AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Citroën C3 1.1i – 2004 – 618.738 km - Klokje Rond

Kunst- en vliegwerk

159 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
AutoWeek 30 2022
AutoWeek 30 2022

Je leest het in AutoWeek 30 2022

Bij Michel Tulp klotst het geld niet tegen de plinten. Evengoed moet hij veel autorijden: jaarlijks minimaal 50.000 kilometer. Vijf jaar geleden kocht hij daarvoor een flink ervaren Citroën C3 op lpg die hij met zelf sleutelen in de lucht houdt. Er komt daarbij veel kunst- en vliegwerk kijken en zijn auto glipt op vele manieren precies door de mazen van de wet.

De reden dat Michel zoveel kilometers maakt? “Ik woon boven in Groningen, aan het einde van de wereld, waar helemaal niets in de buurt is. Zelfs voor de supermarkt gebruiken we de auto. Daarnaast breng ik elke dag mijn zoon naar zijn werk. Dat is 25 kilometer enkele reis en dus honderd kilometer per dag. De ritten naar Hongarije voor familiebezoek komen daar nog eens bij.” Zodoende rijdt Michel 50.000 tot 70.000 kilometer per jaar in zijn Citroën C3. “Al sinds ik mijn rijbewijs heb, rijd ik Citroën.

Uit noodzaak geboren. Mijn eerste was een CX, die vond ik zo mooi dat ik hem móést hebben, maar ik kon die auto eigenlijk niet betalen. Dus ben ik zelf gaan sleutelen. Dat doe ik bij deze C3 nog steeds.”

ZELF SLEUTELEN

De C3 heeft nog zijn originele motor en versnellingsbak en sinds de aanschaf bij 360.000 kilometer doet Michel al het sleutelwerk zelf. “Mijn zoon werkt bij een garage als keurmeester. Daar mag ik de brug gebruiken om mijn auto te onderhouden.

De afgelopen 250.000 kilometer heb ik nooit olie ververst”, lacht Michel. “Hij verbruikt namelijk één liter op 2.000 kilometer, dus die wordt zo vanzelf ververst. Ik gooi er gewoon olie van de Action bij. Daarnaast woon ik maar een paar kilometer van een autosloperij waar ik van alles voor mijn Citroën C3 bij elkaar scharrel.”

NIETS MEER GOED

Als keurmeester Joep Schuurman is teruggekeerd van zijn proefrit stapt hij hoofdschuddend uit. “Is dit serieus? Aan deze auto is helemaal niets meer goed.”

Zijn oordeel wordt al niet veel gunstiger als hij de motorkap opentrekt en zijn handen meteen vol olie zitten. “Onlangs is de carterventilatieslang gescheurd”, legt Michel uit. “Toen zat alles onder de olie. Nu is die weer gerepareerd hoor.” Maar enige moeite om de boel weer schoon te maken, deed hij kennelijk niet.

Joep ziet dat de toplagers, die bovenop de veerpoot zitten en de motorruimte insteken, voorzien zijn van zelfgefabriceerde matjes. Op die manier had Michel geen nieuwe rubbers nodig; die kosten drie tientjes per kant. “Ik vraag me af of dat zo wel mag en eentje is alweer gescheurd, waardoor er ijzer-op-ijzercontact is. En dat mag zéker niet.”

Als we de auto optillen zien we dat die inmiddels uitbundig koelvloeistof aan het lekken is. Waar dat vandaan komt? “Ik zie wel drie of vier lekkages, zo op het eerste oog.” Verder valt Joep iets op aan de multiriem. “Daarin zit een flinke scheur. We mogen blij zijn dat we zijn blijven rijden. Ik zou er geen meter verder mee gaan voordat die is vervangen.” Maar Michel blijkt niet voor één gat te vangen: “In de kofferbak ligt een nieuwe. Daar heb ik een heleboel reserveonderdelen. Een nieuwe koppakking bijvoorbeeld en een uitleescomputer neem ik ook altijd mee.”

Als Joep verder zoekt, komt hij een afgescheurd draagarmrubber tegen. “Aha”, zegt Michel. “Dan weet ik nu waarom hij zo naar rechts trekt ...” En als hij toch bezig gaat met het vervangen van rubbers, kan hij ook meteen de motorsteun meenemen, want die is afgescheurd. Onder aan de auto zien we verder dat de uitlaat hangt aan het beveiligingsbandje dat hem vasthoudt als het rubber is gescheurd. Ook wijst Joep ons op een ontbrekende klem van de remleiding. “Die is daarmee ondeugdelijk gemonteerd.”

OVERZETDORPEL

Voordat we de wielophanging controleren, is er aandacht voor de dorpel aan de linkerzijde. “Dat is een overzetdorpel”, weet Joep. “Die heb ik al lang niet meer gezien.” Michel: “De originele dorpel was te ver verroest. Die heb ik helemaal uitgeslepen en de nieuwe dorpel er met punt­lassen opgezet. Binnenkort is de andere kant aan de beurt.” De banden zijn vanzelfsprekend ook niet nieuw. Als Michel een mooie set op de sloop ziet, koopt hij die voor een tientje per band. Voorop zitten zodoende twee tien jaar oude zomerbanden van dezelfde soort. Achteraan zitten twee verschillende winterbanden van zestien jaar oud. “Maar een leeftijdsgrens voor banden bestaat niet in Nederland, dus het is legaal”, zegt Michel.

Dan begint Joep de strategie door te krijgen. “Jij kent alle mazen in de wet en weet daar uitstekend tussendoor te gaan, maar ik hoop dat het wel duidelijk is dat je in een onveilige auto rijdt.” Want wat dacht je bijvoorbeeld van de veerpoten, die niet ver genoeg in het fusee zitten. Dat deed Michel expres. “De auto is regelmatig zwaarbeladen en zo staat hij wat hoger op zijn wielen.” “Ik zou het niemand aanraden”, zegt Joep. “Je verandert er het krachtenspel van de ophanging mee. Dat is best een risico.”

Tot slot wijst Joep in de linker wielkast op een nippel van de remleiding. Die heeft Michel ook vervangen, maar hij lekt nu. “Ik ben er wel klaar mee”, zucht Joep bijkans ten einde raad. Zijn oordeel over deze C3 laat niet lang op zich wachten ...

DE MENING VAN CARREC TECHNOCENTER

“Deze auto is totaal versleten en een gevaar op de weg: de thuisklusser op zijn slechtst. Ik heb er geen goed woord voor over.”

Verder lezen?

Dit artikel is gratis te downloaden in PDF-formaat. Hiervoor maak je eenmalig een AutoWeek account aan, waarna je onbeperkt uit het AutoWeek archief kunt downloaden.

