Suzuki Wagon R+ opgefrist
Een nieuwe grille, een 94 pk sterke 1.3 en een turbodiesel met dezelfde inhoud; de Suzuki Wagon R+ kan er weer even tegenaan.
Met de 1.3 VVT-motor, met variabele kleptiming dus, wil de Wagon R+ heus vooruit. Al rept Suzuki niet van acceleratie en topsnelheid. Maar goed, je koopt een Wagon R+ niet om elke stoplichtsprint te winnen. Het koppel bedraagt 118 Nm bij 4.000 tpm. Suzuki vraagt 11.699 euro voor de 1.3 GLX, de motor valt ook te bestellen in combinatie met een viertrapsautomaat. De turbodiesel is een bekende, het is namelijk de 1.3 Multijet van het Fiat-concern die onlangs al in de Ignis, de Opel Corsa en Agila en natuurlijk de Fiat-producten opdook. Dus levert hij 69 pk en een koppel van 170 Nm, door het ongunstige Nederlandse belastingklimaat voor dieselmotoren is de turbodiesel fors duurder dan de 1.3 VVT. Hij staat voor 15.499 euro in de prijslijst. Behalve een nieuwe grille heeft de Wagon R+ modeljaar 2004 ook nog een gewijzigde voorbumper.