uitlaten maakt die.

Respect voor de eigenaar, zo ga je met een auto om!
grukkie
grukkie
  • 5
Mooie auto en in een uitstekende staat,hij heeft een grote sterke motor, die hoeft geen zware arbeid te verrichten . Zulke kilometerstanden gaan al die driecilinder turbo torretjes niet halen
vd Laar
vd Laar
  • 2
Een waardig klokje rond dit keer!
Complimenten aan de eigenaar, een hele nette, verzorgde Mercedes!
Hoekre
Hoekre
  • 0
Dat zijn nog eens kilometerstanden .mooi hoor.
Greenmachine
Greenmachine
  • 0
Goed hoor ! Zo zie je maar , netjes met de auto omgaan en keurig het onderhoud doen betaald zich terug.
Daarbij een motor die wat meer vermogen geeft dan de auto nodig heeft en daar dan op de juiste manier mee omgaan en het feest is compleet.
Ook het rekening houden met onkosten en dit reserveren geeft aan hoe verstandig de eigenaar is. Want een dure auto kunnen kopen wil nog niet zeggen dat je hem ook goed kan onderhouden.
RS2
RS2
  • 2
Dus aanschaf 70k euro en onderhoud 25 K ?

Op de aanschaf na, 3,5ct per km aan onderhoudskosten!

Keurig!
lojota
lojota
  • 2
Goede Auto en een nog beter baasje! Goed onderhoud is alles.

Ik hoop deze auto en eigenaar bij een miljoen km weer hier terug te zien!
Autotjekind
Autotjekind
  • 1
Onderhouden, onderhouden en nog eens onderhouden.
Snap niet dat men daar op willen gaan 'besparen' en zuinig willen gaan lopen doen. En dan vervolgens nog eens klagen dat hun auto niet lang mee gaan en steeds duurder wordt... Man man man, kijk en denk is wat verder in de tijd...
KrV
KrV
  • 2
Ben ik dan de enige die 1500 eur per jaar veel vind????
mareblu
mareblu
  • 3
Wat een prachtige auto na 16 jaar en 700.000km! Hulde aan Mercedes en aan de eigenaar. Zo zie je maar weer dat je met goed onderhoud een auto heel lang topfit houdt. En als die auto een Mercedes is, dan heb je dus na 16 jaar goed onderhoud nog een hele mooie en goede auto! Goedkoop is dat allemaal niet, want hij heeft 16 jaar lang ongeveer EUR 450 per maand uitgegeven aan afschrijving en onderhoud. Tel daar verzekering (eur 115?), MRB (nu eur 135) en brandstof (eur 350) bij op en je zit al gauw op zo'n eur 1050 per maand. Voor een luxe D-segmenter en 45.000km/jaar niet slecht, maar ook niet goedkoper dan wanneer hij destijds een veel goedkopere Franse of Japanse auto had gekocht en die tussentijds een keer had ingeruild. Maar dan had ie geen Mercedes gereden natuurlijk. Al met al een hele puike prestatie!
phaos
phaos
  • 3
@KRV
1500 euro per jaar klinkt veel, maar met een gemiddelde van zo'n 44.000 km per jaar is dat nog geen 3,5 cent per kilometer. Niet veel dus.
Bofkont
Bofkont
  • 4
KRV,

