Toyota weer meest waardevolle automerk
In de Interbrand top 100 van de meest waardevolle merken was Toyota het meest waardevolle automerk. Het merk kwam -net als vorig jaar- zelfs in de top 10 overall terecht. De waarde van Toyota bedaagt op dit moment 35,4 miljard dollar, aldus Interbrand. Apple, Google en Coca-Cola vormen de top-3 van de lijst.
Toyota wordt op de voet gevolgd door twee Duitse giganten: Mercedes-Benz (31,9 miljard dollar) en BMW (31,8 miljard dollar) bekleden respectievelijk de elfde en twaalfde plek overall.
Het vierde automerk wereldwijd is momenteel Honda, dat voor 18,5 miljard dollar in de boeken staat. Volkswagen (11,1 miljard dollar) en Ford (9,2 miljard dollar) hebben plekken vijf en zes geclaimd.
Hyundai is nu 9,0 miljard dollar waard en dat is goed voor de zevende plaats. Audi komt met 7,8 miljard op de achtste stek.
Porsche is 6,5 miljard waard en is zodoende het negende automerk, Nissan is met 6,2 miljard dollar de hekkensluiter in de top-10.