Toyota Mirai leverbaar met eigen waterstoftankstation
Dichtbij tanken
De nieuwe Toyota Mirai moet de waterstofauto weer wat toegankelijker maken in Nederland. Om de acceptatie een zetje te geven, biedt Toyota een bijzondere mogelijkheid. De Mirai kan geleverd worden met een eigen tankstation.
Toyota gelooft dat waterstof vooral ook interessant kan zijn voor vlootauto's, zo verklaarde het eind 2020 bij het uiteenzetten van z'n toekomstvisie. Denk daarbij aan bedrijven die in de buurt van een waterstoftankstation zitten en graag hun wagenpark verduurzamen. Om de nieuwe Mirai aantrekkelijker te maken voor wie nog wat verder moet rijden voor waterstof, komt het nu samen met het Nederlandse Resato International met een mogelijke oplossing. Dat bedrijf is gespecialiseerd in hogedrukoplossingen en heeft een vulpunt voor waterstof ontwikkeld waaraan de Mirai bijgetankt kan worden.
Dat 'tankstation' kan met 700 bar de Mirai bijtanken en daarmee kun je volgens Toyota onder de optimale omstandigheden in gemiddeld 50 minuten klaar zijn met tanken. Niet zo snel dus als bij een regulier tankstation, maar het voordeel is dat het pal voor de deur - op een bedrijventerrein - mogelijk is. De tank zelf moet uiteraard wel af en toe bijgevuld worden, maar die service kan bij het hele verhaal inbegrepen worden, net als het plaatsen en later weer verwijderen van het station. Wat het kost, meldt het merk nog niet. Wel stelt Toyota dat het het als optie aangeboden wordt voor zowel Mirai-kopers als -leasers. In het geval van een leasecontract kan financiering ervan bijvoorbeeld over een vijfjarige contractperiode meegenomen worden in het maandbedrag.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Toyota Mirai (2021) - Test

Nieuwe Toyota Mirai nader toegelicht

Test Porsche 911 Carrera T - lichter, luider, leuker

Bugatti EB112: dertig jaar geleden droomde wederopgestane merk van supersedan

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (104) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.