AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Straatversie van race-Chevrolet Nubira
Chevrolet heeft een straatversie gebouwd van de auto waarmee het World Touring Car Championship (WTCC) mee wordt gereden. De auto is voorzien van de 2,0-liter motor die in de WTCC R+ 172 pk levert.
Chevrolet heeft een straatversie gebouwd van de auto waarmee het World Touring Car Championship (WTCC) mee wordt gereden. De auto is voorzien van de 2,0-liter motor die in de WTCC R+ 172 pk levert.
De Chevrolet Nubira WTCC R+ is geïnspireerd op de auto waarmee dit seizoen de WTCC-races worden gereden. Voorlopig is de auto nog een prototype. Bij voldoende belangstelling van het publiek wordt de auto in productie genomen. Dan wil Chevrolet de auto voor het einde van het jaar bij de dealers hebben staan.
De Nubira WTCC R+ is voorzien van de 2,0-liter motor die in de huis-tuin-en-keuken Nubira 123 pk levert. Het Zwitserse Delta Motors, dat al eerder snelle versies van Daewoo's en Chevrolets ontwikkelde, schroeft er een mechanische supercharger op die het vermogen naar 172 pk brengt. Het maximale koppel stijgt van 165 naar 230 Nm. De Nubira gaat er in 8 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid bedraagt 215 km/u.
Het kleppendeksel van de motor heeft R+ logo's gekregen, het remsysteem is danig aangepast, er zijn 17 inch wielen gemonteerd en de ophanging van de auto is veranderd. Het uiterlijk van het WTCC R+ prototype kenmerkt zich door een lage voorbumper met luchtinlaten, zijskirts, donker getinte ramen, een achterspoiler en een speciale achterbumper.
De Nubira WTCC R+ is voorzien van de 2,0-liter motor die in de huis-tuin-en-keuken Nubira 123 pk levert. Het Zwitserse Delta Motors, dat al eerder snelle versies van Daewoo's en Chevrolets ontwikkelde, schroeft er een mechanische supercharger op die het vermogen naar 172 pk brengt. Het maximale koppel stijgt van 165 naar 230 Nm. De Nubira gaat er in 8 seconden mee van 0 naar 100 en de topsnelheid bedraagt 215 km/u.
Het kleppendeksel van de motor heeft R+ logo's gekregen, het remsysteem is danig aangepast, er zijn 17 inch wielen gemonteerd en de ophanging van de auto is veranderd. Het uiterlijk van het WTCC R+ prototype kenmerkt zich door een lage voorbumper met luchtinlaten, zijskirts, donker getinte ramen, een achterspoiler en een speciale achterbumper.
Plaats een reactie