Lada 1300 SL (1984) - Klokje Rond Klassiek
Op klompen naar Litouwen
29 reacties
Video
Helaas kunnen wij deze video niet weergeven, omdat je niet akkoord bent gegaan met de
cookie voorwaarden.
Onze video speler heeft rechten nodig voor de "Social Media".
Wijzig je cookie instellingen
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Sneltoetsen
Shortcuts Open/Close/ or ?
Start/PauseSpatiebalk
Volume Verhogen↑
Volume Verlagen↓
Vooruitspoelen→
Terugspoelen←
Ondertiteling Aan/Uitc
Fullscreen/Volledig Scherm Verlatenf
Geluid Dempen/Geluid Terug Aanzettenm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Vooruitspoelen %0-9
Lezersreacties (29) (gesloten)
In Oost Europa was toen wachtlijst voor nieuwe auto’s. Deze Lada’s werden daarom als ze slechter werden gestript en weer opnieuw opgebouwd. Volledige recycling, op dat punt hun tijd ver vooruit.
Er is ook een Lada club en Russische Klassiekers club: http://ladaclub.nl/ en https://www.russischeklassiekerclub.nl/
Deze auto https://www.russischeklassiekerclub.nl/wp-content/uploads/zmr2016-192.jpg
hebben we bijna 10 jaar geleden aan een clublid van de laatste club verkocht en hij heeft hem helemaal gerestaureerd ?
Dat plaatwerk was zo dik dat we die roest wegschuurden met een gewone slijptol.
Dat zou ik bij een moderne auto niet meer durven.
De andere uitvoeringen hadden een ander uiterlijk. De 1200 en de SW versie daarvan hadden enkele ronde koplampen, zoals de gewonde 124 ook had. De 1600 had een andere grille, met zwart er in.
Mijn vader had een 1500S. Gebroken wit met rood interieur, toen best luxe. Door het brandstofverbruik van 1 op 9 heeft de auto later plaats moeten maken voor een Simca 1100 TI, toen echt een briljante auto.
Mijn vader kocht ooit een Fiat 125P ( polski) ter vervanging van een 1500L. Wat een slechte auto was dat.... en dat met 10.000 km garantie.
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.