AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Volkswagen Touareg in hittetest
60
De Volkswagen Touareg heeft het niet makkelijk in het segment van de grote SUV's. Daar moet de Touareg het namelijk opnemen tegen auto's als de Audi Q7, BMW X5 en Porsche Cayenne, die profiteren van een premiumlogo op de voorplecht. Volkswagen is in Death Valley druk aan het testen met de nieuwe generatie, die een en ander recht moet zetten.
De belangrijkste verandering is dat Volkswagen de Touareg op dieet heeft gestuurd. Allereerst gebruikt het merk meer lichtgewicht materialen, zoals bijvoorbeeld aluminium. Daarbovenop komt nog eens dat de SUV kleiner wordt. Een logisch gevolg van het feit dat de Touareg weer z'n platform gaat delen met de Audi Q7 en de Porsche Cayenne, die ook krimpen.
Door het lagere gewicht wordt de Touareg lichtvoetiger en, belangrijker nog, daalt het verbruik. In deze tijden van CO2-regels is dat natuurlijk geen overbodige luxe. Ook een nieuw motorenpalet helpt daarbij. We verwachten alleen nog geblazen motoren, TDI's en TSI's dus. Ook de 3,0-liter TFSI met supercharger is een goede kanshebber voor een plekje voorin de nieuwe Touareg. Heel misschien komt Volkswagen voor de oliesjeiks nog met een W12-versie, maar wij zouden ons geld er niet op zetten.
Wel komt er na enige tijd een hybride Touareg beschikbaar, omdat Porsche immers toch al de hybridetechniek klaar heeft voor dit platform. Wanneer deze groene Touareg komt is nog onduidelijk, maar de gewone versies komen eind 2010/begin 2011 bij de dealers te staan.
Door het lagere gewicht wordt de Touareg lichtvoetiger en, belangrijker nog, daalt het verbruik. In deze tijden van CO2-regels is dat natuurlijk geen overbodige luxe. Ook een nieuw motorenpalet helpt daarbij. We verwachten alleen nog geblazen motoren, TDI's en TSI's dus. Ook de 3,0-liter TFSI met supercharger is een goede kanshebber voor een plekje voorin de nieuwe Touareg. Heel misschien komt Volkswagen voor de oliesjeiks nog met een W12-versie, maar wij zouden ons geld er niet op zetten.
Wel komt er na enige tijd een hybride Touareg beschikbaar, omdat Porsche immers toch al de hybridetechniek klaar heeft voor dit platform. Wanneer deze groene Touareg komt is nog onduidelijk, maar de gewone versies komen eind 2010/begin 2011 bij de dealers te staan.
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Volkswagen Touareg Elegance 3.0 TSi eHybrid 4MOTION 381 PK | V6 | Plug-In | Trekhaak | Panoramadak | Lederen Bekleding | Achterklep Elektrisch | 21 Inch Velgen | LED Matrix | Stoelverwarming | Stoelventilatie
- 2022
- 47.284 km
€ 59.900

Volkswagen Touareg 3.0 TDI Highline DSG - Pano.dak - Leder - Trekhaak
- 2013
- 246.700 km
€ 15.450

Volkswagen Touareg 3.0 TSi eHybrid 4MOTION Elegance / AUTOMAAT/ 381 PK/ PANO/ TREKHAAK/ CAMERA/ PARK. SENSOREN/ LEDEREN MEMORY SEATS/ KEYLESS/ STOELVERWARM & MASSAGE/ KEYLESS/ MATRIX/ APP CONNECT/ ADAPT. CRUISE/ 19" LMV
- 2021
- 81.474 km
€ 49.950
Lees ook
Nieuws

Volkswagen Touareg is er in Nederland nog, maar hij wordt wel duurder
Nieuws

Het einde van de Volkswagen Touareg is nu officieel nabij
Nieuws

Elektrische Volkswagen ID Touareg op komst, eerste op SSP-basis
Nieuws

De nieuwe T-Roc is de eerste hybride Volkswagen in jaren
Nieuws
