Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Nieuws

Zevenzits MPV van Lotus

Zevenzits MPV van Lotus
Zevenzits MPV van LotusZevenzits MPV van LotusZevenzits MPV van LotusZevenzits MPV van LotusZevenzits MPV van LotusZevenzits MPV van LotusZevenzits MPV van Lotus
  • Nic de Boer
  • Nieuws
24 februari 2006 om 16:06
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
Dossier:

Salon van Genève 2006:

 Meer informatie: www.salon-auto.ch

Lotus laat op de Autosalon van Genève de APX zien. Het is een bijzonder krachtige mpv die een uithangbord is voor het kunnen van Lotus.
Lotus laat op de Autosalon van Genève de APX zien. Het is een bijzonder krachtige mpv die een uithangbord is voor het kunnen van Lotus. De APX is ontwikkeld door Lotus Engeneering, de technische tak van het merk Lotus. Het is een vierwielaangedreven crossover met zeven zitplaatsen en een supercharged V6 aan boord die 300 pk en een maximaal koppel levert van 360 Nm. Volgens Lotus gaat de APX in 5,4 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid ligt op 245 km/u. De auto is 4,69 meter lang, 1,85 meter breed  en de wielbasis is 2,70 meter Bijzonder aan de APX (Aluminium Performance Crossover) is dat hij slechts 1.570 kilo weegt – een vlieggewicht voor dit soort auto's. Lotus claimt door dit lage gewicht een brandstofverbruik van 8,7 liter op 100 kilometer (1:11,5) terwijl soortgelijke modellen van andere merken een gemiddeld verbruik scoren van 13 liter op 100 km (1:7,7). De APX is zo veel mogelijk opgetrokken uit aluminium en volgens Lotus Engineering zo goed als productieklaar. De auto is zo geconstrueerd dat de auto kosteneffectief wanneer 30.000 stuks per jaar worden gebouwd. De Lotus APX is gebouwd op het VVA platform (Versatile Vehicle Architecture). Met deze flexibele bodemplaat kunnen op een snelle en goedkope manier nieuwe auto's worden gebouwd. Lotus wil met de APX laten zien wat allemaal mogelijk is met dit platform. De eerste productie-Lotus die van het VVA-platform gebruikmaakt is de opvolger van de Esprit die voor 2008 op de kalender staat. Voor de vormgeving van de APX is gekozen voor het Jekyll and Hyde-principe. Aan de buitenkant is niet direct te zien waartoe deze auto in staat is. Als potentiële klant hebben de designers een sportautoliefhebber voor ogen met twee jonge kinderen die ook af en toe ruimte nodig heeft om naast zijn gezin nog twee of drie volwassenen mee te nemen. Daarom is een derde neerklapbare zitrij gemonteerd.
  • Houd me op de hoogte over de Lotus APX
  • Lees meer over supercars en sportscars
Lotus Salon van Genève 2006 Supercars & Sportscars

Uitgelicht aanbod

    Lotus Exige VDK 490 Special

    Lotus Exige VDK 490 Special

    • 2020
    • 9.775 km

    € 101.395

    Lotus Elise 1.8-16V 111 S - 160pk - Airco - Softtop -

    Lotus Elise 1.8-16V 111 S - 160pk - Airco - Softtop -

    • 2002
    • 24.031 km

    € 31.500

    Lotus Exige S V6

    Lotus Exige S V6

    • 2015
    • 47.000 km

    € 72.895

Meer Lotus occasions
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Lotus specificaties
  • Lotus occasions
  • Lotus video's
Advies en informatie
  • Lotus tests
  • Lotus gebruikersreviews
  • Lotus index
PREMIUM
Lotus Exige S Roadster - Blits Bezit

Lotus Exige S Roadster - Blits Bezit

Zeg Lotus en de associatie met autosport, minimaal gewicht en Colin Chapman is snel gemaakt....

Lees meer
Op de rollenbank - Lotus Elan Turbo

Op de rollenbank - Lotus Elan Turbo

30

Oude Engelse auto's willen nog wel eens tegenvallen als je het vermogen gaat nameten op...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Elektrische superkracht van ZAP

    Elektrische superkracht van ZAP

    • 31 januari 2007
Merk
Merk
  • Nieuws
    Lotus gaat nooit vertoonde klassiekers tóch bouwen

    Lotus gaat nooit vertoonde klassiekers...

    8
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Lotus Emira GT4: knalhard circuitbeest

    Lotus Emira GT4: knalhard circuitbeest

    4
    • 6 mei 2022
  • Nieuws
    Lotus Eletre: elektrische SUV luidt nieuw hoofdstuk in

    Lotus Eletre: elektrische SUV luidt nieuw...

    93
    • 29 maart 2022
  • Lotus Eletre - Eerste Kennismaking

    Lotus Eletre - Eerste Kennismaking

    46
    • 29 maart 2022
  • Nieuws
    Elektrische SUV Lotus heet Eletre

    Elektrische SUV Lotus heet Eletre

    23
    • 28 maart 2022
  • Nieuws
    Lotus Emira met viercilinder van AMG duurder dan verwacht

    Lotus Emira met viercilinder van AMG duurder...

    37
    • 23 maart 2022
  • Nieuws
    Dit is de eerste elektrische SUV van Lotus!

    Dit is de eerste elektrische SUV van Lotus!

    25
    • 8 maart 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden