AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Kia Rio vs. Volkswagen Polo - Dubbeltest

84 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Lezersreacties (84) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
dens
dens
  • 7
Heerlijk, die KIJK reclames. En dan ook nog eens anderhalve minuut ofzo. En 2x dezelfde achter elkaar. Pfff...
dens
dens
  • 7
Ik ben niet bijzonder een VW fan maar die Polo ziet er toch echt wel goed uit. Zeker van buiten.

De Rio is absoluut een leuke auto maar ik knap toch een beetje af op dat glimmende plastic op de deurpanelen. Dat kan echt beter!
gheirunah
gheirunah
  • 25
denk dat de gemiddelde mens die verschillen waar Frank het over heeft niet eens merkt. Dan blijft over als duidelijke plus de extra ruimte in de Rio. Daarom de testwinnaar.
Kofferpaus
Kofferpaus
  • 9
De Polo ziet er na 8 jaar moderner uit dan deze nieuwe Kia.
FreeWilly728
FreeWilly728
  • 2
Wat staat daar aan het einde van de video op de achtergrond ? Of is GTO ook iets aan het testen ;-)
Anoniem
Anoniem
  • 21
Daar komt denk ik nog bij dat de consument ook kiest voor de 7 jaar garantie en de goede service.
Jensen Bristol
Jensen Bristol
  • 4
De nieuwe Polo komt straks uit op het nieuwe MQB platform. Zie www.auto-motor-und-sport.de voor het eerste testbericht. Net als de nieuwe Ibiza overigens. De kaarten in het B-segment worden dan weer opnieuw geschud. En ik vrees dat de nieuwe Polo wel weer bovenaan de lijstjes zal gaan komen.

