Seat Alhambra 'voor de zaak'

Seat Alhambra Businessline
Seat heeft de smaak te pakken en lijkt al z'n modellen van een actiejas te willen voorzien. Vandaag is het de beurt aan de Alhambra, die het Businessline-pak krijgt aangemeten.

De forse mpv krijgt als Businessline uiteraard de beschikking over een lekker ruime uitrusting. Zo wordt de forse Spaanse voorzien van het Reference uitrustingsniveau met een aantal aanvullingen. De zevenzitter krijgt volautomatische Climatronic airconditioning, parkeersensoren voor en achter en het zogeheten Lifestylepakket. Deze laatste voegt hier het Seat Sound System 2.0 met acht luidsprekers, 16-inch lichtmetalen wielen, Auto Hold-functie, een met knoppen bezaaid stuur, mistlampen en wat chromen accenten in het interieur aan toe.

De hele mikmak is voor een bedrag van 395 euro in je Alhambra te schroeven. De goedkoopste Businessline staat daardoor voor een bedrag van 39.990 euro op de oprit, voor de deur of onder de carport. Voor dat geld rijdt je de 1.4 TSI met 150 pk. Dieselen kan vanaf 43.995 euro met de 2.0 TDI met 140 pk.

Liefhebbers van nog meer glimmertjes kunnen het Businessline Executive-pakket bestellen. Deze uitvoering is net even rijker uitgerust dan de Businessline. Als koper krijg je het uitrustingsniveau van de Style, waaraan 17-inch lichtmetaal, donkergetinte ruiten achter, sportstoelen voor, een sportonderstel en wat chromen stripjes in het interieur worden toegevoegd. Voor meer licht en lucht zorgt een panoramisch zonnedak, en elektrisch bedienbare schuifdeuren en dito achterklep moeten voor meer gemak zorgen. Verder krijgt de Alhambra het Techni II pakket met uitgebreid navigatiesysteem, parkeersensoren voor en achter, inparkeerhulp, een alarm en chromen accenten aan het exterieur extra meegeleverd. De goedkoopste Businessline Excecutive staat vanaf 43.990 euro voor de deur. Het gaat hier om de 1.4 TSI. De goedkoopste diesel is opnieuw de 2.0 TDI 140 pk, welke nu 46.390 euro kost.

Lezersreacties (28)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.