Seat onthult Tarraco FR PHEV

Lekker aan de stekker

Seat Tarraco PHEV plug-in
Seat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-inSeat Tarraco PHEV plug-in

Seat breidt het leveringsgamma van de Tarraco medio volgend jaar uit met een plug-inversie van de Tarraco. Seat stelt hem nu al digitaal aan de wereld voor.

De Tarraco FR PHEV is, zijn naam geeft het al aan, een plug-in hybride variant van de Tarraco, maar dan wel een die direct is overgoten met het sportieve FR-sausje. Onder de kap van de Tarraco FR PHEV, overigens de eerste plug-in van Seat, vinden we een 150 pk sterke 1.4 TSI, die samenwerkt met een 116 pk elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 245 pk en het koppel is 400 Nm. De elektromotor put zijn energie net als de Volkswagen Passat GTE uit een 13 kWh groot accupakket. Daarmee moet de Tarraco 'meer dan 50 kilometer' elektrisch kunnen rijden.

De Tarraco FR PHEV is in staat om in 7,4 tellen naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid bedraagt 217 km/h. Bij dergelijke prestaties horen sportieve details en dus rust Seat de Tarraco-plug-in direct uit als FR. Dat betekent dat de SUV beschikt over zaken als wielkastverbreders, 19-inch lichtmetaal, aluminium pedalen, een sportstuur en sportstoelen.

De Tarraco FR PHEV rolt in de loop van volgend jaar voor het eerst van de band in Wolfsburg. Vanaf dat moment zijn ook de reguliere versies van de Tarraco uit te rusten als FR.

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.