Voor een auto in deze prijsklasse? Nee zeer zeker niet.
Maar goed het spuitwerk voor de roest zit er ook bij dus voor het technische onderhoud zit je dus lager qua kosten.
Bestleukhoor
Bestleukhoor
  • 1
Petje af hoor! Ik dacht dat de Mercedessen van rond de eeuwwisseling en de bijbehorende turbodiesels nou niet de beste waren. Deze laat zien dat er ook bijzonder goede exemplaren waren, gelukkig. Mooi hoor!
Anoniem
Anoniem
  • 2
@krv, nee joh 1500? is een koopje voor onderhoud bij een premium merk. Als je arm bent kun je beter fietsen. Kan wel goedkoper maar dan heb je wel een ruk merk.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Een Trabant haalt ook de miljoen, zolang je er maar een miljoen instopt.
GT 1973
GT 1973
  • 1
1500 euro per jaar? Mijn auto kostte slechts 375 euro. Het is dan wel geen Mercedes, maar het relativeert wel.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Hee Richard, top filmpje en een super prestatie!!!
Op naar de miljoen!! Groet Pieter uit Tolkamer
ak2
ak2
  • 2
Complimenten aan de eigenaar en de garage, ze zorgen er samen voor dat de auto nog in perfecte staat is. En geen roest wat heel bijzonder is voor een Mercedes uit deze periode.
Purankugasu
Purankugasu
  • 0
Goede auto + goede eigenaar = lang plezier.

Wat betreft de kosten: het grote vraagteken voor mij is dan of die genoemde 1500 inclusief regulier onderhoud was. Zo ja: dan ben je met zulke kilometrages zonder meer spekkoper. Zo nee: tikje prijzig, maar als de auto dan na al die jaren en kilometers nog zo goed is vind ik het ook weer niet buitensporig. Wachten tot iets kapot gaat en alleen het hoognodige repareren is wellicht goedkoper, maar met die instelling zou de auto waarschijnlijk al rijp voor de sloop zijn geweest.
Linke L
Linke L
  • 4
Voor 140.000 gulden zou je toch wel lichtmetalen velgen verwachten ipv wieldoppen.
Autonoom
Autonoom
  • 4
Ik heb afgelopen zaterdag mijn 4 jaar oudere Civic (uit 1998 dus) met 0.0 roest te koop gezet.

Volgens mij is de kwaliteit daarvan hoger.
Lak sowieso dus.
Wulp
Wulp
  • 3
---GT--- weet het weer op zichzelf te betrekken hoor..

Knappe prestatie van deze Benz en natuurlijk zijn eigenaar/garage! Blijft sowieso wel een fraaie auto
De Koek85
De Koek85
  • 2
Kwaliteit, en dat zie je er aan af. Petje af meneer!
Bofkont
Bofkont
  • 4
Jaques 1970,

Zeer zeker niet, plaatwerk/lak van honda is zeer fragiel.
Roesten doen die oude civcs dan ook zeer zeker!
Zo ook die van mijn vriendin, civic vtec e met nog geen 80k 2001.
Bofkont
Bofkont
  • 4
GT,

Een alto en een swift heb je, appels met peren vergelijken dus.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Bofkont, de Civic durft roesten maar de accord 7 is zowel qua plaatwerk als techniek uitmuntend goed. Bijna 12 jaar en enkel onderhoud.
Anoniem
Anoniem
  • 2
(@bofkont, psssttt..was het een Engelse of Japanse civic?)
Bofkont
Bofkont
  • 3
Omewillem,

Met de accord heb ik geen ervaring, dus ik geloof u.
De civic is zelfs berucht om zijn roest.
Cooper1993
Cooper1993
  • 1
Respect. Ook voor het uitgeven van dik 140.000 gulden. Als je daar de inflatie op loslaat, kom je vandaag de dag uit op een ruime € 80.000,00...
ak2
ak2
  • 1
KRV ik ben het wel met je eens dat 1500 euro aan onderhoud per jaar heel veel is, de eigenaar heeft echter ook ook de auto laten spuiten. Mijn auto kost aanzienlijk minder dan 1/3 per jaar aan onderhoud, maar ja daar staat ook geen Mercedes op, en heeft natuurlijk ook geen 7 ton op de teller.
Pepe41
Pepe41
  • 3
Mind you, 1500 Euro aan onderhoud per jaar is in dit geval (ruim) 3 ct per kilometer.
En dat is heel erg netjes voor een auto in deze klasse.
Purankugasu
Purankugasu
  • 1
@Bofkont, de Civics uit de vroege jaren '80 waren berucht om roest. Net als zo'n beetje elke andere auto uit die tijd overigens. De rest is toch echt jouw vervormde beeld van kwaliteit.
GT 1973
GT 1973
  • 0
140.000 gulden aanschaf en 1500 euro per jaar aan onderhoud? Een auto huren of een OV-jaarkaart zijn wellicht voordeliger. Het kan minder slecht, maar voor 1500 euro per jaar koop ik drie auto's. Ze zijn wat kleiner, maar daar kom je ook mee op de andere kant van de wereld.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Nette C270 CDI Avantgarde Kombi in een goede uitvoering met opties als Xenon ,schuif/ kanteldak en metallic brilliantzilver. De 5- cilinder 270 met 170 pk en 400 Nm is geweldig om te rijden met een heerlijke roffel! Goed onderhoud betaalt zich uit. Deze kan nog makkelijk 7 ton erbij rijden en daarna richting Marokko als taxi...! Compliment aan de eigenaar en garage. Duitse Topkwaliteit!
Bofkont
Bofkont
  • 4
Purankugasu,

