AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Spionage: Audi RS6 Avant

37 reacties

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Dat Audi aan een RS6-versie van de nieuwe A6 werkt, is geen verrassing. De nieuwe über-station kwam al eerder voorbij, maar is nu ook op bewegende beelden te zien en natuurlijk te horen. De dikke roffel is naar verwachting afkomstig van de 4.0 V8, die onder meer ook in producten van Porsche, Bentley en – jawel- Lamborghini te vinden is. Het is nog niet helemaal duidelijk hoeveel pk’s dat blok in de RS6 naar de wielen brengt.

PRIVATE LEASE Audi A6

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (37)

Reageren
Sub-reacties inklappen
TONE
TONE
  • 1
Zit m altijd af te vragen wie zoiets koopt. Ik zie er in Duitsland nooit een rijden.
Anoniem
Anoniem
  • 6
Supervette bak, dat moet gezegd. Je ziet een RS6 bijzonder weinig, maar dat lijkt me uit oogpunt van exclusiviteit alleen maar een pre. Ik zou echter veel liever zien dat eigenaren deze auto niet steeds in matgrijze of matzwarte kleur en zwarte velgen kopen. Want dat lijkt een beetje de standaard trim te zijn bij de RS6-kopers. Tikkeltje ordi, heren!
Anoniem
Anoniem
  • 3
@pepp, denk dat een hoop RS6 rijders niet al te veel willen opvallen, vandaar vaak de 'standaard' audi kleuren... Met name grijs vind ik vaak mooi en vooral netjes staan op zo'n RS6, al zou ik hem zelf in het sepang blue willen??.
Leanderttt
Leanderttt
  • 1
Gave bak, alleen je ziet dat deze wederom een drama is om op het circuit te gebruiken. Bizar hoeveel dit ding helt in de bochten.
Anoniem
Anoniem
  • 5
Zit de hele week in Bayern, voornamelijk Nürnberg e. o.
Zie ze elke week, voornamelijk van die stoere Turken scheuren ermee door de stad.
JL86
JL86
  • 1
Ik zie ze hier best veel in Zürich, voor papa's die niet genoegen nemen met een 1.5 3cyl ;-)! Prima auto niks mis mee, ik hoop echter dat ze die V8 met rust laten en niet gaan dieselen bij Audi ;-).
Anoniem
Anoniem
  • 2
@RS6: Niks mis met grijs of zwart. Ik bedoelde eigenlijk matgrijs of matzwart. Maar sepang blue mag ook ?
Meridian
Meridian
  • 3
Jesus, wat hangt dat ding over in de bochten.
Hard rechtuit kan blijkbaar elke Audi maar voor het scherpe sturen heb je blijkbaar een andere Duitser nodig.
Eisbein
Eisbein
  • 0
Zie is toch best regelmatig en woon in Nederland. Een overbodige maar erg gave bak natuurlijk.
Jan DW
Jan DW
  • 1
die achterkant wil van geen kant een stap opzij zetten... ik zie alleen licht onderstuur. op zn audi's dus. saai neutraal, niks speelsheid/beleving in de bochten. laat maar....
RX Men 8
RX Men 8
  • 0
Ik vind het er goed uitzien, het is sneller dan het lijkt, kun je vooral horen aan de banden die het moeilijk hebben met het gewicht.
Anoniem
Anoniem
  • 1
Dit gaat serieus hard hoor.
Heel wat leuker dan de zoveelste suv met dikke motor.
Stijlvol snel met een beschaafd, bijna ingetogen uiterlijk.
Sommigen noemen dat saai.
Ik vind het een topbak.
ET en CITROEN zijn met puntjes
ET en CITROEN zijn met puntjes
  • 2
In Autoweek stond eens een test van een M5 station met als titel 'Hondencentrifuge'.
Daar moet ik altijd aan denken als ik zo'n opgefokte station zie.
Ondertussen zijn de (motor- en rem-)vermogens zodanig dat de hond ofwel door de achterruit het pand verlaat ofwel als een bundel frikadellen door de afscheiding heen komt.
