Vanda's Dendrobium breekt los in Genève

Eerste hypercar uit Singapore

Vanda's Dendrobium
Vanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's DendrobiumVanda's Dendrobium
Vanda Electrics heeft Genève als podium gekozen om de Dendrobium Concept te presenteren. Een vooruitblik op wat volgens het bedrijf de eerste hypercar uit Singapore is.

De Dendrobium is een creatie van Vanda Electrics, een bedrijf dat zich veelal op de achtergrond bezighoudt met de ontwikkeling van mobiliteitsdiensten. De concept-car, die onder Nederlandse invloed is ontstaan (over het hoe en wie moeten we nog even geheimzinnig blijven), is een volledig elektrische tweezitter die indrukwekkende getallen op papier weet te zetten.

Vanda Electrics heeft Williams Advanced Engineering uitgekozen als technische partner, niet bepaald de kleinste naam in de sportievere hoek van autoland. De 1.750 kilo wegende Dendrobium is in staat in 2,7 tellen naar een snelheid van 96 km/h (60 mph) te knallen. Snelheden van boven de 320 km/h zouden mogelijk moeten zijn. De hele auto is gebouwd rond een uit koolstofvezel opgetrokken monocoque. De koets is eveneens van dat lichtgewicht materiaal. De wielen meten voor 20 en achter 21 inch.

Als de auto omstreeks 2020 in productie gaat, zo zegt Vanda Electrics, dan kun je een hypercar met vier elektromotoren verwachten, met twee per as.

***UPDATE*** De Nederlandse invloed die we hierboven noemen bestaat uit de gebroeders Andries en Marco van Overbeeke, die hun artistieke invloed deden gelden op het ontwerp van de Dendrobium.

Lezersreacties (3) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.