Renault schrapt TCe 120 voor Captur en Clio
TCe 120 van de lijst
Tot op heden stond zowel een 120 pk en 205 Nm sterke 1,2-liter viercilinder turbomotor, de TCe 120, als een 90 pk sterke 0,9-liter driepitter op de bestellijsten van de Captur. Renault heeft de Captur klaargestoomd voor de WLTP-cyclus en de krachtigste van het stel, de TCe 120, is daarbij vooralsnog komen te vervallen.
Dat betekent dat de Renault Captur alleen nog leverbaar is met de 90 pk sterke driecilinder benzinemotor. Dat heeft eveneens tot gevolg dat de Initiale Paris-uitvoering, die Renault alleen in combinatie met de krachtigste motor combineert, niet meer leverbaar is.
De TCe 120 verdwijnt eveneens van de prijslijst van de Clio. Ook hier is de TCe 90 de enige benzineversie. In tegenstelling tot de Captur is de Clio daarnaast nog met een dCi 90-dieselmotor te krijgen.
Waarschijnlijk blijven de TCe 90's niet lang de enige benzineversies van de Captur en de Clio. In Genève liet Renault dit jaar weten dat de nieuwe en samen met Daimler ontwikkelde 1.3 TCe ook een plek zou krijgen in de Captur. Ongetwijfeld wordt de Clio daarbij niet buitengesloten. De 1.3 TCe is in diverse versies beschikbaar in het magazijn van Renault. Het blok is er met 115, 130, 140 en 160 pk. De 130 pk en 220 Nm sterke variant is de meest voor de hand liggende kandidaat voor zowel de Captur als de Clio.
PRIVATE LEASE Renault Captur
Uitgelicht aanbod
Lees ook

DS breekt belofte met bijzonder futuristisch interieur

Amsterdam begint vanaf 2025 brandstofauto's te weren

Range Rover Sport SV: één auto voor de prijs van twee

OR Nedcar wil via rechter van VDL weten waar BMW-geld is

Kleinste EV van Citroën nog vriendelijker

Dubbele accijnsverhoging brandstof mogelijk van de baan
Gerelateerde forum topics
Lezersreacties (27) (gesloten)
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.