AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lamborghini Huracán STO - Eerste rijtest
Spijkerhard, atmosferisch kabaal en al het vermogen op de achterwielen
35 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
Lamborghini presenteert met de Huracán STO hun meest hardcore Lambo voor de straat ooit. Roy reed ermee en kwam terug mét een grijns maar zonder trommelvliezen.
Signalement
Merk | Lamborghini |
---|---|
Model | Huracán Evo STO |
Carrosserie | 2-deurs, coupé |
Transmissie | 7 versnellingen, sequentiële automaat |
Aandrijving | 4wd |
Nieuwprijs | € 454.920 |
Specificaties
Brandstof | benzine |
Motor | V10 |
Cilinderinhoud | 5.204 cc |
Maximaal vermogen | 470 kW / 639 pk bij 8.250 tpm |
Maximaal koppel | 600 Nm bij 6.500 tpm |
Inhoud brandstoftank | 83 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.459 mm / 1.924 mm / 1.165 mm |
Wielbasis | 2.620 mm |
Massa leeg | 1.339 kg |
Laadvermogen | 661 kg |
Banden voor | 245/30R20Prijzen |
Banden achter | 305/30R20Prijzen |
Topsnelheid | 310 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 3,0 s |
Brandstofverbruik | |
CO2-uitstoot (WLTP) | 332 g/km |
Lezersreacties (35) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.