opc belgium
opc belgium
  • 2
Nieuw model? Volgens mij is dit gewoon een 10jaar oude Audi die is ingepakt in camouflagefolie.
nitro68
nitro68
  • 1
Zomaar geen "lekkere diesel" naar nieuw Audi recept van de snelle uitvoeringen?
peterneterreter
peterneterreter
  • 2
Ik heb de hype om de RS6 nooit begrepen. Het zal vast een goede bak zijn, maar wat is er nou zo speciaal aan de RS6 wat de M5 touring en de E63s niet hebben?
Het lijkt mij alsof John Olsson de bak aan zijn hype geholpen.
gerbrandicus
gerbrandicus
  • 1
Ik kom de RS6 ook heel regelmatig tegen in NL, ik denk dat ze gewoon niet zo opvallen, precies zoals de eigenaren waarschijnlijk willen. Een beetje kenner ziet het echter direct.
Wat me daarbij overigens opvalt, is dat ik in NL vrijwel alleen maar de + versie zie met 605 pk, de standaard uitvoering lijkt niet veel verkocht te worden, evenals de S6.
Goed dat de nieuwe ook weer een V8 heeft, ik denk dat het koperspubliek een 6 cilinder niet zal blieven.
Hij kan op dit filmpje zijn overgewicht maar moeilijk verhullen zeg, mijn hemel!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Dit is een mega auto, lekkere V8 Benzine. Gaat een verkoop topper worden.
Ty5654
Ty5654
  • 0
Mooie roffel maar wat een bandengepiep,jesus. De vorige rs6 was wel gewaardeerd door chris harris dus ben benieuwd of deze ook wat wordt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Peterneter: Welke M5 Touring bedoel je precies? Wellicht heb ik even niet op zitten letten...
Poor Joe
Poor Joe
  • 1
@ppep
Een M5 Touring wordt inderdaad moeilijk... een Alpina B5 Touring (met 608pk) kan wel...
Anoniem
Anoniem
  • 0
@Poor Joe: Ah, die ken ik wel. De uitgesproken winnaar van de contest 'wer uriniert am weitesten’. Mooi ding trouwens!
Anoniem
Anoniem
  • 1
Dat afgrijselijke bandengepiep duid op een auto in onbalans, overhellen en onderstuur, typisch Audi.
Wood Duck
Wood Duck
  • 1
Geweldige auto natuurlijk. Maar dit soort dikke ploffers passen steeds minder in dit tijdsgewricht. Dat betekent naast zwaarder belasten van overheidswege ook een versnelde afschrijving want over 6 jaar wil niemand dat ding nog tegen een normale prijs... steeds meer een anachronisme....
nitro68
nitro68
  • 0
De tijd van dit type auto's is een beetje voorbij, net als slagschepen van de marine die na WO2 verdwenen...........
Anoniem
Anoniem
  • 0
Iedere ochtend en avond komt er een RS6 met minstens 80km/H door onze woon buurt, wat moet die man genieten van z'n auto als ie naar en van kantoor raced door de stad, de kloot.
Maxi Me
Maxi Me
  • 0
Vette bak, letterlijk en figuurlijk. Maar of ik nu dagelijks in een wagen van +2000 kilo wil rondrijden is maar de vraag. Ook al heeft ie 600+ PK.
Anoniem
Anoniem
  • 1
@V8, op de beelden is de RS6 vergaand neutraal in bochten. Bandengeluid geeft eerder aan dat het maximale wordt opgezocht dat de (straat-)banden nog kunnen verwerken zonder in onderstuur of overstuur over te gaan.
EV0 II
EV0 II
  • 1
Zo op de beelden lijkt het niet hard te gaan. Totdat je naast de baan staat.
excludriver
excludriver
  • 0
Gaat echt snel in de bochten. Heerlijk zo 'n quattro. Normaal dat de banden bij dergelijke testritten (tegen die snelheden in een bocht) meer lawaai maken.