Zuinig kruisen met de Phantom Coupé

Rolls Royce Phantom Coupé
Rolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom CoupéRolls Royce Phantom Coupé
Hier is dan de Benjamin van het Rolls Royce-gamma, de Phantom Coupé. Hij is zo chique als je van een auto in het topsegment mag verwachten, maar biedt als kers op de slagroom ook nog eens 'het laagste brandstofverbruik van z'n klasse'.
Dat lage verbruik is natuurlijk relatief: we geloven de Engelsen op hun woord dat de Coupé zuiniger is dan een Phantom Drophead, maar uiteraard komt de koper van de sportiefste Rolls niet in aanmerking voor 14 procent bijtelling. Wel blijft het aantal tankbeurten beperkt door een 25 procent grotere brandstoftank.
In het vooronder vinden we de aristocratische 6,75-liter V12 met een vermogen van 453 pk en een maximumkoppel van 720 Nm. Nog altijd dé motor om statig mee over het wegennet te zoeven. De nieuwste Rolls-Royce heeft een aluminium carrosserie, die volgens het Britse merk de stijfste is uit de geschiedenis van het merk. Dit maakt de Phantom Coupé tot dé rijdersauto uit het gamma.
De portieren openen naar achteren toe open, een extra geste om de achterpassagiers verder de vertroetelen. De bagageruimte heeft een inhoud van 395 liter. Hoe ruim de auto precies is, kunnen we ontdekken op 4 maart. Dan toont Rolls-Royce de nieuwe auto voor het eerst, uiteraard op de Autosalon van Genève.

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.