Ja natuurlijk weet ik er weer niets van
Die civic van mijn vriendin was natuurlijk een uitzondering, oh wacht kijk hier eens.
https://www.google.nl/search?q=honda+civic+1998+rust+problems&oq=honda+civic+1998+rust+problems&aqs=chrome..69i57.8551j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
EV0 II
EV0 II
  • 2
Mooie wagen nog. Hier wordt ik vrolijk van, iemand die zijn bolide zo goed onderhoudt.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Een prachtige prestatie, echte Duitse degelijkheid van Mercedes. Andere merken uit Duitsland voeren ook dit predicaat, ik zou ook meeliften op dit succes. Misschien dat de Honda Civic die met een miljoen hier aan het oordeel van Joep werd onderworpen nog eens terug kan komen? Die zal inmiddels op 1,2 miljoen zitten denk ik?
Purankugasu
Purankugasu
  • 0
"Uw zoekbewerking - https://www.google.nl/search?q=honda+civic+1998+rust+problems&oq ... - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd. "

Nou, overtuigend hoor....

Met een beetje rommelen kan ik uiteraard best wat resultaten krijgen. Maar weet je van het leuke van Google is? Vul een willekeurige andere auto in, en je krijgt ook vele duizenden schrikbarende resultaten. Ben ik dus niet zo snel van onder de indruk.

Maar weet je wat ik zo vreemd vind? Laatst hadden we hier een door-en-door rotte W124. Volgens jou desondanks het toppunt van kwaliteit. Vervolgens een door-en-door rotte Golf. Volgens jou desondanks het toppunt van kwaliteit. Maar dan heb je ineens wél lopen mekkeren over een klein beetje roest bij een 20 jaar oude Civic? Beetje hypocriet, vind je zelf ook niet?

Geen auto is perfect, elke auto zal op termijn wat aandachtspuntjes hebben en bovenal onderhoud nodig hebben. Dat blijkt ook uit deze Mercedes, die bovengemiddeld vertroeteld is en dat ook nog toont.
Purankugasu
Purankugasu
  • 0
M'n zinsbouw wordt er zo laat op de avond en met een biertje achter de kiezen ook niet beter op. Zou AutoWeek ooit nog de Edit-knop ontdekken?
X X X
X X X
  • 1
Ver van een uitzondering zo'n hoge kilometers stand bij Mercedes... Het onderstreep weer eens de kwaliteit van Mercedes!!!!...
excludriver
excludriver
  • 0
Das beste oder nichts. De auto werd dus in 2001 gebouwd. Goed gebruik en goed onderhoud... dat geeft jaren later bij een topmerk dit topresultaat.
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
De la Frikandel oftewel een 2de rangs burger
  • 0
Zonder meer een net resultaat. Maarre...dat zinnetje Das beste oder nichts, is natuurlijk flauwe kul. Er zijn ook legio Volvo's bijvoorbeeld die met gemak half miljoen passeren, en dat zijn lang niet allemaal diesels
Thunderbird
Thunderbird
  • 2
@Purankugasu: Die door en door gare W124 had wel "slechts" ruim 2.100.000 km op de klok...... (detail...)
Anoniem
Anoniem
  • 0
Petje af, zowel voor de auto als eigenaar! Met je 34 jaar een auto kopen van ongeveer 65.000 euro! Heel netjes!
Deux cent cinq
Deux cent cinq
  • 1
Heel mooie prestatie met maar één ‘maar’: hij heeft geen roetfilter.

