Revo Zero Energy: dik 1.100 km bereik dankzij accu én waterstof

Plug-in-waterstofauto

Revo Zero
Revo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo Zero EnergyRevo ZeroRevo Zero

De Amerikaanse start-up Revo Zero wil een einde maken aan de discussie stekkerauto's versus waterstofauto's. Althans, daar lijkt het wel op als we zien wat het van plan is. Het komt namelijk met drie modellen die aan de stekker én aan de waterstofpomp kunnen.

Elektrisch rijden met een brandstofcel kan aantrekkelijk zijn omdat je in een mum van tijd weer verder kan, maar tegelijk is de beschikbaarheid van waterstof vaak nog een probleem. Personenauto's met brandstofcel slaan dan ook nog niet echt aan, zo ontdekte bijvoorbeeld Toyota ook. Dus dan toch maar aan de accu als je elektrisch wil rijden? Nou, wat het jonge en nog vrij onbekende Revo Zero betreft combineer je die twee zaken gewoon. Dat merk komt met drie modellen met een brandstofcel én een accu aan boord.

Het eerste model is de reeds uitgebreid getoonde Energy, een SUV die dus voluit enigszins ongelukkig Revo Zero Energy heet. De Energy is 5,08 meter lang en biedt plaats aan zes personen. Verder krijgen we er nog niet veel over te horen, maar het misschien wel belangrijkste is het geschatte rijbereik. Dat komt volgens Revo Zero namelijk uit op maar liefst 1.120 km, alleen meldt men nog niet welk deel daarvan door de accu mogelijk wordt gemaakt en welk deel door de brandstofcel. De Revo Zero is al te reserveren voor 500 dollar, al is ook nog niet bekend wat de auto uiteindelijk ongeveer gaat kosten. Je hoort het al, nog veel onzekerheden rond dit ook nog niet heel uitgebreid toegelichte nieuwe merk.

Revo Zero Electron

Wat in elk geval al wel duidelijk is, is dat Revo Zero grotere ambities heeft. Er staan namelijk nog twee modellen op de rol met dezelfde mix van een brandstofcel en een accu. Zo is er de hierboven afgebeelde Electron, een 4,3 meter lange cabriolet met een rijbereik van 430 km. Daar zit dus vermoedelijk geen heel groot accupakket in, mogelijk wel weer gunstig voor het gewicht. Ten slotte is er nog de Ride, een hatchback met suicide doors. Daarover is verder nog niets bekend. Ben je wel gecharmeerd van stekker-waterstofauto's, maar wil je je heil niet zoeken bij een dergelijke start-up, wacht dan even op de mogelijke komst van de nieuwe Honda CR-V.

Lezersreacties (31)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.