Inloggen of Registreren

Signalement

Merk Citroen
Model C3 1.1 Ligne Séduction
Carrosserie 5-deurs, hatchback
Transmissie 5 versnellingen, handgeschakeld
Aandrijving voorwielaandrijving
Nieuwprijs € 12.990

Specificaties

Brandstof benzine
Motor 4-cil. in lijn
Cilinderinhoud 1.124 cc
Maximaal vermogen 44 kW / 61 pk bij 5.500 tpm
Maximaal koppel 94 Nm bij 3.400 tpm
Inhoud brandstoftank 45 l
Lengte / breedte / hoogte 3.850 mm / 1.670 mm / 1.520 mm
Wielbasis 2.460 mm
Massa leeg 953 kg
Laadvermogen 510 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 926 kg / 526 kg
Banden165/70R14Prijzen
Topsnelheid 157 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 16,6 s
Brandstofverbruik 6,0 l/100km
CO2-uitstoot 143 g/km

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (159) (gesloten)

Sub-reacties inklappen
Anoniem
Anoniem
  • 8
1.1i motoren zijn enorm sterke motoren, deze kilometerstanden gaan we in de toekomst weinig zien.
robnas
robnas
  • 1
Met dit aantal pk's per liter zou zo'n blok weinig te lijden kunnen hebben, maar dan moet je ook niet met het verkeer mee willen rijden.
Ik heb denk ik nog nooit zo'n treurige klokje rond gezien. Iemand die zich al in een grijze joggingbroek en te strak grijs shirt op video vast durf te laten leggen, vind ik bijzonder. De claim dat aan dit soort auto's weinig mis is, leek me ook twijfelachtig.
Waarvan akte. Het interieur is vies en stinkt, olielekkage, koelvloeistoflekkages (en niet een beetje), slappe dempers, stokoude (16 jaar) winterbanden, drie verschillende (soorten) banden, missende bumpstops, (redelijk) houtje touwtje geknutsel, trekt naar rechts, lekke remleiding die de lak aanvreet ...
En vervolgens heeft meneer een multiriem achterin de kofferbak, omdat hij "overal op is voorbereid"? Als je overal op voorbereid dient te zijn, dan is er toch inherent iets mis aan de auto? Dit gare hok is eigenlijk niet eens de barrelbrigade waard ...
RobG
RobG
  • 1
Er is inherent iets mis met de onderhoudsstaat van de wagen. In principe alles wat je noemt (en al die kritiekpunten zijn terecht!) is veroorzaakt door slecht onderhoud. Enkel de olielekkage valt daar misschien buiten, maar daar staat dan weer 6+ ton tegenover.
.
In de basis lijkt me dit een goed gebouwde wagen... die na 6+ ton en slecht onderhoud zijn beste tijd wel gehad heeft.
robnas
robnas
  • 0
Ik zou niet per se zeggen dat olielekkage daar buiten valt (ligt er aan in welke mate). Onder de motorkap is er weinig tot geen sprake geweest van poetsen, maar eigenlijk wil je dat wel: als de motorruimte eens in de zoveel tijd (paar jaar?) schoongemaakt wordt, dan zullen lekken snel opvallen en de oorzaak snel te traceren zijn (en eventueel aangepakt kunnen worden). Dat is een stukje onderhoud wat niet direct van invloed is op de techniek, maar analyse wel makkelijk/mogelijk maakt.
En een beetje zweten is geen schande, dat kan ook helpen tegen corrosie, maar zo vettig als het hier onder de kap uit ziet, dan zou ik toch een keer aan de slag gaan en kijken of er geen aandachtspunten zijn.
vertmaori
vertmaori
  • 10
Om in Joeps termen te blijven: dit is een doos kroketten.
robnas
robnas
  • 0
Helemaal waar. "De lekkage van de koelvloeistof, dat is net gebeurd, dat is net doorgesleten bij de slang" (met als toetje "is ook geen probleem" ). Nee: Joeps keuring was het zetje geweest dat de slang "nodig" had om te gaan lekken. Ik denk dat meneer zo goedkoop mogelijk de auto (net) rijdend wil houden, iets wat ik in mijn studententijd zou doen. Meneer geeft aan weinig geld te hebben, dan begrijp ik de keuzes wel, maar dan rij je dus gewoon geen goede auto. En dat is geen schande, want het geld is er dan ook niet.
Gebruikersnaam is al gekoppeld aan een ander
Gebruikersnaam is al gekoppeld aan een ander
  • 1
Met afleveringen als deze bekruipt mij het gevoel dat het in scene is gezet. Verborgen camera, of boiling point. Kijken wanneer Joep de pan uit flipt. Volgende week een auto waarin ze een giertank hebben laten leeglopen?
Huize weltevree
Huize weltevree
  • 10
Wel een typische Citroën rijder. Niet ban of er wat stuk gaat maar wanneer het stuk gaat. En wat ben ik het met Joep eens. Gewoon een wat minder slechte C3 kopen voor €500 en deze naar de sloop voor €100. Lijkt mij de goedkoopste oplossing.
jrbafwag
jrbafwag
  • 7
Er zijn veel meer typische Citroën-rijders, die goed voor hun wagen zorgen.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Ik ben een typische Citroën-rijder en zorg dat die 2 van mij gewoon op tijd hun onderhoud krijgen. Heb er nog nooit problemen mee gehaald.
Eric B
Eric B
  • 3
Ik was een typische Citroën-rijder. BX Break 1,9TD en Xantia's Break 1.8-16v, 2,1TD en 2.0HDi. Je zag mij heus in een joggingbroek, maar niet zo vies en zeker niet buiten de deur. Én er ging geregeld een stofzuiger en natte lap met sop door het interieur. Deze C3 lekker naar de sloop.
Anoniem
Anoniem
  • 13
Ongelofelijk… welke liefde wordt er aan gegeven dan? Dat ie hier nog mee durft te rijden vind ik al heel wat. Even de waslijst aan afkeur punten van apk gecheckt en dat is de afgelopen keren ook behoorlijk wat. Van de weg halen dat barrel.
Hansje62
Hansje62
  • 57
Dan ga je naar een keuring……je word gefilmd en gefotografeerd.
De auto is een rijdende vuilnisbelt, die ook zo stinkt. Technisch verre van in orde.
De eigenaar komt in een vieze joggingbroek, met dito shirt en crocs. Dat je weinig geld hebt, ala…maar je kan toch wel schoon zijn ?
ViaNova
ViaNova
  • 17
Helemaal eens. Je kunt hem in ieder geval aan de binnenkant schoon hebben voordat je naar klokje-rond gaat.
ModaalVervoer
ModaalVervoer
  • 2
Misschien is de man aan de binnenzijde schoon, net een detox gehad of zo. Een vooroordeel dat de binnenzijde niet schoon zou zijn.
Frits79
Frits79
  • 19
Het allerergste is het feit datvzijn zoon keurmeester is en dan in zo'n wrak rijden.
Toyota Prius Steroid edition
Toyota Prius Steroid edition
  • 1
Apk keurmeester bij zelfde garage als die smart specialistprutser zeker?
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/smart-city-coupe-2004-427-058-km-klokje-rond/
Edward B
Edward B
  • 2
Crocs zijn anders best prijzig, wel verstandig goed merk slippers met zo een auto ?
RoyK
RoyK
  • 0
Misschien was meneer wel schoon toen hij instapte aan de andere kant van Emmen, maar door de vieze auto ook vuil geworden toen hij in Soesterberg aankwam?
Sava
Sava
  • 7
Ik begrijp heel goed dat het niet gemakkelijk is om een auto te rijden als de financiën beperkt zijn. Maar aan deze auto zitten toch een aantal dingen die me onveilig lijken voor de eigenaar en medeweggebruikers (bijv. de oude en verschillende banden, versleten remschijven, verkeerd gemonteerde schokbrekers). Misschien beter je geld in een andere (iets betere) auto steken dan nog verder te gaan met dit exemplaar.
Rob Schiphorst
Rob Schiphorst
  • 17
Wat een wijsneus deze man, heeft als hem tenminste geloven mag zo’n beetje alle onderdelen reserve bij de hand en kan deze zo vervangen. Als je zo stellig bent zoals deze monteur van niks zo onderuit gaat bij de keuring van Joep, het gaat Joep denk net te ver om te zeggen dat dit wrak rijp is voor de sloop, ben trouwens benieuwd of de man in zijn huis net zo’n net zo smerig woont als de C3 waarbij Joep bijna een kotsbakje nodig had. Hoe durf je zo’n vuilnisbak aan te bieden voor een keuring.