B-segmenters zijn wel erg volwassen geworden inmiddels en lijken me een goede vervanging van een wat oudere C-segmenter.
streethunter
streethunter
  • 11
De Polo ziet er na 8 jaar dan nog steeds beter uit, en al dat glimmende plastic in die kia pffffffff en die akelige blikkerige 3 cilinder nee laat maar.
Anoniem
Anoniem
  • 35
Een Polo vind ik wat emotieloos, koel en afstandelijk dus tov. de Polo vind ik de Rio een frisse en moderne verschijning. Prijs en garantie zijn bij de Kia interessanter.
FreeWilly728
FreeWilly728
  • 47
Volkswagen heeft een ruk service. Als je problemen hebt met VW zoek je het lekker uit . Doe mij maar een wat meer Tupperware en 7 jaar garantie !
Anoniem
Anoniem
  • 38
Ik word zo moe van het ophemelen van Volkswagen. Zo fantastisch als men wil beweren is het allemaal niet..
Rechtsback
Rechtsback
  • 32
Ik heb nooit begrepen waarom zoveel mensen voor de Polo kiezen, die hoge zitpositie achter het stuur waardoor je eigenlijk recht in de achteruitkijkspiegel zit te kijken i.c.m. de beenruimte (het gebrek er aan) moet bij een proefrit toch veel meer mensen opvallen. En voor mij is het comfortabel zitten in een auto nog altijd belangrijker dan de "kunststof kwaliteit" van het dashboard.
Anoniem
Anoniem
  • 5
Nou ja, dan zie je zo'n test en denk je: gelopen koers! Maar nee, die Polo geeft toch echt stevig partij.
Anoniem
Anoniem
  • 27
De Polo zag er bij zijn lancering al achterhaald uit en dat word met de jaren alleen maar erger. Het materiaal gebruik mag dan wat beter zijn op de andere belangrijke punten laten ze bij VW al jaren punten liggen. Nee doe mij de Rio maar.
Anoniem
Anoniem
  • 25
De opvolger van deze Polo is jaren eerder uit de garantie dan deze Rio. Dat geeft te denken.
Anoniem
Anoniem
  • 18
Tja, wat moet je ermee? Bij de Kia is het (bruikbare) hogere vermogen niet echt nodig, maar bij de VW wordt het (onbruikbare) hoogwaardiger materiaalverbruik in geuren en kleuren aangeprezen. Wat maken mensen daar toch een punt van in zo'n boodschappenwagentje!
abeel2
abeel2
  • 6
Leuk !! Al die VAG haters !!!!!!!!
Anoniem
Anoniem
  • 11
Volgens Frank is de Polo de benchmark in zijn klasse. Weer wat geleerd vandaag...
Gubstra
Gubstra
  • 4
Geweldig die VW. Onbegrijpelijk dat niet iedereen zo'n brok perfectie rijdt.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Whahaha ge-wel-dig dit soort filmpjes. Ik heb weer even smakelijk gelachen. Bedankt Frank
Camry TRD
Camry TRD
  • 25
Ik heb een Polo, nou die zooi ruil ik graag direct in voor die Rio.... Zelfs het vorige model. En dat gel#l over kwaliteit, de ene naar de ander stoel hendel breekt af en onderstel kraakt, piept en kreunt na 100.000km.Echt zooi!!!
michelangelo
michelangelo
  • 2
Is de Baleno al uit de duurtest inmiddels dan? Die zou 6 maanden in gebruik zijn en perfect passen tussen deze 2?
Anoniem
Anoniem
  • 17
Ik zat laatst in een vrijwel nieuwe Polo van een collega. Wat me zo tegenvalt is de herrie die de motor maakt. Echt niet meer van deze tijd. Het dashboard zag er wel goed uit maar als ik dat van dei Rio zie komt het toch wel erg saai over.
Dat mensen graag zoveel geld voor een Polo betalen begrijp ik dan weer niet.
lennie
lennie
  • 3
Goh, die Polo is wel heel erg goed zeg! En dat voor een auto die al 8 jaar op de markt is. Knap! Als ik dan iets van kritiek kan bedenken, hij mag van mij wel iets frivoler zijn. Dit zijn toch auto's die voornamelijk als tweede auto voor 'de vrouw' worden ingezet.
Rover 3500 Vitesse
Rover 3500 Vitesse
  • 15
Wel leuk om te zien dat de norm de norm blijft. De slimste en beste keus in deze klasse is nog altijd .... de kia rio!
B 10
B 10
  • 1
Leuk die filmpjes via kijk.nl maar bij mij doen ze het niet. Beroerde toestand.
Rover 3500 Vitesse
Rover 3500 Vitesse
  • 8
Ennuh, "dat leer is mooi" over het stuur in de polo...? kippen leer noemen wij dat hier! Nog nooit in een engelse auto gezeten zeker knul? Dan weet je pas wat leer is.
daks
daks
  • 2
Kia oogt inderdaad ouder naast de 8 jaar oude Polo. Knap gedaan van VW. Ze rijden ook top, misschien wel beter dan mijn leenauto van laatst de Kia Ceed. Maar Kia ontwikkeld toch ook in DLd?
HarrieD
HarrieD
  • 2
Kies de Rio in het "middengrijs". Dan is het frivole er ook wel af en is het nog gewoon een nette auto, zoals de Polo.
Anoniem
Anoniem
  • 7
Ten eerste wist ik niet dat de Polo nog steeds de benchmark is in dit segment, en ook opeens qua onderstel... iets met Fiesta...

Ten tweede, dat eeuwige gezeur over materiaal op het dashboard, zucht! Sorry hoor, maar je shopt in het B-segment gewoon echt om value for money en daar scoort de Rio toch gewoon veel beter? Iets hoger aai-gehalte van het dashboard is dan meegenomen, maar totaal niet doorslaggevend. Daarbij steekt het interieur qua kieren e.d. van een Kia aller aardigst in elkaar tegenwoordig.

Nadeel is dat ik het front van de Kia's echt niet mooi vind. De vorm van de gril kan me totaal niet bekoren. Jammer, want van achter zijn de Kia's juist prima.
Bimmert
Bimmert
  • 1
De Polo is gewoon een kei van een auto. Wel wat saai vormgegeven, maar de Kia vind ik zeker niet opwindender. Ik zou lekker de Polo nemen. Rijdt als een klasse groter, comfortabel en altijd weer goed in te ruilen.
LM 1
LM 1
  • 16
Dat er nog steeds mensen denken dat de Polo de benchmark in deze klasse is. Zet je oogkleppen af en verbreed je horizon.

Hij is oud maar nog steeds erg duur, hij rijdt niet beter dan andere B-segmenters (eigen ervaring), heeft een kil interieur en een saai imago. Daar komt bovenop dat hij steeds meer een pauperimago krijgt.

