Scion t2B concept in New York

Scion t2B concept in  New York
Scion t2B concept in  New YorkScion t2B concept in  New YorkScion t2B concept in  New YorkScion t2B concept in  New YorkScion t2B concept in  New YorkScion t2B concept in  New York
In Amerika doet Scion, de jongerendivisie van Toyota, 't met drie modellen heel goed. Precies drie jaar na de lancering van het merk laat Scion in New York de t2B concept car zien. We denken dat het een voorbode is van de opvolger van de xB.

In Amerika doet Scion, de jongerendivisie van Toyota, 't met drie modellen heel goed. Precies drie jaar na de lancering van het merk laat Scion in New York de t2B concept car zien. We denken dat het een voorbode is van de opvolger van de xB.

Toyota had nooit kunnen vermoeden dat de jonge divisie Scion in korte tijd zo'n succes zou zijn. Sinds de introductie van het nieuwe merk, precies drie jaar geleden op de New York Auto Show, zijn er ruim 140.000 Scions verkocht. De eerste twee modellen, de xA en de xB, aanvankelijke alleen in Californië. Vorig jaar ging Scion in Amerika na de komst van de tC We weten inmiddels al dat Toyota en luxe divisie Lexus hoge scores halen in de tevredenheids- en kwaliteitsonderzoeken in Europa en Amerika. Ook met Scion gaat het die kant op. Zo beveelt maar liefst 95 % van de Scioneigenaren hun dealer aan anderen aan.
met drie modellen 'nation wide'.

Opzet geslaagd.
Dat de opzet om jongeren aan te trekken, is geslaagd, blijkt wel uit de cijfers: de gemiddelde leeftijd van de Scionkoper behoort met 26 jaar tot de laagste in de industrie.
Nu heeft Scion in New York een nieuwe concept car onthuld, de t2B. Hij borduurt voort op de vierkante xB, maar heeft een langere wielbasis en is ook wat breder. Het meest opvallende aan het ontwerp van de concept car is de omgekeerde trapezevorm, waarbij de bovenkant van de cabine dus iets breder is dan de onderkant. Het effect wordt benadrukt door de iets om de zijkanten heen naar voren gebogen achterruit.
Op de foto's is te zien dat de auto aan de passagierskant een schuifdeur heeft. Aan de bestuurderszijde zijn er zelfmoordportieren die 180 graden open gaan. De interieurkleur kan naar wens worden aangepast, het dashboard laat dat overduidelijk zien. Verder moet het in de t2B ook mogelijk zijn via e-mail online te chatten.
De t2B is een echte concept car, waarmee Scion de reacties van het publiek gaat peilen. Maar we verwachten dat de xB binnen niet al te lange tijd zal worden afgelost. Scion heeft immers meteen vanaf het begin al gezegd dat de modellen een kortere levensduur zullen hebben dan van andere merken, omdat jongeren nu eenmaal gewend zijn om snel te veranderen. De xB is straks drie jaar, dus wat dat betreft, wordt het tijd voor een nieuwe versie. Overigens is de Japanse versie al een paar jaar langer op de markt. De t2B staat op een nieuw platform en dat zou zich lenen voor andere nieuwe modellen. Er wordt zelfs gefluisterd over productie in Amerika in een van de bestaande Toyotafabrieken. Dan komt de mogelijkheid dat Scion ook in Europa op de markt komt ook steeds dichterbij.