AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Tekort aan Smarts in Verenigde Staten'
12
Na flink wat moeizame jaren in Europa zullen ze bij Smart spijt hebben dat ze niet eerder een auto officieel in de Verenigde Staten op de markt hebben gebracht. Aan de overkant van de oceaan is de Fortwo namelijk niet aan te slepen.
Roger Penske, de importeur van Smart in de Verenigde Staten, vertelde het Amerikaanse tijdschrift Autoweek dat de vraag naar de Fortwo veel groter is dan het aanbod. Penske claimt dit jaar 40.000 Smarts te kunnen verkopen, maar hij krijgt maar 25.000 exemplaren toegewezen door Daimler. De importeur is druk aan het lobbyen bij het internationale hoofdkwartier om de mensen met een optie op een Smart Fortwo niet teleur te stellen. De Amerikanen kunnen voor 99 dollar een plaatsje op de wachtlijst bemachtigen.
Momenteel heeft Smart 67 dealers in de Verenigde Staten, eind dit jaar moeten dat er 74 zijn. De compacte Fortwo profiteert van de 'groene' bewustwording die het land momenteel doormaakt. Bij het ontwerpen van de tweede generatie Fortwo heeft Smart rekening gehouden met de Amerikaanse wensen: de auto is 20 centimeter gegroeid ten opzichte van het origineel. Zodoende biedt de auto meer binnenruimte.
Momenteel heeft Smart 67 dealers in de Verenigde Staten, eind dit jaar moeten dat er 74 zijn. De compacte Fortwo profiteert van de 'groene' bewustwording die het land momenteel doormaakt. Bij het ontwerpen van de tweede generatie Fortwo heeft Smart rekening gehouden met de Amerikaanse wensen: de auto is 20 centimeter gegroeid ten opzichte van het origineel. Zodoende biedt de auto meer binnenruimte.