AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Tata Nano diesel komt in najaar
48
De Tata Nano met dieselmotor maakt in september of oktober zijn opwachting in India. Die versie moet de verkopen van 's werelds goedkoopste auto uit het slop halen.
Tata brengt in september of oktober de Nano met dieselmotor op de markt. Dat weet de Times of India te melden. De nieuwe motor heeft een inhoud van 600 of 700 cc en is voorzien van common rail injectie van Bosch en 's werelds kleinste turbosysteem dat is ontwikkeld door Honeywell. Het is de bedoeling dat er op termijn ook nog een elektrische Nano komt. Ook zit een komst naar Europa nog steeds in het vat.
De Nano wordt in India de kleinste en goedkoopste auto met dieselmotor. Op het moment is diesel in dat land bezig aan een enorme opmars. Ook Honda ontwikkelt een kleine diesel voor deze markt en ook Ford en Suzuki zijn al actief met diesels. In het segment van de Nano en het iets grotere segment van bijvoorbeeld de Suzuki Alto is deze brandstof echter nog niet doorgedrongen. Daar is de Nano dus de eerste.
De Nano wordt in India de kleinste en goedkoopste auto met dieselmotor. Op het moment is diesel in dat land bezig aan een enorme opmars. Ook Honda ontwikkelt een kleine diesel voor deze markt en ook Ford en Suzuki zijn al actief met diesels. In het segment van de Nano en het iets grotere segment van bijvoorbeeld de Suzuki Alto is deze brandstof echter nog niet doorgedrongen. Daar is de Nano dus de eerste.
De laatste tijd kampt de Nano met zeer slechte verkopen. In november werden slechts vijfhonderd exemplaren verkocht in India. Door nieuwe garantietermijnen, aanbiedingen voor goedkopere onderhoudsprijzen en gunstige financieringsvoorwaarden is de verkoop in december aangetrokken tot bijna zesduizend stuks.
Aanvankelijk was het de bedoeling dat de Nano diesel meteen na de introductie van de benzineversie kwam, maar de verhuizing van de productiefaciliteit gooide daarbij roet in het eten.
Lees ook
Klassiekers

Deze klassiekers zijn echt goedkoop, maar dan moet je zelf goed kunnen sleutelen

Fiat X1/9 (1979) - Klokje rond klassiek
Nieuws

Deze Honda Jazz straalt je tegemoet - Liefhebber gezocht
Elektrisch rijden

Wat is de beste plek voor een laadaansluiting?
Nieuws
