AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
'Spyker wil Lotus'
Hoewel berichten over tegenvallende resultaten steeds meer de kop op steken, kent de expansiedrift van Spyker tegelijkertijd geen grenzen. Volgens bronnen binnen Spyker heeft het merk uit Zeewolde nu Lotus op de korrel.
Hoewel berichten over tegenvallende resultaten steeds meer de kop op steken, kent de expansiedrift van Spyker tegelijkertijd geen grenzen. Volgens bronnen binnen Spyker heeft het merk uit Zeewolde nu Lotus op de korrel.
Volgens deze bronnen zijn er al oriënterende gesprekken met het Maleisische Proton gevoerd, de huidige eigenaar van Lotus. Victor Muller, de eigenaar van Spyker, wil dit niet bevestigen maar meldt in een officieel persbericht: 'We zijn vastbesloten het merk Spyker de komende jaren te laten groeien en het aankopen van prestigieuze merken is daarbij een serieuze optie.'
Na een overname van Lotus zou Spyker de Engelse expertise willen gebruiken om de nieuwe SUV, de D12 Peking-to-Paris, productierijp te maken. Ook zou de productie van bepaalde modellen naar Engeland verhuizen. Na de aankoop van het Midland F1-team, inmiddels omgedoopt tot Spyker F1, is een overname van Lotus een tweede stap die Spyker extra prestige moet geven.
Ondanks deze overnameplannen zijn er toch nog steeds negatieve berichten over de financiële situatie van Spyker. Het Nederlandse merk maakte afgelopen jaar voor het eerst winst, maar sloot onlangs een nieuwe lening af in Luxemburg. De komst van de D12 Peking-to-Paris, waarvoor Muller al 180 orders binnen zegt te hebben, moet het tij definitief keren.
Na een overname van Lotus zou Spyker de Engelse expertise willen gebruiken om de nieuwe SUV, de D12 Peking-to-Paris, productierijp te maken. Ook zou de productie van bepaalde modellen naar Engeland verhuizen. Na de aankoop van het Midland F1-team, inmiddels omgedoopt tot Spyker F1, is een overname van Lotus een tweede stap die Spyker extra prestige moet geven.
Ondanks deze overnameplannen zijn er toch nog steeds negatieve berichten over de financiële situatie van Spyker. Het Nederlandse merk maakte afgelopen jaar voor het eerst winst, maar sloot onlangs een nieuwe lening af in Luxemburg. De komst van de D12 Peking-to-Paris, waarvoor Muller al 180 orders binnen zegt te hebben, moet het tij definitief keren.
Plaats een reactie