Renault Scénic completer
Dit is de nieuwe Scénic, herkenbaar aan enkele nieuwe kleuren en nieuwe velgen. De meeste veranderingen zijn vooral onderhuids.
Zo zijn ESP (vanaf Authentique) en een rem-assistent nu standaard, net als het nieuwe airbaggordijn dat zich bij een aanrijding van opzij langs de zijruiten opblaast. Er is zelfs een nieuwe motor: een 80 pk dTi-turbodiesel, die de oude 1.9D van 65 pk vervangt.
Als eerste personenauto kan de Scénic op de nieuwe Michelin PAX-banden gezet worden. Daarmee kun je als je lek rijdt, nog ruim 200 km doorrijden met een maximum snelheid van zo'n 80 km/h. Een dikke rubber ring vangt de auto op als de buitenband lek is, zodat je eigenlijk dus op een soort binnenband rijdt. Het kost je zo'n f 2.500 extra, maar daar zit een bandenspanningscontrolesysteem bij dat normaal f 525 kost en lichtmetalen velgen van f 1.300.
Er werd afscheid genomen van het aloude RN, RXE, etc. voor de type-aanduidingen. Behalve een naamloze basisversie is er ook een Authentique, Expression, Dynamique en Privilège. Aan de buitenkant kun je niet zien welke versie het is, alleen ín het dashboardkastje zit een schildje met de naam. De wijzigingen in het interieur beperken zich tot nieuwe bekleding, een brilhouder en een eventueel navigatiesysteem in het dashboard. De nieuwe Scénic is er vanaf f 42.495.
PRIVATE LEASE Renault Scénic
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?
Lees ook

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Zo ver komt de Renault Scenic E-Tech in de praktijk

Omdat bijna iedereen een SUV wil, koop je deze MPV's en stationwagon voor weinig

Praktijkervaring Renault Scenic E-Tech: Auto van het Jaar-waardig?