Joris 7B
Joris 7B
  • 1
Ik sluit me aan bij eerdere reacties. Een belediging voor Joep en de kijkers van deze rubriek. Geschikt voor wrak van de week en zowel de auto als de eigenaar niet presentabel voor een publieke plaatsing. Hier moet ook de redactie van Autoweek ingrijpen. Zowel vanuit kwaliteit als uit perspectief bescherming van betreffende persoon.
Autobahn87
Autobahn87
  • 2
Ik denk dat deze c3 best op tijd z'n onderhoud gaat moeten doen en voorkom je problemen.
Maar best op tijd z'n banden wisselt en toch moet investeren in Nieuwe banden.
Hioniq
Hioniq
  • 15
Ik heb het artikel gelezen. Het lijkt wel dat Autoweek het voor hem opneemt! 16 jaar oude winterbanden... Als je zo nodig naar Hongarije moet, huur dan een goede veilige auto. Ongelofelijk dat Autoweek deze man een platform geeft. Je wordt er niks wijzer van, alleen dat dit nog schijnbaar kan in NL.
@Nic de Boer: shame on you.
Frits79
Frits79
  • 10
Wat een complete onzin, omdat het jou niet aanstaat mag de auto niet gekeurd worden?
Frits79
Frits79
  • 1
Dat zegt hij wel, niet met zoveel woorden.
RobG
RobG
  • 0
Voor een ritje naar Hongarije: Een setje van 4 nieuwe banden, 2 remschijven plus wat andere noodzakelijke onderdelen en dan deze C3 nemen is al goedkoper dan een huurauto. Banden, schijven etc zijn tientjeswerk voor deze auto, per onderdeel. Ook van goede merken.
.
Nee ik heb geen excuses voor dat soort onderdelen op deze wagen eigenlijk. Met een klein beetje meer moeite en een paar honderd euro extra per jaar aan onderdelen had deze man nog best een knap wagentje gehad. Maar nu is die de moeite niet meer waard.
Hioniq
Hioniq
  • 0
O, deze video ga ik dus NIET kijken
grukkie
grukkie
  • 16
Reageer dan ook niet, ga anders meteen huilen ??
Bigdaddy
Bigdaddy
  • 14
Hoe kun/durf je in vredesnaam in zo'n hok 50.000 km per jaar te rijden. Dat deze meneer zijn eigen leven niet belangrijk vindt moet hij zelf weten, maar hij zal achter je rijden en je moet een noodstop maken....
KrisPetrolHead
KrisPetrolHead
  • 1
Het heeft denk ik niet met durven te maken. De man heeft weinig geld en zo blijft hij mobiel.
Misschien kan Autoweek hem de winnende auto van de barrelbrigade geven als dat een knappere auto is.
SaabTurbo
SaabTurbo
  • 1
Gelukkig ligt de lat laag. Die peugeot bestelauto van Nic was nog beter.
RobG
RobG
  • 1
Een setje van 4 gloednieuwe en prima Hankook banden voor deze wagen kost zo'n €200-250. Die remschijven (4246R4) kosten circa €50 per set van 2, voor een merk als Brembo of Bosch. Minder voor een B-merk. Excl montage, maar deze man heeft zijn adresjes.
.
Wanneer je dat niet kan betalen, dan kan je ook geen 50.000 km/jaar betalen.
f14 Tomcat
f14 Tomcat
  • 8
Deze auto verkeert niet in nieuwstaat en er zijn wat ernstige gebreken. Maar mag het??
De auto is 18 jaar oud, met een pittige kilometerstand en het betreft een (nieuw) relatief goedkope en eenvoudig autootje.
Veel duurdere en beter onderhouden auto's zullen nooit deze leeftijd en km stand halen.
Frits79
Frits79
  • 20
Nee het mag niet, de door jouw genoemde excuses zijn geen reden om net een wrak op de weg te rijden.
Peter Sctsm
Peter Sctsm
  • 3
Nee het mag niet. Meerdere afkeurpunten voor een apk.
Wizzypkr
Wizzypkr
  • 19
Als je weinig geld hebt zou je beter kunnen kijken hoe je minder kilometers per jaar kan maken. Beter voor iedereen denk ik als ik de staat van de wagen zo behoor.
rw54
rw54
  • 1
Rond rijden met nwe. multiriem in de kofferbak terwijl de oude op knappen staat. En de terugreis vanaf Soesterbeg is ook al gauw een 120 km, hoe wil hij dat redden met die lekkage van koelvloeistof? Als zijn zoon in Emmen werkt met 50 km enkele reis en meneer over IKEA en Groningen praat ging ik ervan uit dat hij in die richting woont. Maar in Groningen is geen IKEA, wel in Hengelo. Hij kan toch gewoon zeggen in Drenthe te wonen, is toch geen schande.
Hansje62
Hansje62
  • 13
In Groningen is wel een Ikea. Op de Sontweg
XM RCK
XM RCK
  • 3
Inderdaad. Al zeker 40 jaar. Vroeger zaten ze aan de Grote Markt. Ik kan me nog herinneren dat ik daar de folder haalde, omdat ze altijd dure Sony ES apparatuur gebruikte in de brochures.
Peter Sctsm
Peter Sctsm
  • 2
In Groningen zit geen Ikea? Das misschien wel de oudste van Nederland door de nabijheid van Duitsland. Was ook symbolisch de eerste van Nederland die een paar jaar geleden over ging op de nieuwe stijl.
Jon
Jon
  • 13
Meer dan 6 ton gereden met een klein motortje en nauwelijks onderhoud. Niet slecht. Goede motor, dat redt een turbo motortje van nu niet meer.
vd Laar
vd Laar
  • 22
Dat je er zelf als een plekjanus bij wil lopen, prima, maar heb even het fatsoen om die auto van binnen netjes te maken voordat je hier aan meedoet.
Ik begrijp dat niet.
Hansje62
Hansje62
  • 16
Plekjanus.. moest het even opzoeken, maar bestaand woord, wat inderdaad aangeeft wat een viezerik die man is. Ik ga het woord onthouden.
Sava
Sava
  • 1
Weer wat geleerd. ?
Marcel21674
Marcel21674
  • 0
Zoals hij waarschijnlijk niet zal begrijpen waar jij je druk over maakt.
Matsuda
Matsuda
  • 8
Wat een onsmakelijke bedoening zeg.
En die auto ook.
MinicooperS 3461811
MinicooperS 3461811
  • 4
Als je dan bedenkt dat auto’s steeds zwaarder worden en er mensen zijn die goedwerkende remmen niet belangrijk vinden, staat ons nog wat te wachten in de toekomst. Zuinig zijn is prima, maar zonder goede banden, schokdempers en remmen rijden gaat wel ver.
Max Imumoccupancy120
Max Imumoccupancy120
  • 9
Best asociaal, zo’n incontinente auto. Overal waar je gestaan hebt meteen olie- en vetvlekken op de bestrating.
De Pijp
De Pijp
  • 16
Het is mij werkelijk een raadsel waarom mensen hun auto en zichzelf zo willen presenteren aan het AW-volk. Ik zeg verder maar niks meer...
Marcel21674
Marcel21674
  • 1
Tja, sommige mensen interesseert zich dat geen ene reet. Die heb je nou eenmaal ook.
Anoniem
Anoniem
  • 12
Als je niet veel te makken hebt is autorijden erg duur, dus dat iemand daar bewust mee omgaat snap ik. Maar waarom in vredesnaam moet je dan 50k km per jaarrijden? 5000 liter LPG kost je nu ook €500 per maand...) Je zoon van/naar werk chauffeuren en (blijkbaar) 3x in de week naar de IKEA? Laat zoonlief een scootertje kopen en koop zelf een mooie Gazelle! Meneer weet het leuk te vertellen, maar dit moet je om tal van redenen niet willen...
RJ R
RJ R
  • 1
Iemand die particulier 50.000 km per jaar rijdt heeft m.i. zijn prioriteiten niet op orde. Alleen al de tijd die het kost om die kilometers te maken...
En zeker met dit hok ga je niet voor de lol rijden.
RB 68
RB 68
  • 1
Heb het wel eens met automonteurs te doen die wel eens regelmatig in een vieze auto te moeten stappen schoonmaken is al niet zijn hobby, en uit noodzaak moet de eigenaar zelf sleutelen om de kosten laag te houden en dat zie je ook aan de auto het kan beter maar hij is toch dik 6 ton ver gekomen.
Anoniem
Anoniem
  • 4
Enkele maanden geleden stond een vrouw voor mij op de autokeuring, de wagen in deze reportage ziet er dan proper uit tegenover die van haar.
De keurder keek in haar wagen en werd kwaad, hij zei dat ze haar wagen moest poetsen en dat ze in zo een vieze wagen niet in zouden gaan zitten omdat ze dan de andere mensen na haar hun zetel zouden vies maken.
