AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Skoda Kodiaq ook als ruigere Scout

SUV klaar voor het échte modderwerk

Skoda Kodiaq Scout
Skoda Kodiaq Scout
Skoda Kodiaq Scout
Skoda Kodiaq Scout
Skoda Kodiaq Scout
Skoda Kodiaq Scout
In september schoof Skoda zijn nieuwste SUV naar voren: de Kodiaq. Nu is die Tsjechische hoogpotige overgoten met Skoda's bekende Scout-kruidenmix.

Skoda voegt de aanduiding Scout aan een modelnaam toe als het om een ruiger aanglede variant gaat, een versie die optisch klaar lijkt te zijn om een uitstapje naast de gebaande paden te maken. Vandaag is het de Kodiaq die als Scout zijn gezicht laat zien.

Als Scout beschikt de Kodiaq over zaken als bodemplaatbeschermers, donker getinte ruiten, zilverkleurige dakrails en zijspiegelkappen en speciaal 19-inch lichtmetaal.

De Scout is gebaseerd op uitrustingsniveau Ambition. Off-Road Assist, beschermplaten aan de onderzijde van de auto en Rear Park Assist zijn standaard aanwezig, hetzelfde geldt voor Driving Mode Select.

Skoda brengt het Scout-pakket uit in combinatie met vier motoriseringen, alle vierwielaangedreven versies. Onderaan de Scout-lijst staat de 150 pk sterke 1.4 TSI. Ook de 180 pk sterke 2.0 TSI is als Scout te krijgen. Liever een diesel? Opteer dan voor de 190 pk sterke versie van de 2.0 TDI.

In Genève kunnen we de Kodiaq Scout van dichtbij bekijken.

Video
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (26)

Reageren
Sub-reacties inklappen
Lancia Lover
Lancia Lover
  • 3
Er zullen denk ik zeker in Duitsland veel mensen zijn die zullen overstappen van een Tiguan naar een Kodiaq. Begrijp dan ook niet meer wat VW nou precies van plan is met Skoda. Enkele jaren terug was er nog in de Duitse pers te lezen dat het bij Skoda allemaal simpeler/goedkoper moest, maar daar zie ik bij de laatste modellen maar weinig van terug.
Bimmert
Bimmert
  • 2
De kritieken op deze auto zijn overwegend positief, maar ik kan 'm niet mooi vinden.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik was al overtuigd, maar nu definitief: Dit gaat over pak 'm beet 2-3 jaar de opvolger worden voor zowel mijn CX5 áls de zakelijke Fabia!
Anoniem
Anoniem
  • 3
Jammer dat er geen 3.0 V6 diesel leverbaar is, dan was dit een mooi alternatief geweest voor de lelijke Q7. Niet dat ie een schoonheidsprijs verdient, maar de Skoda ligt sowieso een stuk prettiger op het netvlies dan de Audi.
Bimmert
Bimmert
  • 1
Glijsteen,
dit is in feite een VW. Vinden ze daar vast prima als je een Skoda koopt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ziet er een beter uit dan de gewone versie.
Verder lijkt ie veel te veel op alle andere VW-producten in hetzelfde segment.
Autobahn87
Autobahn87
  • 2
Die Skoda KODIAQ is echt een zeer grote SUV hoor.
Heb vorige weekend even een blik ingeworpen tijdens het Autosalon van Brussel.
Ik denk dat Skoda met z'n Kodiaq het succes van de Volkswagen Tiguan zal overnemen en vervolgens de Volkswagen Tiguan zal verslaan.

De Kodiaq Scout gaat ook veel succes krijgen.
Daar ben ik zeker van.
BeWo
BeWo
  • 3
Wacht even. Een SUV moet dus nog verder ver-SUV-d worden? En kan dan nog altijd niet écht de modder in?
BrandonVANQ
BrandonVANQ
  • 0
Prachtig ding! Misschien wel net zo mooi als mijn favoriet, de DBS.
De uitlaten zouden wel een tintje donkerder mogen, bijvoorbeeld antraciet. Nu zijn ze een beetje te schreeuwerig. Juist daardoor onderscheidt een AM-rijder zich van ''patserbakken'' als een Ferrari of Lamborghini.
Steven18
Steven18
  • 1
Hij oogt nog altijd gedateerd en goedkoop. Jammer dat hij veel op volkswagen lijkt.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Waarom zou je eigenlijk nog een Tiguan of Ateca kopen als je dit kan kopen? Ik sluit me derhalve aan bij de vraag die Lancia Lover zichzelf ook al stelde.
BartF7P
BartF7P
  • 1
@ Bewo: +1!

Vorige week ben ik de Kodiaq ook met grote nieuwsgierigheid gaan bekijken, en ik vond alles best wel in orde. De afwerking van de binnenbekleding, vooral in de koffer oogt wel goedkoop, maar ik kan ermee leven...

Totdat ik het prijskaartje zag. Voor een 2.0TDI 41.000€ in Belgische prijzen!!! Voor dat geld verwacht ik iets dat meer is dan "best wel in orde".

De optielijst is dan ook oneindig lang, zelfs isofix en airbags achteraan zijn optie! Ik dacht nochtans dat het 2017 is en niet 1997...

Om het dan nog eens helemaal te gek voor woorden te maken ben ik ook naar de nieuwe Tiguan gaan kijken, een wagen die vele mooier is dan de patserplastieksnuit van de Kodiaq. Als ik deze Tiguan van dezelfde uitrusting voorzie is deze 2200€ goedkoper! en dan zit er nog een 230v stopcontact in de kofferruimte en een offroad-pack als bonus bij.

Moet het nog gekker gaan worden? In de basisprijs is de Skoda goedkoper, maar dan rij je in een wel heel kaal hok rond.
RobG
RobG
  • 1
Dus deze 'ruigere' Scout uitvoering van de Kodiaq crossover heeft 19 inch velgen en anders gekleurde onderdelen en ander plastic. Ik weet niet wat daar ruig aan is, voor het terrein heeft het geen zin (die wielen werken juist averechts). Dit ziet er in ieder geval wel capabel genoeg uit voor de doelgroep; de plassen bij de Albert Heijn parkeerplaats gaat hij zeker kunnen overwinnen.
Wat een truttig poseer geval dit.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@BrandonVanQ
Ik denk dat je je reactie onder het verkeerde bericht hebt geplaatst Ging denk ik over de Aston Vanquish S Volante?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Het overwegen waard als opvolger voor mijn Mazda CX5.
Maar denk ook nog na over een Tiguan.
APT
APT
  • 0
Oké, de scout versies en gelijken van andere merken zijn doorgaans bedoeld om een wat SUV achtige look aan een auto te geven toch? Hoe kan een échte SUV dit dan nodig hebben? @BeWo dacht blijkbaar precies hetzelfde. Overigens niets ten nadele van de auto zelf, deze oogt prima zo. Zou het echter eerder andersom doen. De scout geen toevoeging geven en de gewone eerder dan 'sport' noemen of wat dan ook. Overigens benieuwd hoe groot dat ding nu in het echt is. Vind hem op de foto's al vele malen beter dan de Seat.
Anoniem
Anoniem
  • 0
Best een mooie auto eigenlijk.
Anoniem
Anoniem
  • 0
@e350. Nee die lage bijtelling taxi van jou trekt volle zalen. Verschrikkelijk. Porselein in de kast? Versace zonnebril?
Anoniem
Anoniem
  • 0
Ik vind het een slecht gekopieerde Santa Fe waarvan de verhoudingen zoek zijn geraakt. Met alle respect voor diegenen die hem wél mooi vinden, het origineel ziet er veel beter uit.