Toyota PM in Tokyo
Toyota kan net zo gek doen als bij voorbeeld DaimlerChrysler. Dat zie je wel aan de PM, de Personal Mobility concept, die het merk op de tentoonstelling in Tokyo lanceert.
De cockpit staat helemaal los van de wielen en de wielbasis is variabel, waardoor de PM kan worden aangepast aan de snelheid of aan de behoefte aan een comfortabele instap. In de hogesnelheidsmode wordt de PM uitgerekt op de maximale wielbasis en ligt de cockpit zo laag mogelijk bij de grond. In de stadsmode staan de wielen dichter bij elkaar voor een betere wendbaarheid. Daarbij zorgt de hogere positie van de cabine voor een goed zicht op het verkeer. De PM kan bij het parkeren zo klein mogelijk worden gemaakt, waarbij de achterwielen naar binnen draaien en de cabine verder omhoog komt om de in- en uitstap te vergemakkelijken. Foefje is dat de PMs met elkaar kunnen communiceren, bij voorbeeld door communicatie uit te wisselen of te chatten. Ze kunnen bovendien een peloton vormen, waarbij de voorste PM de anderen leid, die op de automatische piloot volgen. Daartoe is de PM voorzien van radargestuurde cruise control.