Dat relativeert de prestatie een beetje, want hij mist de complexere techniek die nieuwere, schonere diesels wel hebben en het maakt het doorrijden met deze auto deugd wel een beetje moeizaam. Om te koesteren zeker, maar voor dagelijks gebruik niet meer van deze tijd
Bofkont
Bofkont
  • 4
Purankugasu,

Lees mijn 1e reactie eens daar geef ik aan dat deze Mercedes juist roest!
En nu zou ik ineens hypocriet zijn?
De civic van rond de eeuwwisseling roest nog als een malle is gewoon een feit, check eens een willekeurig Honda forum.
Wout2b
Wout2b
  • 5
He Joost, dat we jou hier tegenkomen? Da's eens wat anders dan VAG- en Bofkont-bashen!
Geniet nogmaals van bovenstaande bolide. Dat is een kwaliteit die Volvo of Toyota je niet kan bieden.
Gisteren trouwens met een collega zijn V40 D3 meegereden. Hij gaat binnenkort een Tiguan bestellen. Geen problemen gehad met de V40, maar de kwaliteit is niet wat je van een premium merk verwacht. Op naar beter dus.
Purankugasu
Purankugasu
  • 0
@Bofkont, je plaatst ongeveer 709.778 berichten per dag, je denkt toch niet dat iemand in staat is die allemaal te lezen? Maar goed, even samenvattend is een Civic dus gewoon van minimaal vergelijkbare kwaliteit dan de auto's die jij roemt?

@T-bird, uiteraard was dat geen misselijke kilometerstand. Maar de staat van de auto alsmede het feit dat hij al aan z'n 4e motor bezig was geeft ook wel aan dat dat er minimaal 2 a 3 keer zoveel waren dan de auto eigenlijk aankom. Met hangen en wurgen maar door blijven modderen zegt mij niks over de kwaliteit, meer iets over de koppigheid van de eigenaar.

Auto's die met normaal onderhoud na een zeer forse kilometerstand nog in prima staat zijn des te meer. Auto's zoals deze C270 of die miljonair-Civic bijvoorbeeld. Of als ultieme voorbeeld: Irv Gordon die met z'n P1800 hard op weg is naar de 5 miljoen kilometer, nota bene nog met de originele motor. Dát is kwaliteit.
Cruoninga
Cruoninga
  • 0
Elk jaar 1500.- investeren is los van de vraag wel/niet veel, nergens voor nodig. Wij hebben een W202 roestvrij gehouden door na elke vorstperiode (zout) de auto te reinigen en ieder jaar alle naden, kieren en binnenmaten in de poetsolie te zetten. Met normaal onderhoud, respect voor techniek en reparaties doorvoeren komt een Mercedes een heel eind. Zo zie je maar dat grotere motoren maar blijven gaan. De 350 cdi is ook een blok dat niet stuk wil. Ik ben benieuwd hoe lang bijvoorbeeld een 250 cdi met twee turbo’s, 500 nm en 204 pk in een 4- cilinder het kan volhouden. Vast geen 7 ton.
Bofkont
Bofkont
  • 2
Purankugasu,

Dat zijn uw eigen woorden, maar goed u mist totaal het punt waar het over gaat, lees nog even de reactie van Jaques 1970 en mijn reactie daarop, verder gaat het verhaal niet.