Nee, dan 10 keer liever een Rio, zelfs van de vorige generatie.
tamiya10
tamiya10
  • 14
Beiden nette wagens op te zien. Kia is erg goed bezig! Is de Polo tegenwoordig niet gewoon leverbaar met een 1.0 TSI driecilinder? Dan gaat het hele argument over een 4 cilinder in deze video niet meer op.

Als ik mag kiezen, een auto met een interieur waar mooiere materialen zijn gebruikt of een auto die gewoon technisch heel blijft, dan is de keuze niet zo moeilijk. 100% de KIA voor mij, ik heb niet zoveel vertrouwen in de nieuwe VAG motoren.
Ladu
Ladu
  • 2
Tja .. na 8 jaar ziet die Polo er nog steeds goed uit. Dat subjectieve gepraat over gedateerd zegt me niets ... laat iedereen zelf beslissen wat die er van vind. Overigens vind ik het jammer dat tegenwoordig (ook VAG) er blijkbaar glimmend plastic (journalisten plegen dit 'pianolak' te noemen ... foei) in interieurs moet worden toegepast. Dat spul reflecteert (leidt af), elk stofje zie je er op, elke vingerafdruk zie je er op en elk klein krasje zie je er op .... waarom waarom toepassen?
Anoniem
Anoniem
  • 1
conclusie: de nieuwe kia zit ongeveer op het niveau van de 8 jaar oude polo. Wachten op de nieuwe polo en die nemen dus
Anoniem
Anoniem
  • 1
Als je de Polo zo voor die Rolls ziet staan, dan valt zo'n Rolls toch wel helemaal weg.
Anoniem
Anoniem
  • 0
OT: de Polo is gewoon erg goed, na 8 jaar nog steeds.
Klasse. Maar veel te stijfburgerlijk vormgegeven en te klein. Hoog tijd voor een nieuwe.
Anoniem
Anoniem
  • 16
De Kia heeft een mooier interieur, is goedkoper, heeft 7 jaar garantie, betere kwaliteit op lange termijn (versus waargenomen kwaliteit van de VW) en kleinere kans op een gesloopt dashboard binnen het jaar.
VW overleeft bij gratie van de leasemarkt, maar als particulier moet je gek zijn niet voor de Kia te kiezen op basis van rationele criteria.
csh
csh
  • 13
@meneer c, ja qua beleving wel, tot je met de eerste storing bij de dealer staat met de polo en je in je Kia vrolijk door rijdt. Op dat vlak loopt Kia inmiddels 10 jaar voor.
Konami
Konami
  • 3
De 7 jaar garantie is niet altijd van toepassing.
Het is 7 jaar -OF- 150.000km -OF- 3 jaar met onbeperkte kilometers.
Dus koop je een 3 jaar oude Kia met 150.001km op de teller is de garantie al gevlogen. Neemt niet weg dat dit nog steeds betere voorwaarden zijn dan een VW waar je 2 jaar en onbeperkte kilometers krijgt.
TurboDirectInjection
TurboDirectInjection
  • 2
Zo langzaam aan wordt ik echt bang voor de anti-VW-imams hier. Als ze eenmaal aan de macht komen mag je niet meer straffeloos zeggen dat je je VW een fijne auto vindt. Doe je het wel dan volgt ernstige straf.
Deze imams schreeuwen zo hard dat je denkt dat ze in de meerderheid zijn. Toch kiest de zwijgende meerderheid voor iets anders. Waarom?
En waar heb ik dat toch eerder gezien?
Curacao
Curacao
  • 4
@TurboDirectinjection.

VW zijn fijne auto's dat kan maar er zijn ook andere auto's die net zo fijn/beter zijn en goedkoperder zijn.
Volkswagen moet het echt hebben van de leasemaatschappijen als dat zou weg vallen en het merk moet het echt hebben van de particuliere markt dan is het afgelopen voor ze.
Distinctive
Distinctive
  • 1
En wat is het prijsverschil tussen de geteste auto's?
mijnheerA
mijnheerA
  • 4
Volgens de verkoopcijfers is de Clio de benchmark. Volgens mij niet geheel onterecht. En als de nieuwe Clio er maar een beetje zo uitziet als op de impressies, hoeft de nieuwe Polo niet eens uitgebracht te worden. Gewoon weer veel te veel van hetzelfde die nieuwe Polo. Wel grappig dat er wordt gezegd dat de Polo al 8 jaar meegaat terwijl elke facelift bij AW als nieuw model wordt geïntroduceerd. of zat bijv dat navigatiesysteem er 8 jaar geleden ook al in? Ben benieuwd naar de nieuwe C3. Wat een beauty is dat.
mijnheerA
mijnheerA
  • 6
@Fca. Stond laatst achter een MiTo. fat is inderdaad een mooi uitgesproken model met een tijdloze schoonheid. Goed gedaan van Alfa Romeo.
100 Audi fan
100 Audi fan
  • 8
Haha, de kentekens van de Ferrari en de Rolls wegshoppen en die van de Cinquecento gewoon vol in beeld #offtopic #discriminatie
Bimmert
Bimmert
  • 2
Het is wel mooi hoe slecht mensen het trekken dat die ouwe Polo nog zo partij geeft!

Het zijn maar auto's mensen.
vertmaori
vertmaori
  • 11
In de test in het blad wint de Rio met afstand!
Dave thuis
Dave thuis
  • 6
Wat wordt die polo weer opgehemeld. doe mij maar wat anders, de I20 graag.
vd T
vd T
  • 0
Wat een kleuterschool hier..,en maar huilen als er een VAG product getoond wordt.
Wat een frustraties en emoties komen er los .
Triest.
Buitenband
Buitenband
  • 11
"benchmark", "zeker voor een Koreaan" Allemaal subjectief en neigt naar de jaren-oude-autoweek-vag-sluikreclame.

Als je daar doorheem prikt komt de Koreaan, de Kia dus, er beter uit. Lekker puh voor vag en een duim omhoog voor Kia!
100 octaan
100 octaan
  • 12
Als ik moet kiezen tussen 7 jaar garantie of een knuffel dashboard dan zou ik het wel weten. Zeker met die VAG kwaliteit en hoe je daar afgescheept wordt als je panne hebt.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Het prijsverschil en brandstof verbruik zal doorslaggevend zijn. Daar hoor ik niets over in deze test.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Met al die kopzorgen die VW heeft is het wellicht ook moeilijk om op tijd een nieuw model uit te brengen? En laten we eerlijk zijn, fans redeneren altijd naar zichzelf toe, dus een verouderd model is geen enkel probleem. Hoe liggen de prijzen van beide auto's eigenlijk?
High Fidelity
High Fidelity
  • 9
Moeilijke keuze? Helemaal niet. De KIA. Makkelijkste keuze ooit!
Hoezo is een polo eigenlijk de benchmark? Nooit geweest en zal het ook nooit worden. Zeker niet bij een particulier.
Anoniem
Anoniem
  • 4
De Kia natuurlijk, ook met de nieuwe C3 erbij zou ik nog voor de Rio kiezen. De Polo is zeker geen slechte wagen maar je levert wel veel in voor dat beetje 'status'. Het interieur van de Rio vind ik erg mooi, veel mooier ook dan in de Polo, dan maar geen knuffeldash, en de zitpositie in de Polo is inderdaad hoog, hoewel hoog zitten wel prettig kan zijn vind ik het zelf bij de Polo niet in verhouding met de auto.
GTIUpper
GTIUpper
  • 0
Een hoop mensen hier laten zich zand in de ogen strooien door de garantieregeling die KIA hanteert maar zo heel veel word er niet door gedekt, ze schuiven bijna alles af op normale slijtage en daar is het mee af, je mag vaak gewoon afrekenen na de reparatie.
Vergeet ook niet dat de garantieperiode na 150.000 KM ook afgelopen is dus een veelrijder kan beter een Hyundai I20 kopen want Hyundai heeft onbeperkte KM's maar wel twee jaar minder, maar ik wil, als ik veelrijder zou zijn, toch iets anders dan een plastic Koreaan.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Ik mis het vergelijk met DE B segmenter in Europa (nee niet de Yaris of de Swift, wees niet bang), de Ford Fiesta. Dit is de meest verkochte B-segmenter in Europa en is en auto die er wel frivol uitziet.
zeebra
zeebra
  • 1
De Polo is toch wel echt de benchmark in deze klasse. Rijdt echt een klasse beter Ook mooie interieur afwerking. Maar je ziet aan de Rio dat de jaren gaan tellen. De Rio zal het vergelijk gaan winnen omdat deze gewoon ruimer is. En deze Rio heeft het navigatiesysteem van Kia, wat tot het beste behoort wat op de markt is. Met 7 jaar gratis updates. Daar kan VW niet aan tippen.
@Corsadriver: De Rio is op vele vlakken beter dan de sterk verouderde Corsa.
En je wilt toch niet serieus beweren dat er in die Corsa geen plastic verwerkt zit?
Over het algemeen is het materiaalgebruik in een moderne Kia gewoon prima in orde. Kan mee met de mainstream.
Bianca Castafiore
Bianca Castafiore
  • 0
Eens met Frank. Ik vind viercilinders ook prettiger voelen en klinken dan driecilinders. Dat lage zitten hoeft van mij niet zo. In een sportwagen is dat wellicht prettig, maar in een normale Polo of Rio wat mij betreft onzin.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Joost, daar ben ik het nu helemaal mee eens. De Ford Fiesta, of de Clio, zou een veel geloofwaardiger vergelijk zijn.
