Seat maakt Ibiza soort van wegenbelastingvrij
Zonder wegenbelastingvrije versie in het B-segment kun je als massamerk eigenlijk niet meer meedoen. Nu had Seat die al in de vorm van de Ibiza e-Ecomotive, met dezelfde driecilinder dieselmotor die ook in de Polo Bluemotion ligt. Op benzinegebied blijven alle motoren echter boven de CO2-grens van 110 gram per kilometer steken, dus aan verstokte benzinerijders die een Ibiza ambieerden ging het voordeel helaas voorbij.
Seat komt die kopers nu echter tegemoet, niet door de uitstoot van de benzinemotoren te verlagen, maar door zelf de motorrijtuigenbelasting te gaan betalen. Met die actie wil het merk de gefacelifte Ibiza een flinke verkoopimpuls geven om z'n tweede jeugd goed te beginnen. Tot 1 januari 2014 mag je de driemaandelijkse blauwe envelop dus doorsturen naar de importeur. Het aanbod geldt voor alle benzinemotoren, dus ook de 150 pk sterke FR valt onder de actie. Daarmee beweert Seat meer 'wegenbelastingvrije' versies in het gamma te hebben dan ieder ander merk. Of de topper van het gamma, de Cupra, ook onder het aanbod zal vallen als die later dit jaar verschijnt, vermeldt het bericht niet.
PRIVATE LEASE Seat Ibiza
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

Seat Ibiza en Arona krijgen frisse toet en verse prijslijst: vanaf € 23.990

Test Seat Ibiza - Een heel klein beetje anders, maar rijdt nog net zo fijn

Vernieuwde Seat Ibiza : strakker maar geen nieuwe techniek

Seat Ibiza ST 1.2 TDI E-Ecomotive - 2011 - 319.654 km - Klokje rond