Woestewolf,

Engels, afgeleide van de rover, daar zit ook het probleem
Bblock
Bblock
  • 0
Ik ben oprecht verbaast over het gebrek aan roest. Petje af voor dit exemplaar!
15 jaar 1500eu per jaar .... én ze nog opmaken.... maakt € 22500 aan onderhoud. 3,2 cent per kilometer, dat lijkt me extreem aantrekkelijk.
Malt007
Malt007
  • 2
Wat een bekrompen reacties weer zeg, hoe kan je 1500 euro per jaar aan onderhoud nou veel vinden, de beste man rijdt richting de 50.000km per jaar met deze auto. Natuurlijk is dat meer dan bij een Alto die 10.000km per jaar rijdt.

Een dergelijke auto ergens oppikken als reeds 80-90% van de afschrijving gedaan is, dan ben je economisch nog eens verstandig bezig. Hoe je het ook wendt of keert, elk jaar pakt de beste man weer een duizendje of 4-5 afschrijving, dat doet toch pijn.
speedtouch
speedtouch
  • 0
Ik denk dat dit bij iedere auto kan die keurig z'n beurten krijgt en ook nog goed verzorgd wordt. Petje af voor de eigenaar.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Ik zou zó bang zijn dat een dronken malloot tegen deze fraaie auto aanrijdt en de verzekering de dagwaarde van hooguit een paar duizend euro uitkeert.
Bimmert
Bimmert
  • 1
1500 euro per jaar voor zo'n auto met die kilometerstanden is niet veel.
corvetteesprit
corvetteesprit
  • 1
even snel gerekend. 3,4 cent per km voor alle onderhoud is niet veel. inclusief banden neem ik aan. 24000 euro totaal aan onderhoud.
corvetteesprit
corvetteesprit
  • 2
1 eigenaar die door wil rijden met een auto zegt veelal genoeg. alleen dan zijn dergelijke kilometerstanden mogelijk. onderhoud wat nodig is en dan komt het goed.
Japanese Minded
Japanese Minded
  • 2
Een echt klokje rond heeft geen enkele vorm van revisie gehad.

Deze upsize motor heeft geen kind aan deze stationwagon. Eigenaar weet hoe hij met de techniek om moet gaan. Dat verdient waardering. Hopelijk bereikt hij 1 miljoen km.
Luk Asse
Luk Asse
  • 2
Wat nauwelijks tot niet aan bod komt is de aard van die gereden km's: korte ritjes, gehavende wegen (ooit hier gemeld: het meetbaar verschil in levensduur van schokdempers in B en in NL.), stadskm's, filekm's of grote afstanden over spiegelgladde NL en D-wegen. Veel km's per jaar betekent weinig starts met koude motor, weinig condens in de uitlaat, weinig schakelbewegingen per km, weinig koppelingsslijtage enz. Als je dan rustig rijdt met een oversized motor die zich nooit uit de naad moet werken en bovendien alle mankementen meteen laat herstellen verbaast dit overigens schitterend resultaat voor deze stevig gebouwde MB niet zo.
Wat de AW mannen niet tonen bij 'klokje rond': afgesleten stuurwielen, doorgezakte zetels. Blijkbaar ook zeer OK bij deze Benz. Ik ben al blij met de prima staat en het vorstelijk rijden na haast 4 ton van m'n Xantia, met een overigens véél lager kostenplaatje, maar de afgelegde ritten passen eerder in het eerste plaatje.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@Barry B ook die exemplaar heeft last van roest, alleen last deze eigenaar het weg halen.
@Japanese minded, wel opletten Joep geeft het nog aan oom, bij 4ton is de versnellingsbak gerevisertd en moet waarschijnlijk bij 8ton weer.
Japanese Minded
Japanese Minded
  • 0
@ZOMBIES

Dat bedoelde ik ook eigenlijk.
Dat is de reden waarom ik dit dus geen echt klokje rond vind.

