AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Wiesmann GT met motor van BMW M5
Wiesmann is bezig met onderhandelingen met BMW over de V10 van de BMW M5. Die zou een plek moeten krijgen in de GT. Ook komt er van de hardtop-Wiesmann een ClubSport-versie.
Wiesmann is bezig met onderhandelingen met BMW over de V10 van de BMW M5. Die zou een plek moeten krijgen in de GT. Ook komt er van de hardtop-Wiesmann een ClubSport-versie.
De Wiesmann GT wordt geleverd met de van BMW afkomstige 4,8-liter V8 met 367 pk. BMW is nu aan het onderhandelen om ook de beschikking te krijgen over de 507 pk sterke V10 die dienstdoet in de M5 en M6. In de 1.190 kilo wegende Wiesmann belooft deze krachtbron indrukwekkende prestaties. Wanneer BMW de V10 niet aan Wiesmann wil afstaan, overweegt het kleine Duitse merk een compressor op de 4,4-liter V8 te schroeven om zo evengoed een auto met een hoger vermogen te kunnen aanbieden.
Naast een krachtiger versie van de GT, is Wiesmann ook bezig een extreem lichte ClubSport-versie van deze auto te ontwikkelen. Deze variant is in de eerste plaats bedoeld voor gebruik op circuits. Met welke motor de GT ClubSport is uitgerust, is nog niet bekend.
Allereerst werkt Wiesmann aan een rechtsgestuurde versie van de GT zodat ook in Japan, Groot-Brittannië en Australië voet aan de grond wordt verkregen. Op het moment wordt bij Wiesmann in Dülmen bovendien druk gewerkt aan de bouw van een extra fabriekshal. Volgend jaar worden volgens de planning 160 Wiesmanns geproduceerd. Als de uitbreiding gereed is, en de fabriek op volle toeren draait, is er een maximale capaciteit van 300 stuks per jaar.
Plaats een reactie