Lionbelfort
Lionbelfort
  • 9
Zoals vertmaori al opmerkt heeft de Rio met grote afstand gewonnen in de papieren versie, dus Frank is in de video lekker provocerend en leidt bijna iedereen hier om de tuin. 1 was de Rio, 2 de C3 en 3 de Polo.
Oh en aan Joost...de Clio is vlgs mij de meest verkochte auto in Europa in het B segment, de Fiesta was het.
Ik heb de Rio in de showroom aanschouwt en kan niets anders zeggen dat het een verdraaid leuke, ruime en goed doordachte auto is. Ik heb zelf weer een C-segmenter, maar deze Rio zit er wel heel dicht tegenaan. Als hij dan ook nog eens net zo probleemloos is als de Picanto van mijn vrouw dan is het voor de particulier gewoon een zeer doordachte aankoop!
advies op maat
advies op maat
  • 11
Dat test heb ik gelezen en polo komt op derde plaats en dat is in jaren niet gebeurt dat een VW op derde plaats komt. Blijkbaar is de band tussen AW en VW niet sterk meer.
mijnheerA
mijnheerA
  • 13
@advies op maat. of de polo loopt zo hopeloos achter dat zelfs AW het niet meer kan ontkennen. ??. Dat een model 8 jaar! meegaat zegt misschien ook wel iets over VW an sich. Wel grappig dat hele volksstammen zich jarenlang laten bedotten. In Amerika heb je ook zo'n gemeenschap die totaal afgezonderd leven van de echte zich ontwikkelende wereld. Het wordt wel gevaarlijk wanneer dit soort mensen hun opvattingen als de enige waarheid gaan verkondigen.
Wim van Kampenhout
Wim van Kampenhout
  • 10
Als je van tevoren al roept dat de Polo de benchmark is ben je als autojounaalist verkeerd bezig denk ik, zeker als blijkt dat jouw "benchmark" uiteindelijk onderaan de lijst eindigt
Anoniem
Anoniem
  • 6
Ahhhh gossie, sommige van de VAG boys zijn weer op hun veel te kleine pikkie getrapt. Wen er maar aan, de verkopen van jullie "religie" loopt langzaam maar gestaag terug en het zal niet lang meer duren vooraf die z'n numero uno positie verliest.........
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Clio of Fiesta

http://autovisie.nl/2015/08/nieuws/autoverkopen-europa-top-10-versus-nederland-top-25/

In 2015 was hede Fiesta maar het zou in 2016 heel goed de Clio gewest kunnen zijn. Die laatste is tich wel één van de leukste in het B-segment.

Een Polo is zeker niet foutloos, een goede kameraad van mij 'heeft er één, gelukkig nog zonder een pruttel turbomotor, toch is er al wat aan kapot gegaan in de 4 jaar dat hij hem nu heeft. Toch heeft een Polo goede looks, ik snap best dat mensen deze auto kiezen.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Gelukkig heeft Ford de nieuwe Fiesta klaar staan. Hoef je niet in een van deze twee hokken te rijden.
Anoniem
Anoniem
  • 8
Polo de benchmark? Ik zat laatst nog achterin een recente Polo, en heb nog nooit zo beroerd gezeten met zoveel hard plastic om me heen.
Toen Autoweek nog geen Duits bezit was, waren de testen echt heel anders, lang geleden inmiddels.
Bevano
Bevano
  • 1
Ik heb een tijdje lang met de VW Polo veel kilometers mogen rijden, met een 1.0 TSI heerlijke auto. (>5000km p/w)
Ja de ruimte achterin is wat krapper dan de andere merken maar wat een heerlijke auto is de Polo om te rijden.
Ik kan me helaas voor sommige anti VW (polo) figuren me niet vinden in veel van hun ongegronde commentaar, als het een mening was okay maar velen hebben het erover alsof het feiten zijn. Zoals Zeebra met zijn 7 jaar gratis updates, waar haal je dat vandaan dit is een kopie paste van de KIA site: Audio-navigatiegarantie
3 jaar met een maximum van 100.000 km