Ik opteer in de toekomst voor auto's zonder revisie.
excludriver
excludriver
  • 0
@De la Frikandel: Excuus dat ik hier bij een Mercedes-onderwerp "flauwe kul" verkoop met het zinnetje "das beste oder nichts". Het is niet mijn gewoonte om flauwe kul te posten. Ik heb het in mijn folder van Mercedes gelezen. Volvo had maar eerst moeten zijn, denk ik dan.
Cruoninga
Cruoninga
  • 0
Ook de ‘kleine’ motoren zijn volhouders. Op MP is een E klasse 200 cdi te koop gekomen met 940.000 km op de teller. Mercedes, Volvo en wijlen Saab maken toch wel de dienst uit als het gaat om volhouden.
Erwin Cardinaels
Erwin Cardinaels
  • 1
Mooie prestatie van deze man, auto en garage.... Ik geloof zelf ook in het goede periodieke onderhoud. Mijn vorige V70 2.4 2001 kocht ik met 3 jaar oud en 65.000km.... Meteen een nieuwe LPI gasinstallatie erin....(reservewiel) en toen ik hem eind 2015 verkocht met 560.000km op de teller, voelde de auto nog steeds als nieuw rijdend aan....altijd buiten geslapen, nergens roest, eerste uitlaat, éénmaal een reparatie van 1200 euro gehad buiten het periodiek onderhoud. Ik vroeg mijn garagist, dat als ie dacht dat iets (al dan niet preventief) vervangen moest worden, dit ook te doen.... Heb alle bonnetjes en facturen bewaard, Ik weet niet waar het totaal op uit komt, doch ik ben steeds tevreden geweest over deze auto. Waarom verkocht? Ik woon nu in Sauerland, had iets meer pit nodig en heb een D5 gekocht uit 2004. Super tevreden over deze diesel... en blijf hem rijden tot ie zucht zegt. Ohja...het is moeilijk afscheid nemen van een trouwe vriend als je zoveel uur erin vertoefd hebt. :-)
Boerbeest
Boerbeest
  • 0
Trotse eigenaar die zuinig is op zijn mooie car. Mooi om te zien. In de beste autorubriek van AW!
Dhr M
Dhr M
  • 0
Zeer nette en leuke auto, maar qua gewicht (wegenbelasting), zuinigheid (ze lusten wel wat) en milieu zones dankzij.... Zou ik toch gaan voor een lichtere diesel, bijvoorbeeld een Seat Leon 1.6 of 2.0 TDi ST, goed betaalbaar, weegt onder de 1250 kilogram en voorlopig niet zoveel onderhoud nodig, denk dat hij 1000 euro per jaar kan besparen qua onderhoud, echter afschrijving heeft die nu wel, maar goed het is ook geen auto van 140.000 Gulden... Achteruit op kwaliteit, maar wel beter voor de portemonnee en voorlopig geen last van milieuzones!
Pero
Pero
  • 0
Jah..... 1500 reserveren voor jaarlijks onderhoud. Zelfs de ergste rampenbakken halen dan de miljoen kilometer.
joostboers
joostboers
  • 0
Top auto en ik heb dit verslag met veel plezier gelezen - tot voor kort had ik een 2003 C200 cdi en die heb ik met 543.000km ingeruild. Een fijne auto, buiten beurten nauwelijks problemen maar het begon nu wel wat te komen. De oprukkende milieuzones en het hogere onderhoud hebben me doen besluiten om de auto in te ruilen voor een Lexus CT200h. Kleiner, hybride maar zeker fijn. Bij mijn Mercedes was het stuurwiel zeker aan de linkerzijde aan het slijten maar motorisch geen krimp, versnellingsbak origineel en volgens mij ook nooit inspuiting vervangen. Wel 'brandplaatjes' die het met enige regelmaat van de klok begaven - een keer een aangelopen rem en de dynamo die op de A6 midden tussen Lelystad en Almere de geest gaf. Bij mij dus niet het miljoen gehaald maar ik wens deze 'ster-rijder' nog veel plezier met de auto!
HC Verheij
HC Verheij
  • 0
Ik heb zelf ooit exact zo'n zelfde auto mogen bezitten en ze zijn top! Duitse degelijkheid, wordt hiermee weer bewezen...

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum