AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
V10-kracht voor Wiesmann
Wiesmann heeft 'm dan eindelijk af: de GT met de V10 van de BMW M5 aan boord. Het Duitse sportwagenmerk toont het resultaat van anderhalf jaar lobbyen bij BMW op de IAA.
De Beierse V10 is ook in de MF 5 goed voor 507 pk en een koppel van 520 Nm. De gewone, 367 pk sterke GT sprint al in 4,6 seconden van 0 naar 100 kilometer per uur en de super-Wiesmann doet daar nog een flinke schep bovenop. Deze voltooit de obligate sprint in 3,9 seconden, waarmee hij zich bij een uiterst exclusief clubje supercars voegt.
Om al het geweld te beteugelen heeft Wiesmann de GT flink aangepast: de MF 5 is 5 centimeter lager, 9,6 centimeter breder en 8 centimeter langer geworden om een lager zwaartepunt en dus betere rijeigenschappen te bewerkstelligen.
De topsnelheid van de blauwe schicht bedraagt 310 kilometer per uur. Wiesmann verlangt 178.900 euro voor de GT MF 5, en dat is nog zonder BPM. De auto komt in de lente op de markt.
Om al het geweld te beteugelen heeft Wiesmann de GT flink aangepast: de MF 5 is 5 centimeter lager, 9,6 centimeter breder en 8 centimeter langer geworden om een lager zwaartepunt en dus betere rijeigenschappen te bewerkstelligen.
De topsnelheid van de blauwe schicht bedraagt 310 kilometer per uur. Wiesmann verlangt 178.900 euro voor de GT MF 5, en dat is nog zonder BPM. De auto komt in de lente op de markt.
Plaats een reactie