AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Verbeterde motoren en automaat voor Peugeot 5008
18
Peugeot gaat niet rustig achterover zitten na de introductie van de 5008. Na een aantal maanden komt het Franse merk met een verbeterde motoren en een zestraps automaat op de proppen.
De 1.6 VTi en 1.6 HDiF voldoen nu aan de Euro 5-norm. Voor de VTi benzinemotor betekent dit dat de uitstoot daalt van 169 naar 159 gram per kilometer. Hierdoor heeft de mpv met deze motor voortaan een B- in plaats van een C-label. De uitstoot van de 1.6 HDiF (110 pk) daalt van 143 naar 139 g/km. Voor de GT-versie geldt een uitstoot van 144 g/km.
De 156 pk sterke 1.6 THP benzinemotor is voortaan leverbaar met een automatische transmissie. De CO2-uitstoot is 183 g/km, wat de auto een C-label oplevert. De 1.6 THP ST met automaat kost als vijfzitter 32.500 euro; twee extra zitplaatsen vergen een extra investering van 900 euro. De vijfzits 1.6 THP GT met automatische transmissie is er voor 35.150 euro en de zevenzitter kost 36.050 euro.
Tot slot is de 163 pk sterke HDiF er nu ook met zestraps automaat. De CO2-uitstoot is 181 gram per kilometer, wat een E-label betekent. Voor een GT met vijf zitplaatsen moet u 41.650 euro bij de dealer achterlaten, de zevenzitter is er voor -u raadt het al- 42.550 euro.
De 156 pk sterke 1.6 THP benzinemotor is voortaan leverbaar met een automatische transmissie. De CO2-uitstoot is 183 g/km, wat de auto een C-label oplevert. De 1.6 THP ST met automaat kost als vijfzitter 32.500 euro; twee extra zitplaatsen vergen een extra investering van 900 euro. De vijfzits 1.6 THP GT met automatische transmissie is er voor 35.150 euro en de zevenzitter kost 36.050 euro.
Tot slot is de 163 pk sterke HDiF er nu ook met zestraps automaat. De CO2-uitstoot is 181 gram per kilometer, wat een E-label betekent. Voor een GT met vijf zitplaatsen moet u 41.650 euro bij de dealer achterlaten, de zevenzitter is er voor -u raadt het al- 42.550 euro.
PRIVATE LEASE Peugeot 5008
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 5008 1.2 PureTech Blue Lease Premium CARPLAY TREKHAAK LM NAVI CRUISE.
- 2019
- 141.023 km
€ 17.500

Peugeot 5008 1.6 e-THP GT-Line | Automaat | Navigatie | Camera | Panorama/schuifdak | Full LED |
- 2017
- 144.583 km
€ 20.900

Peugeot 5008 1.2 Hybrid 145 GT Automaat | Alcantara Stoelen | Panorama Schuif-/Kanteldak | Zeer complete Demo van 2025 ! | Navigatie | 360 Graden Camera | 7 Zitplaatsen | Adaptieve Cruise Control | 3-Zone Climate Control | Full LED Verlichting | All Season Banden | Keyless Entry | Stoelverwarming | Elektrische Kofferklep |
- 2025
- 3.557 km
€ 51.850
Lees ook
Autotest
Test: Peugeot e-5008 325 Dual Motor – Rijdt zeker beter dankzij twee elektromotoren, maar is duur
Nieuws
Launchtijd: eerste prijzen Peugeot e-3008 en e-5008 Dual Motor
Nieuws
Tesla Model 3, Kia EV3, Dacia Bigster e.a. aan gort gereden door Euro NCAP
Autotest
Zevenzitters met hoge instap voor €14.000: Citroën C4 Space Tourer vs. Peugeot 5008
Nieuws