Ze moest achteruit buiten rijden en vertrekken. ?
RB 68
RB 68
  • 1
III, idd soms vraag je wel eens af of ze wonen in hun auto, maak mijn auto 1x per week binnen schoon ook de ruiten.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Zij had daar de asbak op de mat leeg gekiept naast haar, halve fastfood maaltijden met verpakking op de achterbank, drankverpakkingen, vol hondenharen, vlekken op de zetels, papier door heel de wagen, stof, kleren,...
Die keurder zei dat het toch regelmatig voorkomt dat ze een wagen niet keuren omdat hij te smerig is.
Een wagen poetsen is inderdaad niet heel veel werk, er zijn ook poetsbedrijfjes die hem binnen en buiten poetsen voor 20-30euro als ze het zelf niet willen doen.
Brabander
Brabander
  • 1
RB68: wel eens van leestekens gehoord?
RB 68
RB 68
  • 4
Hoe smaakt de azijn Brabander
Gerrit Zerken
Gerrit Zerken
  • 3
Kijk en dit is precies wat ik bedoel met die stijgende occasion prijzen steeds meer wrakken op de weg, oudste wagenpark van heel Europa, en dit komt gewoon door de apk. Lkr veilig voor andere weggebruikers.
Een en al armoe op de Nederlandse wegen, ik schaam mij er soms voor, maar begrijp de mensen die in een mindere financiële situatie zitten. Er gaan steeds meer wrakken zoals dit op de weg bij komen de komende jaren, omdat mensen noodgedwongen zolang door moeten rijden, omdat een opvolger die flink nieuwer is niet betaalbaar is. Daarom is de huidige markt ook zo slecht. Ik kijk er naar uit als auto's weer elk jaar minder waard worden en harder afschrijven dan kunnen hopelijk dit soort wrakken eerder vervangen worden. Man man man het is treurig gesteld met Nederlandse wagenpark en dito veiligheid...
Brabander
Brabander
  • 3
Niemand MOET 50.000 km per jaar rijden. Minder km = minder kosten.
Spectra
Spectra
  • 2
Aan de andere kant, als de dagwaarde van je auto hoger is zou je hopen dat mensen meer moeite doen om de auto fatsoenlijk rijdend te houden.
opabenz
opabenz
  • 2
Ik rijd regelmatig richting Sauerland. Een en al NL-barrel wat ik tegenkom. Die zie je zelfs in Libanon niet. Maar eigenaren van deze barrels staan vervolgens wel 4x jaar op Schiphol in de rij voor een vliegvakantie.
Sava
Sava
  • 3
Dat komt omdat een vliegticket naar Barcelona een stuk minder kost dan je auto naar de garage brengen voor onderhoud.
Marcel21674
Marcel21674
  • 1
Bepaal jij waar iemand zijn geld aan uit moet geven!
Max Imumoccupancy120
Max Imumoccupancy120
  • 0
Dat is Schiphol. Rij voor het inchecken. Rij voor de bagage. Rij voor de paspoorten. Rij voor het boardr.
RobG
RobG
  • 0
Ik rij ook regelmatig naar Sauerland. En naar München (waar ik woon).
.
Ik zie veel slechte Nederlandse chauffeurs. Maar slechte Nederlandse auto's? Niet vaker dan Duitsers of Belgen. Met uitzondering van Carbagerun deelnemers etc natuurlijk.
.
Deze C3 ziet er trouwens van een afstandje ook niet slecht uit. Dat die technisch slecht is en het interieur een zwijnenstal is, kan je op de Autobahn niet zien. Ik ben echt benieuwd waar jouw onderbuikopmerking vandaan komt.
Peter Sctsm
Peter Sctsm
  • 3
Ik ben het met je meeste punten eens, maar dat Nederland het oudste wagenpark van Europa heeft is, gebaseerd op twintig jaar aan autovakanties door heel Europa, echt een mythe die alleen in de reacties onder artikelen van Autoweek leeft. Misschien in vergelijking met Duitsland en België. Maar ga eens ten oosten van Duitsland en Oostenrijk en ten zuiden van de Alpen kijken. Dan weet je niet wat je ziet hoor.
Sjors999
Sjors999
  • 3
Wel leuk om eindelijk VOLV60T5 te zien.
Kristian2
Kristian2
  • 3
Wat een smerigheid op wielen (en in joggingbroek). Helemaal niet erg dat deze man weinig te besteden heeft, dat is echter geen excuus om er zo vies bij te lopen en te rijden. Verder ben ik bang dat deze man zichzelf wat te hoog inschat als automonteur. In een ver Oostblokland zouden auto en bestuurder niet opvallen. In de vele dashcamvideos van ongevallen daar wordt ook wel meteen duidelijk wat de gevolgen zijn van een gaar onderstel en oude versleten banden van een dubieus merk.
Om positief te eindigen, als je niet bezuinigt op onderhoud helemaal geen verkeerde auto zo’n C3.
EV0 II
EV0 II
  • 1
Misschien was zijn wasmachine wel stuk? Volgende auto misschien die Wastra van master Milo.
Sjors999
Sjors999
  • 3
Of misschien onderdelen van die wasmachine gebruikt om deze rijdend te houden.
Gerrit Zerken
Gerrit Zerken
  • 3
En ja ik snap het echt ik kan met 2 werkenden 2 kids en 80k euro bruto per jaar en een middelgrote tussenwoning koop ook maar een 17jr oude BMW en gelukkig een iets nieuwere 5jr oude Sandero permiteren. Auto's zijn gewoon onbetaalbaar geworden, laat staan een EV ? Gelukkig heb ik nog voldoende geld om mijn auto's veilig op de weg te houden.
Brabander
Brabander
  • 3
80K en zo slecht in interpunctie, zinsbouw en grammatica? U werkt met uw handen, begrijp ik. Overigens rij ik met een dergelijk salaris (en mijn vrouw ook, dat wel) wel degelijk elektrisch.
Gerrit Zerken
Gerrit Zerken
  • 3
Heeft u ook kinderen? Zo ja dan mag u hier de financiën komen doen ? Het geld vliegt er uit. Gelukkig zit ik niet aan de top qua hypotheek, kan hier makkelijk blijven wonen als 1 van de twee zijn baan verliest. Maar flink sparen is er niet bij. 20k voor een EV heb ik al helemaal niet. Wij zijn overigens nog relatief jong 37 en 32. Ik klaag niet hoor laat dat even duidelijk zijn, maar auto's zijn hier gewoon heel duur geworden zowel in aanschaf als gebruik!
Gerrit Zerken
Gerrit Zerken
  • 2
Ohja ons beide auto's zijn 100% betaald met eigen geld, geen private lease constructie. Zo rijden de meeste particulieren een EV tegenwoordig. Ja zo kan ik het ook wel...
Ruttie85
Ruttie85
  • 7
Vergeet niet dat door die Lease EV de hypotheekmogelijkheden drastisch verminderen.. Anderhalf keer nieuwwaarde auto. Mensen zouden wel beter even nadenken voor ze aan zo’n private lease constructie beginnen.. (scheiding?). Mij is geleerd, leen alleen geld voor een huis en verder niet. (Maar ik zal wel een ouwe l*l zijn..) Ook wij doen 80k euro per jaar met zelfs twee auto’s.. Echter gebruikt en beneden de 10k euro. Ze zien echter wel jaarlijks de garage en staan er ook optisch netjes bij. Maar wat kinderen en geld betreft.. Ja, het VLIEGT eruit.. Deze man zal zijn financiële redenen hebben maar rijden in smerige bakken is bij mij een no go.. (Er zijn ook wasstraat abonnementen of zelfs de wasbox is mogelijk als je zelf een washandschoen meeneemt. Ben je voor twee euro klaar!)
Carpe
Carpe
  • 22
Dit moet een weddenschap zijn geweest. "Jij durft echt niet in die kleren daar naar toe". Verloren!
Greenmachine
Greenmachine
  • 4
Onbegrijpelijk en levens gevaarlijk. Wat als een band van 16 jaar ? plots de geest geeft met een snelweg gangetje ?
Foutieve ophanging noem maar op .
Misschien wordt het eens tijd om bij klokje rond standaard een keuringsmeester van de RDW uit te nodigen . Kunnen ze gelijk het voertuig onveilig verklaren en van de weg plukken .
gasser
gasser
  • 1
Ik denk niet dat hij 160 op de snelweg rijdt. Met 100 verongeluk je niet na een klapband. Al zou ik er ook niet op zitten te wachten.
Greenmachine
Greenmachine
  • 1
Ik denk niet dat hij 160 op de snelweg rijdt. Met 100 verongeluk je niet na een klapband. Al zou ik er ook niet op zitten te wachten.

