Seat maakt Ibiza soort van wegenbelastingvrij
Zonder wegenbelastingvrije versie in het B-segment kun je als massamerk eigenlijk niet meer meedoen. Nu had Seat die al in de vorm van de Ibiza e-Ecomotive, met dezelfde driecilinder dieselmotor die ook in de Polo Bluemotion ligt. Op benzinegebied blijven alle motoren echter boven de CO2-grens van 110 gram per kilometer steken, dus aan verstokte benzinerijders die een Ibiza ambieerden ging het voordeel helaas voorbij.
Seat komt die kopers nu echter tegemoet, niet door de uitstoot van de benzinemotoren te verlagen, maar door zelf de motorrijtuigenbelasting te gaan betalen. Met die actie wil het merk de gefacelifte Ibiza een flinke verkoopimpuls geven om z'n tweede jeugd goed te beginnen. Tot 1 januari 2014 mag je de driemaandelijkse blauwe envelop dus doorsturen naar de importeur. Het aanbod geldt voor alle benzinemotoren, dus ook de 150 pk sterke FR valt onder de actie. Daarmee beweert Seat meer 'wegenbelastingvrije' versies in het gamma te hebben dan ieder ander merk. Of de topper van het gamma, de Cupra, ook onder het aanbod zal vallen als die later dit jaar verschijnt, vermeldt het bericht niet.