7 jaar garantie of 150.000 km maakt het niet ineens een goede auto maar wel een goede deal!

Frank top filmpje eer wie ere toe komt.
TONE
TONE
  • 4
Buiten dat ik de Kia Rio veel moderner en mooier vind zou ik uit principe
nooit een Polo kopen zolang ze bij VW te krenterig zijn een fatsoenljke garantie te geven.
zeebra
zeebra
  • 4
*Bevano: Als je zelf een Kia koopt(wat ik recent gedaan heb) staat dat in de stukken die bij de koopovereenkomst horen. Het klopt dat de garantie op de navigatie 3 jaar is. Maar de updates zijn voor de volle 7 jaar. En als je dan bedent dat 1 update bij Audi 90 euro kost. Het klopt dat de lengte van de garantie niets zegt over de kwaliteit van de auto, maar je wel over de streep kan trekken om er 1 te kopen. Kia behoort tot de top in autoland als het gaat om betrouwbaarheid.
De Audi A1, die ik reed was ook zonder problemen. .Wat dat betreft zou ik zo weer een auto van VAG kopen.
411
411
  • 7
Jongens dit is AutoVWeek. Grappig dat ze tegenwoordig ook verstand denken te hebben van leersoorten. Neem die jongens niet zo serieus. Het zijn persmappapegaaien. VAG producten zijn gewoon aantoonbaar heel populair op Problemcar.nl. Koop gewoon een Polo en ervaar het zelf.
Jos Petrol
Jos Petrol
  • 2
Ik heb in Tenerife rondgereden met 3 huurwagens uit het B segment: Polo, mazda 2 en de ford Fiesta. Hoewel ik zelf totaal geen liefhebber ben van VAG moet ik toegeven dat de Polo qua rijden een niveau hoger zat dan de rest. Fiesta voelde wat blikkerig aan en de mazda 2 zat altijd te hikken in zn versnellingen (heeft wrs met de skyactiv te maken?). Ik vond de Mazda 2 met overschot de mooiste maar rationeel kies je de Polo dan toch..
MPV
MPV
  • 2
Ik heb bewondering voor de snelheid waarmee die Zuid Koreanen leren en aanhaken bij de top van het B-segment. Ik vind het wel weer jammer dat de Rio een stuk braver oogt is dan de voorganger.
Ik ben benieuwd hoe de Mazda 2 zich verhoudt tot beide auto's.
Jvc
Jvc
  • 0
Polo is de mooiste VW, nog steeds, van buiten af. Binnenin is die Kia prachtig. Polo's dashboard mag er ook nog altijd wezen.
wbvo
wbvo
  • 1
inde papieren autoweek komt de polo er als laatste uit
1 rio
2 cactus
3 polo
De polo is ondertussen echt achterhaald , wordt tijd voor VW voor een nieuwe polo.

p.s. wat een draak van een videoplayer is dat kijkding toch, hakkelen en een resolutie van begin jaren 70
Anoniem
Anoniem
  • 3
Frank Jacobs strooit ons dus zand in de ogen. In dit filmpje lijkt de Polo te winnen, niets is echter minder waar.
Anoniem
Anoniem
  • 3
Ik kreeg na lezing van het artikel ook de indruk dat de Polo als beste uit de bus kwam. Blijkt het in werkelijk op alle onderdelen de grote verliezer. Ergens ook verklaarbaar natuurlijk, de Polo is intussen wel heel erg verouderd.
Anoniem
Anoniem
  • 1
De Polo is een duf en onopvallend bakje, dus dat wordt weer een verkooptopper in Nederland!
Anoniem
Anoniem
  • 0
Instappen en flink hard aan het stuur trekken en dan concluderen dat het materiaal degelijk is bij de Polo :-)) super test.

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.