Dat weet je maar nooit Bij 100 en een schrikreactie kan het altijd misgaan En wat te denken als een stuk van de band los komt terwijl er een motorrijder achter zit . Je bent wel verantwoordelijk voor de toestand waarin je voertuig zich bevind.
Max Imumoccupancy120
Max Imumoccupancy120
  • 1
Die winterband is uit de tijd dat we nog echte winters hadden zal hij wel denken. Dan moet hij goed zijn.
EV0 II
EV0 II
  • 6
Waar anderen de wegenwacht bellen om een lekke band te verwisselen vervangt deze kerel zijn koppakking even op de vluchtstrook...
Hij lekt nu slechts op 4 plekken koelvloeistof. Denk dat het na het wisselen van die koppakking een vergiet is.
Senor la Gaita
Senor la Gaita
  • 1
Waar anderen de wegenwacht bellen om een lekke band te verwisselen vervangt deze kerel zijn koppakking even op de vluchtstrook...
Hij lekt nu slechts op 4 plekken koelvloeistof. Denk dat het na het wisselen van die koppakking een vergiet is.

Denk eerder dat hij een rauw ei in het koelsysteem gooit
Hencque
Hencque
  • 2
Hij zal een blikje Barsleaks in zn auto hebben liggen denk ik. Waarschijnlijk wordt er dat op de terugweg al ingekieperd voordat het systeem verder afgevuld wordt met kraanwater...
rw54
rw54
  • 1
Denk eerder dat het hier om een klepdekselpakking zal gaan, niettemin....
Sharknose BMW
Sharknose BMW
  • 2
Of dit is in scene gezet, of dit is toch wel een droevig verhaal. De lieve man is zo vriendelijk om zijn zoon iedere dag naar z'n werk te brengen, maar vergeet compleet de staat van z'n auto (technisch en hygiënisch) en wellicht ook wel die van zichzelf als persoon (zo komt het op mij over).
Je hoeft geen enorm hoge standaarden te hanteren om je auto (en jezelf) proper te houden en daar is ook niet veel geld voor nodig. Ik vind het sneu voor Joep en ik begrijp dat hij de proefrit vroegtijdig afbreekt. Ik geloof best dat de eigenaar deze auto 'liefde en aandacht' geeft, alleen als je niet de kennis en kunde hebt de reparaties op een juiste manier uit te voeren dan betekent dat niet zoveel.
Mijn advies is stoppen met onderdelen te kopen voor dingen die nog niet stuk zijn, het ding naar de sloop te brengen en een frisser modelletje te vinden. Ik zie dat er genoeg 1.1i'tjes op marktplaats staan voor onder de €1250,- met weinig KM's. En je hebt de onderdelen er al voor...
EV0 II
EV0 II
  • 1
Dan moet je nog steeds wel die 1250 hebben... Gezien de huidige energie en brandstofprijzen hier in NL wordt dat steeds lastiger voor veel mensen.
Ruttie85
Ruttie85
  • 0
Goede motivatie Sparknose.. Ik denk dat inderdaad zoeken naar een andere Citroen rond de 1,5k euro MEER loont dan deze ellende op de weg te houden. (Filmpje nu gezien, goed dat Joep inhaakt op de banden van 10 jr.. die van mij (achter)zijn 8. Met de 10 gaan ze eronderuit. )
Erik Huizen
Erik Huizen
  • 5
Even als reactie op bovenstaande reacties: jullie willen niet weten hoeveel Nederlanders er zijn die beneden de armoede grens leven. Dit soort mensen zie je normaal niet omdat men zich voor de situatie schaamt waarin ze zich bevinden.
De mensen die op TV en social media de dienst uitmaken zijn de happy view. De mensen die het gemaakt hebben werkzaam op de Zuidas en wonende op de Grachtengordel. Dat is ook het beeld dat onze regering naar buiten toe wil uitstralen. Dat iedereen in Nederland in weelde leeft en alles zo goed geregeld is. Echter, de waarheid ligt helaas anders.
Het gros van de Nederlanders heeft eigenlijk helemaal geen geld meer om een oud wagentje te onderhouden. Kijk maar eens om je heen op de weg.
Dus pluim aan deze meneer dat hij naar buiten wil treden en zich niet schaamt voor zijn situatie.
Ook een dikke pluim aan deze C3 omdat deze zover is gekomen op weinig onderhoud.
Conclusie: zo slecht zijn Franse auto's dus niet!
Ruttie85
Ruttie85
  • 0
Dat is zeker waar maar misschien liggen hier andere oplossingen in optie.. (zoon dichter bij het werk.., ?) er moet toch een mogelijkheid zijn minder km’s te gaan rijden want dit is voor niemand veilig.. knap dat meneer dit op TV doet.. ik had naargelang de reacties een veel pittiger beeld verwacht.
Peter Sctsm
Peter Sctsm
  • 2
Ik ben het met je eens dat je niet over de man zelf moet oordelen als je zijn situatie niet kent. Echter, deze rubriek is in ieder geval wél bedoeld om de auto te beoordelen. En dan vind ik het schrikbarend dat dit soort auto's door de APK komt. Alleen al de banden waar echt geen enkele noodstop meer in zit. Op nieuwe winterbanden is een noodstop in de regen bij warm weer al gevaarlijk. Laat staan op tien jaar oude versleten winterbanden.
Phils
Phils
  • 8
Door dit soort knutselprojecten vraag ik me af of de APK een wassen neus is...
PBO
PBO
  • 10
Als je sec kijkt naar de feiten dan staat hier een 18 jaar oude C3 met dik 6 ton op de klok, die al ca. 275.000 km met minimale financiële middelen in de lucht wordt gehouden. Een auto met een toenmalige nieuwwaarde van zo'n 13k en niet bepaald bedoeld als kilometervreter. Ik vind dat best netjes.
Veel zaken die er nu aan mankeren zijn het gevolg van keuzes van de eigenaar i.c.m. een krap onderhoudsbudget. Verder blijkt de koelvloeistoflekkage dus een slangetje, de olie onder de kap komt door een kapotte carterventilatieslang in het verleden, waarbij de eigenaar na reparatie niet de moeite heeft genomen de motorruimte weer wat schoon te maken (gelezen in het blad). En over roest heb ik Joep niet gehoord. Met wat meer onderhoudsbudget had hier een technisch prima wagentje kunnen staan.
ak2
ak2
  • 9
Jammer dat de auto zo vies is, en dat er veel te veel aan geknutseld is. Nu is de auto gewoon onveilig en vervuilend, en is er veel aan kapot.
In de basis is de C3 best een goede auto, geen roest na 18 jaar, en deze goedkope auto heeft met weinig onderhoud en zorg maar liefst bijna 619.000 km afgelegd. Dat is best een grote prestatie.
Martinello
Martinello
  • 2
Vraag me of of het zo slim was om deze meneer uit te nodigen. Op YouTube is hij al boos aan het reageren op mensen die zijn niet al te hygiënische auto en voorkomen bespotten.
Pepe41
Pepe41
  • 5
