en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Bij de botsproef van de ADAC en ANWB werd de Chinese SUV met een snelheid van 64 km/u frontaal en zijwaarts gecrasht. Bij de test van de TÜV is de auto alleen frontaal met een snelheid van 56 km/u getest. Dat volgens de EU-norm voldoende.
De Landwind die is gebruikt voor de test bij de TÜV is voorzien van een extra dwarsbalk onder de motorkap. Alle Landwinds die tot nu toe aan klanten zijn geleverd en die in de toekomst op de Europese wegen terecht komen, worden gratis van deze versteviging voorzien. "Overigens zouden de bestuurder en passagiers ook zonder deze aanpassing zonder ernstige verwondingen uit een crash kunnen komen," aldus Bijvelds. Naast het plaatsen van een dwarsbalk bezint Landwind zich nog op extra verbeteringen van de auto.
De test van de TÜV wordt door alle auto's die in Europa rondrijden ondergaan. "De Landwind voldoet aan alle eisen," verklaart Bijvelds in een ANP-bericht van vanochtend. Hij geeft toe dat er veiligere auto's rondrijden. "Maar de Landwind is veilig."