Als je 50k per jaar prive rijdt is het inderdaad best logisch dat je kritisch naar je kilometerkostprijs kijkt, anders wordt en al heel snel een onbetaalbare hobby. Of meneer dat op de juiste manier doet laat ik maar even in het midden. Maar ik zou wel graag willen zien hoe hij een koppakking vervangt langs de kant van de weg.
Twin Turbo
Twin Turbo
  • 2
Twee keer vies....ik ben gestopt met kijken. Voor het eerst.
Dietrich Cleijne
Dietrich Cleijne
  • 1
Er is een evenwicht, de berijder is net zo beduimeld als zijn voertuig.
LaMawaaie
LaMawaaie
  • 0
Joep, ik heb nog een leuke schoonzoon nodig! Laat effe wat weten als je zin hebt om in Spanje te werken. (Daar zijn nog véél meer barrels waar je je hart aan kan ophalen)
For the time being, ga zo door!
ps:
Hoe meer sarcasme hoe beter!
lekkermobiel
lekkermobiel
  • 3
Ja, kan schoner. Dat is feitelijk. En sommigen investeren graag nul tijd in schoonmaken. Ieder zijn eigen wagen.
Hij maakt wel duidelijk dat er grote delen in het land zijn waar men behoorlijk afhankelijk is van een auto. Voor mijn gevoel begrijpen vele randstedelingen dit onvoldoende. Een auto is een eerste levensbehoefte: woon werk, van en naar zorg, 's winters je kind naar school brengen ipv 30km per bus, familie-bezoek, boodschappen of net wat meer zoals IKEA. En Den Haag belast maar makkelijk, graag en veel. Het leven kent meer dan tussen Almere en Amsterdam of van Zoetermeer tot Den Haag .. Waarom steeds maar het leven van eigen burgers zuur maken? Adviserende ambtenaren en politici lijken zo vaak de wereld niet te kennen. Ken er velen in Oost NL, wonen lijkt iets goedkoper maar dat geldt niet voor de huurders. Mobiliteit is duurder en dus gewoon duur.
WimZ
WimZ
  • 1
Tja en wonen in de Randstad heeft dan weer andere nadelen en is, alles opgeteld, een stuk duurder. Geen enkele reden dus om slachtoffer te spelen.
FvG
FvG
  • 4
Toch een grote prestatie dat zo'n wagentje, dat toch niet direct als kilometervreter bedoeld is, met zó weinig zorg en aandacht deze kilometerstand weet te bereiken. Heel veel Pree Mie Oem Deutsch doet het hem niet na. Maar met die banden zou ik nog geen kilometer verder meer durven te rijden. Ver over de houdbaarheidsdatum heen, van een of ander vaag merk en dan nog zomer- en winter exemplaren door elkaar. Man man, hoe verzin je het!
Hendrikus
Hendrikus
  • 3
Tjsa, knappe prestatie dat deze auto zo'n km stand gehaald heeft.
Dat je weinig te besteden heeft is natuurlijk vervelend, maar houd het in ieder geval veilig voor jezelf en mede weggebruikers.
Verbazend dat zo'n auto blijkbaar nog goedgekeurd de weg op mag.
fred Pothof
fred Pothof
  • 3
Deze auto is idd weer door de apk. pffff. Of er is relatief veel geld in gestoken, of........? De apk keurmeester is een goede kennis van deze man.
Want als je er vier nieuwe banden onder monteert schokbrekers vervangt die wel goed passen, alle lekkages verhelpt, en de multiriem vervangt en dan ook nog de remschijven met remklauwen en blokken, Dan ben je toch wel snel 2000 euro verder denk ik zo. En dat is misschien een beetje laag ingeschat.
En de binnenkant van de auto is vaak een afspiegeling van de buitenkant.
Er wordt nauwelijks wat aan gedaan....
Kminne
Kminne
  • 6
Ik vind dat uitermate lullige Franse muziekje aan het begin van de video wel treffend gekozen.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Maakt niet uit op welk medium een filmpje over een Franse auto verschijnt, elke keer gaat het gepaard met zo'n verschrikkelijk accordeon-gejengel.
RobG
RobG
  • 0
Waarom dan? De man is toch niet Frans? Bij een slecht onderhouden Duitse auto en een eigenaar uit Zeeland een lullige Duitse schlager spelen?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik heb werkelijk geen idee, misschien om de associatie met Frankrijk op te roepen? Maar kijk maar eens op YouTube naar een filmpje over een Franse auto, geheid dat er zo'n lullig accordeon-gejengel onder gemonteerd is. En bij een slechte Duitse auto in Klokje Rond zal ik eerder van die Blaskapelle-hoempa eronder monteren ?
EdKroket070
EdKroket070
  • 1
Even een lapje door de wagen halen was blijkbaar een te grote moeite. Net als kleding zonder vlekken aantrekken. Beetje rustig rijden bewijst dat je ver kan komen met een klein autootje. Beter kan meneer zich verdiepen in het sleutelen aan z'n wagen. Goed dat je zelf kan sleutelen, maar doe het dan wel goed.
chr rijder
chr rijder
  • 0
journalisten ook die van autoweek doen dit met opzet. Iemand voor schut laten daar kikken ze op.
KrV
KrV
  • 1
Dat zoiets nog de weg op mag in een "beschaafd" land...
Ik meen ook de eigenaar (z'n pyjamabroek) tot hier te ruiken!
Lionbelfort
Lionbelfort
  • 3
Joep toch: "Remolie"? Olie is om iets te smeren, mag hopen dat dat niet het doel van de substantie is. 1 vd eerste dingen die ik leerde op de opleiding Autotechniek: Remvloeistof ipv remolie.
On topic. Deze eigenaar direct beboeten, begaat iedere dag een milieudilict. Asociaal die lekkages.
Remigius
Remigius
  • 0
En svp "schokdempers" ipv "schokbrekers" , ook al zo'n vaak gemaakte fout
Ruttie85
Ruttie85
  • 4
Slotsom; Een Franse voiture is zo slecht nog niet als je kijkt hoe weinig onderhoud hieraan wordt gepleegd. In die zin heeft de eigenaar helemaal gelijk.
Lionbelfort
Lionbelfort
  • 2
Klopt een neef van mij heeft er eentje met de 1.4 16V en ruim 3 ton op LPG, die auto wordt wel goed bijgehouden en heeft tot nu toe voor weinig kopzorgen geleid.
Bimmert
Bimmert
  • 2
Arm en vies zijn verschillende dingen. Je kunt arm zijn maar hoeft niet vies te zijn.
.
verder valt de mildheid naar de auto op, ten onrechte, van de weg met dat rijdend milieudelict.
SOS
SOS
  • 0
Als er iets is waar hij er direct in moet investeren dan zijn het 4 nieuwe banden van een A-merk. De staat van je banden en ophanging zijn bepalend voor je remweg. Dit is criminele nalatigheid.
FvG
FvG
  • 1
Als er iets is waar hij er direct in moet investeren dan zijn het 4 nieuwe banden van een A-merk. De staat van je banden en ophanging zijn bepalend voor je remweg. Dit is criminele nalatigheid.

Ik zou er niets meer in investeren. Het autootje heeft zijn tijd gehad, het heeft een opzienbarende prestatie geleverd, waar heel veel peperduur ander blik jaloers op kan zijn, maar het is nu op en toe aan zijn pensioen. Er mankeert, behalve de gare banden, verder ook nog van alles en nog wat aan, en reparatie van dit alles overstijgt ver de waarde. Eens is het over.
Jag
Jag
  • 3
Ik lees hier veel over weinig geld, niets te makken en dat soort uitlatingen. Dan begrijp ik dat je het technische deel zo goedkoop mogelijk wilt doen. Maar op de sloop staan toch veel van dit soort auto's waar je dan nog best goede remmen af kunt halen. Juist monteren van schokdempers. 4 jongere banden die gelijk zijn en niet een mengelmoes van rubbersoorten. Veer blokken slijten in de regel niet. Er zijn technisch genoeg oplossingen dit met een heel klein budget op te lossen. Maar wat kost een emmertje water met wat schoonmaakmiddel? Een klein budget hoeft toch niet met slechte hygiene samen te gaan? Met een schone auto van binnen wordt het leven een stuk fijner.
FvG
FvG
  • 0
Maar op de sloop staan toch veel van dit soort auto's waar je dan nog best goede remmen af kunt halen. Juist monteren van schokdempers. 4 jongere banden die gelijk zijn en niet een mengelmoes van rubbersoorten.

Allemaal waar, maar dan moet je wel zelf een begenadigd sleutelaar zijn, en daar ook de faciliteiten voor hebben. Als ik kijk naar de staat waarin zijn auto nu verkeert, geloof ik niet echt dat deze man nou zo'n bijster Handige Harrie is. Aangezien garages meestal niet met onderdelen van de sloop werken, maar met nieuw, is het ook geen optie om het te laten doen.
Jag
Jag
  • 0
Toch maar even het geluid aanzetten? Hij zegt dat hij alles zelf doet.
RobG
RobG
  • 0
Remmen van de sloop? Een setje (2) nieuwe schijven van een A merk kosten €50.
Gebruikte banden? Een setje van vier van Hankook kost €200-250.
.
Het is niet eens de moeite waard om dat soort spul op de sloop te halen. Zeker die remmen niet. Die hebben een kortere levensduur (=vaker vervangen =meer €) en het kost je meer tijd en moeite. Dat is verkeerde zuinigheid.
.
Ik zou nieuwe onderdelen monteren en simpelweg proberen wat minder km's per jaar te rijden.
Astennu
Astennu
  • 3
Een koppakking langs de weg vervangen? dat zou ik oprecht wel eens willen zien hoe hij dat gaat doen.
Als je die multi riem toch hebt liggen vervang hem dan gewoon even ipv zo door te blijven rijden. Als hij gaat kan je ook ongelukken veroorzaken waarbij andere mensen de dupe worden.
Ik ben echt verbaast over in wat voor een staat sommige auto's (waaronder deze) op de openbare weg rijden ?
10001
10001
  • 0
Slaat ook nergens op wat de eigenaar uitkraamt @asten. Man leeft een beetje in zijn eigen realiteit.
GTIUpper
GTIUpper
  • 4
Ik ben voorstander om Carrec te machtigen om WOK-statussen te geven, wat een troep is hier het afgelopen halfjaar de revu gepasseerd, zo ook dit exemplaar.
Anoniem
Anoniem
  • 2
Dat je niet over veel geld beschikt, is tot daar aan toe, maar om er dan als een Tinus Plekzak bij te lopen.. Ik geef Joep ook groot gelijk om de proefrit voortijdig af te breken met deze vuilnisbak op wielen.
EV0 II
EV0 II
  • 0
Op Youtube reageer iemand van Jetcars. Het was altijd een prima auto, en daar in onderhoud geweest. Auto komt daar ook vandaag zegt ie. Zou veel verklaren, maar ik betwijfel of het klopt...
10001
10001
  • 0
Jetcars is een eind van Groningen. Ben trouwens wel een langsgeweest bij Jet. Niks mis mee. Aanbod is meest barrels maar dat wordt ook niet verhuld. Geen opdringerige figuren. Je kunt de waar op je gemak bekijken.
KaKa
KaKa
  • 4
Ik ga er van uit dat het een schone broek was bij vertrek en dat meneer een reparatie heeft gedaan onderweg?
Dat kan gebeuren.
johan1989
johan1989
  • 1
Beste C3 eigenaar,
Ik smeek u, koop een ouwe Toyota en stop met sleutelen.
BillytheKid
BillytheKid
  • 0
Aub geen auto, maar paar degelijke schoenen ? .
RobG
RobG
  • 1
Wanneer hij een Yaris had gekocht met 3 ton op de teller, en die ook tot 6 ton had gereden en precies hetzelfde aan onderhoud had uitgegeven... dan waren de problemen precies hetzelfde.
.
Wordt een interieur in een Toyota minder snel vies? Slijten banden minder snel? Worden schokbrekers automatisch wel juist gemonteerd? Slijten remblokjes nooit af tot het kale metaal wanneer je ze niet tijdig vervangt? Zijn rubbers van de uitlaat (na 6 ton) nooit aan vervanging toe?
.
Ik zie in dit filmpje veel misgaan, maar niets gerelateerd aan Citroen.
Agent327
Agent327
  • 0
Ik krijg een beetje het 'ik vertrek ' gevoel bij deze man. Vol overtuiging in alle naïviteit en niet gehinderd door enige kennis, het avontuur tegemoet. Je zet jezelf wel te kakken op deze manier. En wij als kijkers gniffelend van leedvermaak.
BillytheKid
BillytheKid
  • 1
Ok, je kan idd weinig te besteden hebben, des te verstandiger dien je dan met je geld om te gaan. Dit is idd een rijdende vuilnisbak. Afgezien daarvan, als onderdelen niet eens juist gemonteerd zijn, oude banden, versleten remmen, nieuwe riem ligt in de kofferbak, etc. Kledingkeuze........... En zeggen dat koppakking onderweg kan vervangen?????? Je lult maar wat, maar vreet beter!
.
Nic vroeg het correct: 'Is het een sport om zo goedkoop mogelijk te rijden?'
Peugeot Expert
Peugeot Expert
  • 1
Even voor de film een sopje door de auto , en je zondagse pak aan ...
10001
10001
  • 2
Respectloos om je auto zo aan te bieden en ook het fatsoen niet te hebben om jezelf in een schoon setje kleding te steken. Volgende keer gewoon weigeren en terug naar huis sturen.
Paul vN
Paul vN
  • 0
Voor 10 jaar oude voorbanden, die 50.000 per jaar afleggen, zit er - zo op het oog - nog verrassend veel profiel op! Of zouden die banden er pas na 9 jaar levensduur op gelegd zijn?
GVF EXE
GVF EXE
  • 0
Een top voorbeeld van iemand die niet kan sleutelen. Wrak vd weg. Maar een lekke kop aan de kant vd weg repareren en niet eens de voorpoten goed in elkaar krijgen, toppie.
elmo
elmo
  • 0
Wat triest dat iemand dit op deze manier doet. Dat zoiets door de apk komt zou niet mogen.
Als je 50000km per jaar rijdt op lpg is ook duizenden euro's aan brandstof.
Een elektrische fiets voor zijn zoon is goedkoper mits hij geen fysieke problemen heeft. Anders ondersteuning aanvragen bij de vele instanties die nl kent.
Je hebt niet alleen een verantwoordelijkheid voor jezelf als je de weg opgaat maar ook voor je medeweggebruikers!

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Praat verder op het forum